Prince of Persia - preview

Autor: Marek Škácha | 12.11.2008
Žánr:  PC  | Preview  | Adventury
Prince z Persie je klasika všech klasika. Dokáže nejnovější díl ještě vylepšit už tak skvělé postavení?

Vše začalo roku 1989, kdy se na scéně objevuje dvojrozměrný princ, který se musí dostat z vězení a zachránit svoji princeznu. Jenže cesta to nebyla jednoduchá. Vězení bylo plné pastí a nepřátel, a na to vše jste měli jenom hodinu času. Po pěti letech vychází druhý díl, který úspěšně pokračuje ve vyšlapané cestě. O dalších pět let později přichází zatím asi nejhorší díl celé série Prince of Persia 3D, který měl špatnou grafiku a kameru. Tyto tři tituly pocházejí ze „staré", hlavní éry. Roku 2003 začala firma Ubisoft novou sérii, kterou započal Sands of Time. Tato nová série měla opět tři díly z nichž žádný nebyl vyloženě slabý. Každá hra postupně rozvíjela příběh, ve kterém princ bojuje se svým horším já. Všechno to vygradovalo v The Two Thrones. Píše se rok 2008 a svět čeká na dalšího prince.

Prince of Persia


 
Celá hra začíná záběry na nového prince, který vypadá jako nějaký vandrák. Vrací se zpět do své domoviny s kořistí, jenž získal při svých předchozích putováních. To zahrnuje mnoho luxusní věcí včetně krásných žen. Jenže bohové s ním mají své záměry, a tak ho při jeho návratu chytí písečná bouře. Poté, co se vše uklidní, princ zjišťuje, že se ocitl v bájné zahradě krásy, které dominuje ohromný Strom života. Jenže není na tomto místě sám, společně s ním je tam i dívka, Elika a rozhodnou se, že si navzájem budou pomáhat. Společně vyrazí do středu této oázy a když tam dorazí stanou se svědky zničení téměř posvátného Stromu života, a zároveň spatří osvobození boha temnoty Ahrimana. Po osvobození, po kterém lačnil stovky let začne se svojí zkázou. Všechno, kolem čeho projde, začne uvadat a navozovat barvy zla. Princ s Elikou se tedy rozhodnou, že se svět pokusí vrátit do původní podoby. A nebude to vůbec snadné, to nám věřte.
 
Pokud se vám podaří vyčistit nějakou oblast od zla, začne se kolem vás měnit příroda. Tráva opět začne růst, temnota se rozstoupí a vše je kolem opět zdravé. Díky tomu můžete nalézt určité věci, které nenajdete, když je zlo všude kolem vás. Začnou se objevovat semínka, která budete notně využívat. Nejenom k tomu, abyste nasbírali všechna semínka a měli tak dobrý pocit z dobře odvedené práce, ale hlavně budou Elice dodávat magickou energii. Poté co nasbíráte určitý počet se jí odemkne nové, silnější kouzlo.


Nový herní princ už nebude pohánět starý engine, který dával šťávu předešlým dílům. Engine si opatřil od podobného pána, který se také s nikým nemazlil. Assasin's Creed byl ten, jenž má tu čest půjčit princovi svůj motor. Ono se to dalo i čekat, protože tihle dva od sebe nemají daleko. Na oba míří kamera z pohledu třetí osoby, Altair i princ dělají takřka stejné akrobatické pohyby, a teď asi největší novinka u prince, svět by měl být otevřený, chcete-li dynamický, takže už nebudeme zavření kupříkladu v hradu, jako tomu bylo u prvního dílu Sands of Time. Takže třeba vykosíte nějakou nepřátelskou pozici a za pár hodin tam bude někdo úplně jiný, můžeme od toho očekávat něco jako u Stalkera. Svět se bude měnit, pokud něco uděláte, svět na to zareaguje, od toho tedy můžeme čekat slušnou znovu hratelnost. Ale jak jste si možná všimli, engine bude notně modifikovaný.

