PS4 - co by mělo změnit - ostatní

Autor: Lukáš Slavkovský | 02.09.2011
Žánr:  PS3  | Ostatní  | Online
Některé nedostatky v PS3 nás přivedli k námětům, co vše by mohla PS4 změnit.
 

Před vydáním PS3 se očekávalo mnohé, ne všechny přání však byly uskutečněny. I když Sony má dlouholeté zkušenosti s konzolami, i v současné generaci konzol se našli nedostatky. S ohlášením PS4 se tudíž spájí jisté náměty, které by Sony měla vzít do úvahy.

(Obrázky PS4 přiloženy k článku nejsou skutečnými záběry na konzolu, ale jenom dílem lidí na internetu)

I když je PS3 v zásadě úspěchem, k dokonalosti ji chybí mnohé. Jsou to právě ty větší i menší nedostatky, které bychom rádi u PS4 již neviděli. První prosba je zcela zásadní a to konzola samotná. Po zkušenosti s YLOD (porucha PS3) je zcela namístě požadovat, aby se Sony pokusila tuto chybu neopakovat. Příčiny YLOD mohou být v zásadě dvě: buď vyschla chladící pasta, nebo se odpálila grafická karta. Problémy s chlazením jsou zcela nepřijatelné, jelikož žijeme v 21. století a dosud se podobný problém u PS1 a PS2 nevyskytoval, tak proč to museli pokazit teď? Pokažená grafická karta je ještě jakž-takž pochopitelná, protože v zájmu ochranu spotřebitele byla Sony nucena nahradit kovové částí grafiky méně škodlivými (a tím pádem méně kvalitními) komponenty. V tomto směru by to však Sony měla řešit v podobě varování na krabici, že vevnitř jsou kovové součástí, které by mohli při snězení vyvolat otravu. To musí stačit i pro americké hráče.

Další věcí, která se týče konzoly zvenčí, jsou její součásti. Sony by neměla ani v případě Slim-ek snižovat počet USB portů, nebo jakýchkoliv jiných vstupů a to hlavně proto, že starší verze, které tyto porty měly, byly postupně staženy z trhu (tudíž člověk nedostane na výběr). Pro mě je však podstatně více nepochopitelné odebrání tlačítka na vypnutí konzoly v případě PS3 Slim. Konzolu je možné uvést jenom do spícího režimu, co i nadále žere elektřinu. Toto by PS4 rozhodně měla změnit.  Výhrady ohledně hardware bych snad zakončil tím, že PS4 by rozhodně neměla být (v porovnání s PS3) výrazně náročnější na odběr elektřiny. Jako jsem už jednou napsal, žijeme 21. století a ekologie musí být prioritou číslo jedna. Pokud jde o software, není přípustné odebíraní kupříkladu PS2 emulátoru, nebo možnosti nainstalovat operační systém, když už ho jednou nabídli (a je jedno, jestli to odebrali přímo z Fat-ky, nebo jenom nedodali do Slim verze PS3).

Neméně důležitou změnou je browser. Není možné, aby internetový prohlížeč byl tak neskutečně pomalý, zamrzávající a život komplikující, jaký ho můžeme vidět na PS3. Na to není prostě žádna omluva, internet je dnes základní možností pro počítače, iPody nebo mobilní telefony, proč by to mělo konzolám dělat problémy? Což mně přivádí k PSN. Není možné, aby PSN začalo přibližně rok a půl po launchy padat co i jenom jedinému hráči. Přitom nestabilita PSN je známá věc pro statisíce hráčů a tak je nutné, aby Sony našla řešení, která tyto problémy na PS4 odstraní, anebo alespoň dramaticky sníží. Taktéž by bylo dobré, aby PS Store byl k dispozici pro všechny krajiny, ve kterých se bude PS4 prodávat. Není přípustné, aby to bylo jako teď, s PS3, kdy Češi museli čekat dlouhou dobu, než byla služba zprovozněna, Slováci čekají dodnes. Ptám se, nebylo by jednodušší mít několik málo PS Storů (pro každých kontinent jeden, nebo alespoň pro skupinu krajin), kde by si každý mohl koupit univerzální kredity a zvolit jazyk, ve kterém chce nakupovat? Kredity by mohl kupovat ve své měně a pak je utrácet na plné hry, DLC-čka, atd. Podle mého názoru, bylo by to snazší a méně problematické. Toto téma je o to více problémem, že Sony zavádí PSN passy, které si bez PS Store nemůžete aktivovat. Tento trend nepochybně bude i na PS4 a tudíž prosím Sony o PS Store pro všechny.

Co se her týče, ty by měli být řešeny dost jinak. Tato generace konzol se nesla ve znamení dlouhých loadingů, nekonečných instalací a, v případě PS3, i hůře vypadajících multiplatformových titulů. Poslední zmíněná výtka je odůvodňovaná tím, že na PS3 je vývoj her komplikovanější a vyvíjet multiplatformový titul zvlášť pro PS3 jsou zbytečně vysoké náklady. Naopak přímí port je levnější, hry pak ale mají problémy s framedropy a horším grafickým zpracování. Sony se však už nechalo slyšet, že s PS4 to změní, což je rozhodně dobrá zpráva. Když už jsem u her, nebylo by na škodu přijít s pohybovým ovládačem již při launchy (například využít PS Move i pro PS4). Vyvíjet ho dodatečně je nejenom nákladné (a pak je i ovladač drahý), ale je i problém s tituly. PS move only her je málo a i těch pár většinou nemá dobrou kvalitu. Kupovat si pak drahý ovladač jen pro tu možnost hrát kupříkladu Killzone 3 i přes PS Move, to je dosti drahý špás. Hry by taktéž měly od počátku obsahovat trofeje, aby pak nevznikali problémy jako se znovu vydáním Resistance 1 (v rámci speciální dualpacku), který nebude tyto trofeje obsahovat, protože by to bylo příliš nákladné.

V zásadě se na PS4 těšíme, protože minimálně přinese kupu skvělých her a to bez ohledu na to, či budou nebo nebudou PS4 only. Já osobně doufám i v řadu vylepšení, která odstraní mnou uvedené připomínky (i když těch chybiček krásy se dá najít i více), aby PS4 přineslo ještě více radosti svým budoucím majitelům.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Ostatní platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Ostatní.