inFamous 2 - recenze

Autor: Lukáš Slavkovský | 01.08.2011
Žánr:  PS3  | Recenze  | Akční
Cole McGrath je zpět, tentokrát mocnější než kdy dřív.
 

Od pokračování inFamous 2 si hráči slibovali mnohé a zklamáni rozhodně nezůstali. I když první inFamous nastavil laťku velice vysoko, druhý díl série vylepšil původní koncept ve všech směrech. Co našeho hrdinu Cole McGratha čeká a jaké novinky nový díl nabídne, si povíme v dnešní recenzi.

inFamous jako hra nepřinesla v zásadě nic, co bychom neviděli již předtím jinde, ale i navzdory tomu šlo o unikátní PS3 only titul. Hlavním hrdinou je Cole McGrath, který po otevření balíčku na doručení, byl v mohutné explozi obdařen mimořádnými schopnostmi. Jako nositel Conduit genu nadobyl, ve výbuchu způsobeným tzv. Ray Sphere, schopnost absorbovat elektřinu a využít jí proti jiným, obdobně obdařeným soupeřům. Kromě získávaví nových sil jste slézali budovy, plnilo různé vedlejší úkoly a rozhodovali se, zda chcete být zloduchem nebo hrdinou. I když první díl byl ukončen pomstou na tom, kdo výbuch a nákazu s tím související způsobil, pravá hrozba na Empire City ještě jen čeká. Monstrum zvané The Beast se blíží a pokud Cole nebude mít dostatek síly na její zničení, celý svět lehne popelem.

Pokračování hry začíná destrukcí města Empire City, které Cole navzdory všem silám nedokáže ubránit. Náš hrdina se naštěstí dostane z města včas pryč a tak spolu se starým kamarádem Zeke-em a novou postavou – agentkou Kuo, dávají na úprk do nového domova, města New Marais. Tady máte za pomoci starých, i nových známých najít několik Blast Core-ů a dostatečně zesílit, abyste při příštím setkáni z Beastem město dokázali ochránit. Struktura hry je v podstatě stejná, jako tomu bylo u prvního dílu. Na výběr máte hlavní i vedlejší mise, každé se svým vlastním účelem. Zatímco příběhové mise posouvají dějovou linii vpřed, vedlejší úkoly jsou zaměřeny na očištění města od nepřátel, někdy však i mění postoj lidí vůči vám. Podobně, jako v první hře, i tady si volíte mezi tím, co je dobré a co špatné. Podle toho, jak se chováte k ostatním a jaký postup hrou si volíte, tak se budou lidi chovat k vám. Budete chtít, aby vás lidé milovali, anebo se vás báli?

Být hodným nebo tím zlým má podstatné větší vliv, než jenom to, jako vás lidé ve městě vnímají. Některé vedlejší a dokonce i hlavní mise, jsou specifické pro dobrou nebo špatnou karmu. A jelikož za tyto mise vás hra většinou odmění ve formě trofejí, motivace dohrát hru více než jednou je rozhodně vysoká. Jako pan hodný, nebo totální zlosyn, budete mít přístup k odlišným schopnostem, což konečně ovlivňuje to, jak budete hru hrát. Novinkou však je, že na odemčení nových sil nepotřebujete jenom specifickou karmu, nebo minout zkušenostní body. Na otevření možnosti koupit novou schopnost, je také k zapotřebí, uskutečnit tzv. stunty. Jestli jste hráli první inFamous, stunty (tedy triky) byli na bázi dobrovolnosti a jejich odemykání bylo motivující jenom pro získávání trofejí. Tady pokud nebudete plnit stunty, můžete mít zkušenostních bodů kolik chcete, novou sílu vám hra koupit neumožní. Na první pohled se to zdá být jako zbytečná buzerace, na druhé straně to však o to více motivuje k využívání nerůznějších kousků, které osvěžují boj.

