Bodycount - dojmy z dema - preview

Autor: Lukáš Slavkovský | 25.08.2011
Žánr:  PS3  | Preview  | Akční
Nástupce Blacku, Bodycount, poodhalil své kvality v podobě dema. Bude plná verze hry stát za to?
 

Do Bodycount se vkládali veliké naděje a to navzdory tomu, že se o hře zas tak moc nevědělo. První záběry v podobě obrázků a videí vypadali slibně. Titul byl lákaví především destruktivním prostředím a brutální akcí, demo verze hry však nezanechala úplně nejlepší dojem. Co od plné verze hry můžeme očekávat?

 

Přiznám se, že jsem si nebyl celkem jistý, co bude Bodycount vlastně zač. Po spuštění dema jsem nebyl nadšen absenci možnosti zapnout titulky, hra však nedbá příliš na příběh. I když vám ženský hlas říká, co máte dělat, jediné co vás skutečně bude zajímat je, jak co nerychleji a nejefektivněji sprovodit nepřátele ze světa. Na úvod dostanete dvě zbraně, které si budete muset ponechat po celý level, jelikož jsem nikde nenašel možnost zvednout zbraně po padlých bojovnících. Po každém zabití soupeře, se všude roztrousí barevné kuličky, každá z nich reprezentuje jiný typ nábojů. To je zároveň jediná vaše šance na doplnění munice, jelikož jsem za celý level nenašel žádny stojan se zbraněmi, nebo krabici s municí.

Ve hře absentuje krycí systém, což je pochopitelné, jelikož hra má velice destruktivní prostředí. I když není zničitelné úplně všechno, většina stěn a objektů je připravena padnout v boji. Na úkor destrukce prostředí však šlo grafické zpracování, které není příliš vábné. Na druhou stranu, na hře je nejdůležitější hratelnost a celková zábavnost titulu, takže horší grafika není žádna tragedie. Bohužel, i samotná hratelnost má své resty.

 

 

Pokud jste měli výhrady vůči míření v Killzone 2, Bodycount vás také moc nepotěší. Známe jako váha zbraní, míření je pomalejší a má jakousi setrvačnost. To v praxi znamená, že při snaze o zásah nepřítele musíte pustit pravý analog dříve, než soupeře máte na mušce, abyste se nakonec trefili. Jsou hráči, kteří s hratelností Killzone 2 neměli problém, ti si tady přijdou na své. My ostatní si jednoduše budeme muset zvyknout, nebo trpět po celou dobu hraní. Options sice poskytuje pomoc v podobě autoaim (automatického míření), ale jsem toho názoru, že pokud bych neuměl mířit sám, neměl bych hrát FPS-ky.

 

Nedobré je taky přiblížené míření, ve kterém vám hra neumožňuje se hýbat. Pokud chcete být přesnějším, vyžádá si to svou daň a hra vám dovolí jenom naklánět se do stran. Toto by bylo pochopitelné, kdyby to fungovalo jako jakýsi krycí systém, ale toto hra dělá i na otevřených prostranstvích. Další výhradou vůči demu je umělá inteligence. Boss byl podstatně lehčí než běžní nepřátelé a i ostatní soupeři někdy nereagovali na moji přítomnost i v době, kdy jsem byl zcela jasně na dostřel. Abych hru jenom nekritizoval, střílení samotné je celkem fajn, brokovnice je účinná jak má být, nábojů je relativně dost a destrukce prostředí je hezká i účinná, co se bojové strategie týká.

 

 

Demo verze hry je celkem krátká, ale dává jasnou představu o tom, jaký Bodycount bude. Nápad je postaven na podobném principu, jako Bulletstorm a tudíž náplní hry je co nejefektivněji a nejstylověji odpravit velké počty soupeřů. Bohužel, titul bude zcela evidentně doplácet na méně tradiční míření, slabší grafické zpracování a nedostatek originality, jelikož již samotný Bulletstorm měl očividně lepší hratelnost i nápady, než Bodycount. Nepředpokládám, že by plná verze hry byla dramaticky lepší, ale pokud jste měli rádi hratelnost Killzone 2 a nápady Bulletstormu, pak Bodycount vás může zaujmout.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.