Ridge Racer: Unbounded - preview

Autor: Miloslav Čechal | 28.05.2011
Žánr:  PS3  | Preview  | Závodní
Multiplayer: ANO
In-game ukazatele, dynamická fyzika a „tisíce měst“ dělají z Unbounded obrovský odklon od Ridge Racer série.
Už jsme si delší dobu neužili něco nového ze série Ridge Racer a nyní před sebou máme unikátní pohled na kousek zvaný Unbounded, který dorazí příštím rokem na trh. A co zajímavého nabídne?

Závodní ukazatel HUD v tradičním smyslu je pryč. Místo toho spatříte informace o závodu ze samotného prostředí. Zatímco hra Split/Second mapovala HUD info přímo k vozidlu, vývojář hry Ridge Racer: Unbounded z Bug Bear tvrdí, že zde je to opačně- pozice, časy a výsledky jsou začleněny do trati samotné.



Toto však představuje problém – Jak dostanete informace, jež chcete přesně kdy je chcete? Producent Laasko Jonaas vysvětlil, že hra zvolí, kterou informaci odhalit na základě vaší současné situace v závodě. Někdo, kdo je na prvním nebo druhém místě, se například bude více zajímat o své skóre než o svou pozici.



Jonaas předvedl ukázku na ježdění ve fiktivním městě Shatter Bay, rozlehlé město inspirované New Yorkem a Chicagem. Je tu sice ten divný odkaz k tratím ikonického Ridge Racera minulých let, ale Unbounded se zaměřuje na vytvoření svého vlastního světa. Dalším odklonem od zvyků a konvencí klasického Ridge racera je dynamický fyzikální systém. Jonaas se chlubí, že jsou jako tým velmi dobří v ničení věcí na padrť a velmi si proto užíval bourání vozidlem do čehokoliv stojící mu v cestě.



Co následovalo byla masivní automobilová srážka s kusy šrapnelu stříkajícího do všech stran a pozůstatky zničených motorů hopsající zpomaleně po trati. Ve hře není nic předepsaného, což znamená, že každá bouračka je unikátní. Jakmile naplníte indikátor, zdroj destrukce pak povoluje hotová jatka s „cíli“ všude na trati.



Tyto cíle na sebe berou podobu struktur, budov, obchodů, mostů a tak podobně. S aktivovanou destrukční silou, můžete do těchto objektů bourat a udělat tak soupeření zajímavější. Cíle spadají do dvou kategorií- zkratky a pasti. U zkratek není třeba více dodávat, ale pasti jsou o něco více zajímavější.



Vyčerpáním svého destrukčního zdroje Jonaas vrhá své auto do sloupu podpírající most visící nad tratí. Most se začíná bortit a odlamují se z něj kusy betonu dopadající na několik aut, které měly tu smůlu, že v tu chvíli projížděly kolem. Nejenže můžete použít tyto cíle za účelem zaútočit na soupeře, ale také fyzicky upravovat podobu následujících kol závodu. V každé trati by podle všeho mělo být kolem 12 cílů.



I když se příběhový mód odehrává v Shatter Bay, Jonaas poukazuje na fakt, že hra se vlastně skládá z tisíce měst. Tisíce. Z hlediska hry pro jednoho hráče to zní jako směšné tvrzení, což jen více směřuje k tomu, že je to spjaté s multiplayerem. Možná mohou hráči vytvořit své vlastní město se svými vlastními cestami a cíli a poté to sdílet s dalšími hráči? Možná je to něco na způsob světa Little Big planet, kde se poskládá svět z tratí ostatních hráčů. Každopádně je toto vlastnost na niž je Bug Bear hrdý a nemožnost o tom více mluvit se pro chudáka Jonaase zdála jako utrpení, čili možná více informací na E3?



Takže půjde o Ridge Raaacera! Až na to, že prakticky ne. Další typicky japonská franšíza předala své otěže západním vývojářům a fanouškové jsou logicky znepokojeni. „Jo, to vypadá hrozně, pokud trailer vystihuje, kam mají se sérií namířeno. Nechci bourat do dalších aut v žádné fázi závodu Ridge Raceru.“ Toto je jen jeden výkřik z davu herních komunit diskutujících o hře na fórech.



Jonaas si je vědom tlaku, který na něj jako na vývojáře dopadá. „Jsem si vědom obav fanoušků,“ přiznal, „ ale Namco Bandai by za námi nepřišlo, pokud by nechtělo zápaďácký pohled na věc.“



Pravda. Za dobu 18 leté historie se Ridge Racer motal kolem stejných základních mechanismů. Další titul ve stejném duchu by zprvu mohl způsobit menší odpor, ale tyto změny jsou čas od času nezbytné. Kromě toho, Namco odhalilo, že Unbounded je pouze jedna odnož ze značky Ridge Racer, a tak časem může klidně dorazit i Ridge Racer 8. A i když se tato odbočka může pro některé zdát drastická, stále není důvod ji zcela odepsat.



Zdroj: Videogamer.com   



Detaily

Platforma: PS3
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.