Kromě už zmíněného, budete již tradičně sbírat roztroušené Blast Shardy (ty zvyšují kapacitu ukazovatele, který je k zapotřebí, na používání schopností) a Dead Dropy (audio nahrávky, které doplňují příběh). Trochu nepříjemným krokem ze strany tvůrců hry je způsob, jakým se vám vyčerpává ukazovatel speciálních schopností. Zatímco v prvním inFamous se obsah ukazovatele redukoval jenom používáním nadstandardních sil, tady se ubírá i pří běžné střelbě elektrických výbojů. To už tradičně vyúsťuje v to, že hra je mnohokrát těžší na jejím začátku, než na konci. O to častěji budete chtít využívat boj nablízko, který tentokrát zavedl alespoň elementární kombo systém. Když budete do nepřátel intenzivně bušit, naplní se vám speciální ukazovatel. Čím je více naplněn, tím větší škodu na zdraví soupeři způsobíte, pokud aktivujete tento útoku. Čím více se však hra posouvá vpřed, tím méně je možností na boj zblízka.

Jednotlivých druhů nepřátel nabízí inFamous 2 opravdu dost. Začnete proti běžným vojákům, později se budete bránit proti příšerám z bažin a nakonec se dostane i na různé druhy vojáků s nadlidskými silami. Nejenom základních druhů oponentů je hodně, ale taky minibossů. S nimi je však dosti problém, vzhledem k tomu, že mají vlastní, obrovský ukazovatel zdraví a neplatí na ně ledajaká bojová taktika. Při prvním představení se, jsou obyčejně sami, později se začnou vyskytovat v prostředí až příliš často a to v nemalém doprovodu ostatních druhů soupeřů. Překvapivě však hra netrpí sníženým frameratem a dokonce i vizuální zpracování hry je mnohem lepší, než v inFamous 1. Jakoby toho nebylo dost, hra zlepšila i plynulost pohybu prostředím použitím skriptů a některé objekty v prostředí (jako částí budov nebo hangáry) jsou plně zničitelné. Toto navozuje opravdu příznivý dojem a majitelé PS3 budou mít skutečně radost z každé minuty hraní této hry.

Premiérou v sérii je možnost budovat si vlastní mise. Prostřednictvím UGC (uživateli tvořený obsah) je možné vytvořit si vlastní úkoly spolu se psanými dialogy a sdílet je s komunitou hráčů. Za tvoření a hraní těchto misí vás hra odmění malou sbírkou trofejí, což je rozhodně dobrý tah, jak si hráče namotat na dlouhé období. Pokud vás tato možnost nijak neláká, můžete si ji v menu vypnout a víc se vám na obrazovce nezobrazí.

Jedinou skutečnou výtkou vůči hře může být nastavení obtížnosti. Jako jsem se už zmínil, hra je hlavně ze začátku těžší, než na jejím konci, ale některé úrovně jsou zkrátka noční můrou kdykoliv. Soupeřů bude vždy hodně, ale ne vždy vám hra umožní se jít schovat a bojovat s dostatečným odstupem. Někdy je jednoduše k zapotřebí bránit jistá stanoviště, která jsou posléze atakovány davem nepřátel. Podobní nepříjemností trpěl i první díl, ten byl však citelně více stereotypní, jak v náplni vedlejších, tak i hlavních misí. Navíc hra poskytuje dostatek checkpointů, abyste při jejím hraní nepřišli o duševní zdraví.

inFamous 2 je nepochybně jednou z nejlepších her tohoto roka a první díl překonává úplně ve všem. Poutavější příběh, nové schopnosti, více skriptů, nepřátel, vedlejších úkolů, lepší vizuální zpracováni nebo možnost vytvářet si vlastní mise, to vše a mnohem více vás udrží při hře velice dlouhou dobu. Neváhejte a kupujte.

Detaily

Distributor: Sony
Platforma: PS3
Doporučená konfigurace: PS3
Hratelnost:
95%
Jeden z nejlepších akčních zážitků svého druhu.
Grafika:
90%
Prostředí i hlavní postavy vypadají úchvatně, nekteří nepřátele už méně.
Zvuk:
90%
Agentka Kuo je sice kandidátem na neslavně pověstnou zlatou malinu (udělováná hercům za špatné herecké výkony), ale jinak paráda.
Výsledný dojem:
90%
Příběh je hodně poutavý, hru kazí jenom nevyvážená obtížnost a s tím spojena frustrace.
Celkové hodnocení:
90%
Zatím nejlepší superhrdinská hra s otveřeným světem, pro současnu generaci konzol.

Chcete vidět další Recenze platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Recenze.