Dark Void - preview

Autor: Pavel Charbuský | 16.02.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Většinu vývojářů studia Airtight Games tvoří bývalí zaměstnanci Microsoftu. V minulosti přišli s peckou Crimson Skies: High Road to Revenge. Nyní přichází na trh s TPS hrou Dark Void
   Na počátku byl Bůh. Ne..na počátku byli bohové. Mimozemská rasa s ohromně vyspělou technologií, která přiletěla na planetu Zemi a stvořila lidskou rasu. Lidé je ihned začali oslavovat a uznávat za své bohy, nechali se dobrovolně a bez odporu zotročit. Svým bohům začali říkat „The Watchers“ („Hlídači“).
   Bylo to tak velmi, velmi dlouhou dobu. Ale když se lidský druh poněkud vyvinul, objevilo se několik jedinců s mnohem většími schopnostmi, než měli běžní lidé. Sami sebe nazvali „The Adepts.“ Adepti společnými silami vytvořili na zemi Díru v prostoru, do níž se jim podařilo zahnat a uvěznit vládce v jiné dimenzi a vysvobodit tím lidstvo z otroctví. To místo se jmenovalo Dark Void, a my mu dnes říkáme Bermudský Trojúhelník. „Hlídačům“ se ale uvěznění pochopitelně moc nezamlouvá a snaží se dostat zpět do naší dimenze.
   Hlavní hrdina Will, který se živí jako pilot bojového letounu, se nedopatřením dostane právě do Bermudského Trojúhelníku. Ocitnete se ve futuristickém prostředí skloubeném s prvky třicátých let. Navíc Will velmi rychle zjistí, že pohyb v téhle oblasti nebude procházka růžovou zahradou. Co s tím? Lehčí by určitě bylo létat. Létat…hm…kdyby tak měl třeba Jet-pack. Počkat!
   Nebudte ale hrát jen za Willa. Náš pilot se totiž brzy zamiluje do krásné Avy, kterou také budete moct několikrát ovládat.

Dark VoidDark Void
 
 Většinu vývojářů studia Airtight Games tvoří bývalí zaměstnanci Microsoftu. V minulosti přišli s peckou Crimson Skies: High Road to Revenge. Nyní přichází na trh s TPS hrou (Third-person shooter) Dark Void, jejíž hlavní náplní bude využití vertikálního prostoru v minimálně stejné míře jako horizontálního (podobně jako u nedávno vyšlé hry Mirror’s Edge).  Hra tedy bude samozřejmě využívat PhysX, jak už se pomalu, ale jistě stává pravidlem akčních her.
   Určitou část hry bude tvořit boj na zemi. Zde si hra bere to nejlepší z Gears of War. Boj na dálku je doveden k dokonalosti, nějaké ty mouchy by ale mohl mít boj na blízko. Stejně jako u už zmíněném Gears of War, přiblížíte se ke svému protivníkovi a pomocí nějakého chvatu ho skolíte. Chvatů bohužel nebude moc a i přesto, že si lidé dokonalé animace hlavního hrdiny chválí, mohlo by to časem omrzet.

Dark Void  
   Rozhodně nejpodstatnější budou vzdušné souboje. V dimenzi Hlídačů totiž potkáte i lidi, kteří skončili podobně jako vy a podařilo se jim v Dark Void přežít. Mezi nimi bude například slavný vědec Nicolas Tesla, který vás vybaví Jet-packem. Je to právě výše zmíněný vynález, od čeho si Airtight Games nejvíce slibují. První verze Jet-packu nebude příliš výkonná, bude stačit akorát tak na to, abyste si jím prodloužili skok o několik metrů. Po cestě budete nacházet a využívat různá vylepšení mimozemské rasy ve svůj prospěch a Jet-pack postupem času zvládne víc a víc věcí. Asi ve dvou třetinách hry budete mít na výběr, jestli odemknete a využijete veškerou sílu Jet-packu za cenu pomalé ztráty lidství. S mimozemskými technologiemi holt není radno si zahrávat. Ale zpátky ke vzdušným soubojům. Budete skákat, budete létat otevřenou krajinou, budete šplhat. Díky Jet-packu budete moct dělat spoustu vylomenin. Podobně jako jste se v Gears of War mohli krýt za překážky, v Dark Void se můžete krýt za skalní převisy. Hlavou dolů. Můžete v tichosti počkat, až bude nepřítel nad vámi, chytit ho za nohu a shodit do hlubin. Jediné omezení létání bude těžká protiletecká obrana Hlídačů. Občas proto budete muset sletět dolů a jít pěšky. Údajně ale nebude nemožné hru celou proletět, jen to bude velice obtížné. Za to, když se někdo naučí hru hrát tak dobře, aby byl toho schopný, měl by si hru užít nejvíce. Toliko k Jet-packu. Třešničkou na dortu bude ukradené UFO, velice lehce ovladatelné a schopné létat kterýmkoliv směrem úžasnou rychlostí. Autoři přiznávají, že převzali některé prvky z Crimson Skies.
  Dark Void
 
   Kapitolou samo o sobě bude boj s bossy. Budou proti vám stát gigantická monstra a podobně jako v Shadow of the Colossus budete muset sami odhalit jejich slabiny a porazit je pomocí své rychlosti a obratnosti. A jet-packu samozřejmě. Možná si někdo vzpomenete na hru Fahrenheit, kde jste museli mačkat určité klávesy v určitou dobu a na obrazovce vám běžela animace, měnící se podle toho, jak jste v mačkání úspěšní. V Dark Void bude systém velice podobný popsanému.
   K dispozici budete mít veliké množství zbraní, rozdělených na lidské a vetřelecké. Lidské zbraně budou střílet klasické projektily, jako například brokovnice nebo samopal, vetřelecké zbraně pak hlavně energetické výboje. Najednou však budete moct nést jen dvě zbraně. Veškeré modely zbraní by však měly být naprosté originály. Z těchto hledisek hra připomíná Halo.
Určité slabiny má hra v ovládání. Během zahraniční výstavy CES (Consumer Electronics Show) byla k dispozici krátká demoverze, kde si hráči zahráli za správňáka a pomohli přeživším lidem dostat konvoj do bezpečí přes silové pole a haldu nepřátel. Team z časopisu Gamespot odhalil chyby zvláště v obsluhování jet-packu, které je soustředěno na triggery a občas vygeneruje chyby v akceleraci. Pevně věřím, že programátoři tyto chybky ještě vypilují.




  
    Nějak jsem zapomněl zmínit, že hra poběží na Unreal Enginu a po grafické stránce vypadá velice luxusně.
Dark Void vám tedy nabídne originální prostředí, spoustu létání a líbivých animací, možnost svobodně se rozhodovat v některých podstatných částech hry, lovestory, originální souboje a zbraně, to vše v parádním grafickém kabátku a PhysX. Osobně se moc těším, až si Dark Void zahraji. Hra vyjde na PC, Xbox360 a PlayStation3 a datum vydání je prozatím naplánováno zhruba na polovinu tohoto roku.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.