Svět se dynamicky mění, co se ale měnit nebude, to je samotný princ. Nebudou zde žádné úpravy zbraní či akrobatických prvků. Princ, kterého budete ovládat na úplném začátku hry, bude ten samý, jako ten, co zabije posledního bosse. Elika, která bude s princem neustále po jeho boku, se ale vylepšovat bude. Co by to také bylo za hru, kde by nešlo nic vylepšovat. Takový je holt dnešní trend, a už to tak nějak ke hrám patří. Vzpomeňte si třeba na vylepšování zbraní u Medal of Honor: Airborme. Ale zpět k Elice. Ta totiž ovládá magii, je totiž potomkem po jednom ze strážců Ahrimana. Ze začátku to samozřejmě nebude nic extra, vypomůže vám jen slabšími kouzly, ale postupem času začnou nabírat na síle a nepřátelé se už nebudou bát jen vás.

V průběhu hraní nenarazíte na žádnou mapu či HUD, místo toho budete mít Eliku. Ta, díky svým kouzlům, ukáže cestu k vašemu cíli. Neukazuje to přímou cestu, samozřejmě narazíte na nějaké ty odbočky, ale aspoň se neztratíte.Princ s Elikou procházejí světem velmi rychle, oproti Altairovi. Pohyb postav je rychlý. 

Elika, podobně jako Alyx v Half-Life 2, vůbec nebude překážet. Ba naopak, mnohdy ji budete potřebovat. Dokáže si sama hledat cestu a nemusíte ji nijak hlídat. Ale některá místa jsou pro prince příliš vzdálená, tak nastupuje Elika. Stačí zmáčknout to správné tlačítko, a Elika se objeví nad princem a vytvoří se z nich efektní dvojka, které nedělá problémy žádné salto.

Ve hrách jako je Prince of Persia nemůžou chybět bossové. Užili jsme si jich v minulý dílech, samozřejmě nemohou chybět ani zde. Jedním z nich bude i Hunter, který je Ahrimanovým poručíkem. Právě během bitev s bossy se hodně projeví zlo, které je všude kolem. Temná, černá hmota bude pomáhat svým pánům jak jen to bude možné. Pokud se zlo dostane na Huntera, stane se mnohem silnější, a bude mnohem těžší se s ním vypořádat. Nebudou na něho totiž fungovat standardní ostří, kterým disponuje princ. Ale musíte využívat magické schopnosti Eliky. Pokud se do něho správně trefíte, odlétne od něho kus černé látky. Musíte si ale také dávat pozor na ostatní nepřátele, které posílá proti vám, to by samozřejmě bylo čestné kdyby jste bojovali jeden na jednoho, a to přeci nejde.

Alfou a omegou hrách o princovi z Persie jsou boje. Už v předešlých dílech jsme si je nemohli vynachválit. Probíhali způsobem 1 vs. 1, a byly opravdu povedené. Ubisoft se dušuje, že v nejnovějším díle se nedočkáme žádných komb, ale uvidíme podobný systém, který je podobně založený. Každé z bojových tlačítek má několik útočných možností. Když chcete aby Elika dělala jen rychlé pohyby mečem, stisknete pětkrát za sebou tlačítko pro Eliku. Ale možností by mělo být mnohem více. Přibude i pár filmových momentů, kdy kamera zabere určitou část boje. Kupříkladu když si vaše ostří setká s tím protivníkovým a obraz se efektně zpomalí.

Pokud jste neměli rádi přetáčení času u Sands Time, protože to byl takový cheat, který vám zachránil život, nového prince asi nebudete mít rádi. Není zde prakticky možnost umřít. Jestli se vám úplně nepodaří skok přes nějakou rokli a začnete padat, z ničeho nic se objeví Elika a podá vám kouzelnou ruku. Společně poté v pohodě dopadnete na zem. V boji to je podobné, také vám na poslední chvíli pomůže. Nejhůře, pokud to už Elika nestihne, tak od ní dostanete napomenutí, a objevíte se na poslední uložené pozici.

Prince of Persia



Prince of Persia zatím vypadá velmi dobře, a vůbec bychom se nedivili, kdybychom ho viděli v konečném pořadí her roku 2008 někde hodně vysoko. Vydání v České republice je stanoveno na 2. prosince. Hra vychází na PC, Xbox 360 a Play Station 3. Těšíte se? My se už nemůžeme dočkat!

 

 

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.