Warhammer Online: Age of Reckoning - recenze

Autor: Jakub Dak | 17.12.2008
Žánr:  PC  | Recenze  | RPG
Multiplayer: ANO
Konkurent World of Warcraft přichází! Jak si povede v nelítostné válce MMORPG her, jenž zatím vyhrává World of War Warcraft?!



Jen malou chvíli před vydání datadisku k nejslavnější MMORPG všech dob - World of Warcraftu - se nám dostala do rukou zcela nová onlinovka. Bezpochyby se jedná o největšího konkurenta WoW a již nyní vám mohu prozradit, jaké poznatky jsem si z této masivní online RPG odnesl.


 V prvé řadě musím říci, že jediné MMORPG, které jsem kdy hrál, bylo již zmiňované WoW. Od Warhammeru Online jsem toho příliš mnoho neočekával a spíše jsem věřil, že se bude jednat o další zpackanou hru typu Age of Conan. O to větší však bylo mé překvapení, když jsem poprvé spustil hru. Pomalu jsem začal zjišťovat, že to zas až tak špatné není. Ba co víc, hned úvodní mise mě pohltily mnohem více než počátek WoWka. Mimochodem, velice se omlouvám za časté srovnávání s World of Warcraftem, avšak jinak to prostě nejde. První věcí, kterou ve Warhammeru Online absolvujeme je výběr vaší postavy. Již klasicky si vybereme nejprve stranu. Proti sobě zde máme dobro a zlo. Dále přijde na řadu rasa. Za ty hodnější tu máme klasické trio - elfové, trpaslíci a lidé. Zlá strana má výběr přece jen o něco zajímavější. Temní elfové, jejichž vzhled doopravdy působí temně, jsou už jen třešničkou na dortu. Ani volba povolání nezůstala pozadu s pestrostí a každá z strana má své unikátní povolání. Sice zde nenajdete ve výběru povolání warriora nebo priesta, avšak nenechte se zmást, všechna známá povolání zde jsou, jen pod jinými názvy. A když už jsi konečně vytvoříme svou postavu, hurá do hry. Podle zvolené rasy se ocitnete v jedné z 6 startovních lokací.


 Co je na Warhammeru tak úžasného je, že vám opravdu dává pocit, jako by jste byli součástí něčeho velikého. A tento pocit pochytíte hned po prvním odehraném questu. Tentokrát nás nečeká žádné zabíjení plameňáků nebo sbírání vajíček. Okamžitě jste vtaženi do působivého děje a již v prvních questech máte za úkol např. zabíjení vojáků nepřátelských armád apod. Navíc už se nebudete muset trmácet přes celou mapu pro splnění jednoho questu, jelikož questy jsou příjemně blízko u sebe.


 Kromě starého známého PvP nás čeká ve hře jedna příjemná novinka. Tou není nic jiného než RvR (Realm vs. Realm). Jde o nesmírně zábavnou inovaci, která mě na hře zaujala snad nejvíce. Jedná se, jak už název napovídá, o bitvu mezi oběma stranami. A nejde jen tak o nějakou šarvátku. Bojovat se bude rovnou o celá města, přičemž jedna strana město brání a druhá útočí. Jedná se o opravdu velkou zábavu, jenž je bezpochyby jedním z největších taháků Warhammeru Online.


 Jak už jsem zmiňoval výše, herní svět je obrovský a projít jej pěkně po svých by zabralo dlouhou dobu. Naštěstí je zde pár věcí, které vám putování po mapě celkem usnadní. V prvé řadě, je zde Wind Master ( podobně jako ve World of Warcraftu ), díky němuž můžete letecky cestovat na místa, kde jste již objevili další Wind Mastery. Druhou věcí, která nesmí chybět v žádném pořádném MMORPG jsou mounti. Stejně jako v jiných hrách, i zde jsou přístupni od určitého levelu ( mimochodem, ve Warhammeru je celkem 40 levelů a vypracovat se až k poslednímu zabere slušnou porci času ). Vlastní mount vás také stojí nějaké ty penízky, ale opravdu to stojí za to. Každá rasa má samozřejmě svého unikátního mounta, avšak rychlostně jsou všichni stejní.





 Grafická stránka hry není zrovna nejúchvatnější. Srovnáme-li to například s Age of Conanem, je to docela rozdíl. Ale co, skvělá hratelnost je lepší než-li úžasná grafika. Kdyby se však autorům podařilo skloubit vše dohromady....No nic, co člověk nadělá. Na druhou stranu, například animace postav jsou velmi pěkné, avšak zbytek grafické stránky je téměř totožný se stále zmiňovaným WoW. Dokonce i spousta grafických efektů vypadá téměř totožně jako ty ve World of Warcraftu. Ono těch podobností s WoWkem je mnohem více a občas to téměř zavání plagiátorstvím.


 A právě přílišná podobnost s WoW je jedním z největších protikladů hry. Docela chápu, že se autorům nechtělo příliš riskovat a raději udělali vše v již zaběhnutých kolejích, avšak, jak se říká, risk je zisk ! A tady by o trochu více originality neuškodilo. Jistě, RvR nebo třeba týmové úkoly na čas jsou sice pěkné, jenže takových originalitek je příliš málo a víceméně si připadáte, jako by jste hráli World of Warcraft, jen mírně poupravené. Doufejme, že některý z budoucích patchů přidá Warhammeru nějakou tu inovaci navíc.
 Neuškodilo by ani nadabování postav. Ne, že by mi nějak vadilo čtení, ale přeci jen, je to věc, která by se určitě dala ještě doplnit a nebyla by na škodu. Ale co, atmosféra hry je naprosto úžasná i bez dabingu a skvělá hudební stránka jen podtrhuje už beztak fantastické zvuky okolí.


 Nesmím opomenout ani solidní příběh, jenž se určitě řadí mezi špičku ve svém žánru. Svou epičností a různorodými zápletkami vám dodává pocit, jako by jste byli opravdu důležitou součástí jeho dění. Prostě si připadáte, jako by jste ovlivňovali chod celého světa. Za příběh musím autorům opravdu zatleskat, jelikož je to právě ona věc, která mnoha hrám tohoto žánru schází.


 Warhammer Online: Age of Rckoning je vynikající MMORPG a je to opravdový konkurent World of Warcraftu. V mnoha ohledch onoho krále žánru sesazuje, avšak k dokonalosti mu chybí nové prvky a herní mechanismy. Nyní jen už jen na hráčích, jestli se do světa Warhammeru vrhnou nebo jej budou přehlížet. Já osobně hru doporučuji a ručím vám za to, že již od samého začátku se budete bavit mnohem více než u WoW. Jen čas však ukáže, jestli bude World of Warcraft, po více než pěti letech, sesazen ze svého pomyslného trůnu nebo se Warhammer Online ztratí v propadlišti herních dějin.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: Minimum: CPU 2.5 GHZ, 1GB RAM, 128 MB GFX
Doporučené: CPU 3 GHZ, 2GB RAM, 256 MB GFX

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.