Operation Flashpoint 2: Dragon Rising - preview

Autor: Marek Škácha | 10.12.2008
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Multiplayer: ANO
Pokračování špičkové české hry, která stále nenašla konkurenci. Stane se jím druhý díl, na kterém už nepracují žádní češi?
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising je pokračování nejlepšího vojenského simulátoru jaký kdy jsme zatím měli možnost spatřit na obrazovkách monitorů. Simuluje fiktivní vojenské konflikty, ale s takovou dávkou autentičnosti, že to až vyráží dech. Píše se rok 2001 a Česká herní společnost Bohemia Interactive vydává své skvostné dílo. O Flashpointu se samozřejmě vědělo, ale nikdo netušil jak moc komplexní simulátor to vlastně bude. I jedna mířená střelba do vaší hlavy znamenala konec hry a nutnost nahrát pozici. A ukládat jste taky nemohli skoro vůbec, takže to opravdu prověřilo vaše vojenské schopnosti. K dispozici jste měli i vojenskou techniku. Od rychlého jeepu po tanky, obrněné transportéry až po helikoptéry. Míra reálnosti i když jste si sedli za volant či knipl byla taky ohromující. Prostě vojenský fanoušek si v této hře splnil všechny své nejtajnější sny.

Po ukončení prací na prvním dílu a datadisků, měly započít práce na druhém díle. Ještě aby ne, úspěch měl tento titul ohromný. Jenže Codemasters se s Bohemia Interactive nedokázali domluvit na tom, kudy by se pokračování mělo ubírat. A tak se Andrew Wafer, jeden z předních členů Codemasters, vydal na dlouhou cestu po světě a hledal vhodné studio, které by dokázalo naplnit očekávání. Jenže nikdo neměl technologii, která by k tomu byla vhodná. Nikdo neměl tu správnou vizi, nikdo neměl ten správný smysl pro detail, který Flashpoint 2 potřebuje. A tak se po několika měsících hledání vrací zpět do Codemasters a v roce 2005 začínají práce na druhém dílu

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Příběh druhého dílu se odehrává na ostrově severně od Japonska. V konfliktu figurují tři světové velmoci USA, Ruska a Čína. Nejdříve vše započne konfliktem mezi Ruskem a Čínou, kteří se hádají o jeden malinký ostrůvek. Jenže ten je plný ropy a vypuká plnohodnotný konflikt do kterého poté vstupují i Američané, kteří si také chtějí kousíček uloupnout.

Codemasters najímají nové zaměstnance. Jedním z nich je i Clive Lindop, ten má na práci umělou inteligenci vojáků během ohromujících bitev. Toho se v jednom rozhovoru zeptali na to, jak budou započaty práce na Operaci Flashpoint 2. On odpověděl „neexistuje žádný jiný způsob, musí se začít úplně od začátku, tedy udělat technologii, namalovat koncepty, vybudovat nový ostrov a naprogramovat tu správnou umělou inteligenci.“ Codemasters tak začali tvrdě pracovat na jejich zatím největším, nejdražším a zřejmě i nejriskantnějším projektu v historii. V Kuala Lumpur bylo zřízeno nové studio, které zaměstnalo 70 lidé, kteří měli na starost pouze udělat ultra-realisticky ztvárněné modely zbraní a vozidel. Byli najaty dva týmy, které neustále sledovaly, jak se mění bojové taktiky a strategie na reálných kolbištích. Codemasters to s tímto projektem myslí hodně vážně. 

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Všichni měli co dělat, tedy i lidé z technického oddělení. Musel se vybrat ten správný engine, který by dokázal vykreslit tu obrovskou rozlohu. Herní plocha má být přes 220 kilometrů čtverečních, což obrovské určitě je. Ostrov je plný bažin, lesů, skalnatých povrchů či travnatých luk, na kterých bude mít nepřítel o vás a vašich parťácích dokonalý přehled. Vybral se tedy engine z Colin McRae DIRT, možná byste si řekli, že závodní hra k tomu asi nebude ta pravá, ale obrázky a gameplay videa mluví za vše. Vše se ale muselo překopat od základů, fyzikální modely, systém počasí, osvětlení. Prostě vše se muselo změnit, vylepšit.

Další skupina lidí zase začala pracovat na tom, aby hra měla potřebnou vojenskou atmosféru s potřebnou mírou násilí, bez násilí není válka, že? Budete moci používat laserově naváděné bomby několikrát během kampaně, které z oblasti udělají místo na kterém byste nechtěli být. Oblast bude zdevastovaná, příroda zničená a ze zničených budov se bude valit dým, který je vidět na kilometry daleko. K tomu všemu ještě můžete používat granáty a miny, které nebyly v původním Flashpointu. Pokud granát hodíte mezi klubko nepřátel, začnou lítat kusy těl a končetin, dokonce můžete pozorovat krev, jak se realisticky prosakuje skrz oblečení.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

V Codemasters mají snad až maniakální smysl pro detail. Vemte si třeba listy na stromech. Řeknete si malá zbytečnost, ale v Codemasters mají jiný názor. Dokonce měli ve vývoji speciální program, který by automaticky generoval listy, ale nakonec vše nedopadlo podle předpokladů, protože správně neprosvítaly paprsky Slunce(!). Takže se muselo přikročit k tomu, že všechny stromy se musejí udělat ručně, hezky jeden po druhém. Někteří grafici stráví i několik dní jen na uniformách vojáků. A když se US Army rozhodlo o něco vylepšit stávající kamufláž, museli grafici opět začít pracovat a snažit se o to, aby se jejich práce co nejvíce podobala reálné předloze. Snímání pohybu – motion capture, bylo provedeno za pomoci členů speciálních jednotek. V průběhu misí budete moci aktivně interagovat s mnoha věcmi v rozlehlém světe. Kupříkladu dveře můžete buď pomalu otevřít nebo rychle vykopnout.

Zamýšleli jste se někdy nad tím, proč je vlastně Flashpoint tak rozsáhlý. Jednak se válka neodehrává v jednom městečku, kde by byly koncentrovány všechny jednotky znepřátelených stran, ale hlavně potřebujete volnou plochu pro bojovou techniku. Tanky potřebují oblast pro svoje výpady, nálety letadel by neměly smysl, kdyby neměly dostatečnou rozlohu na to, aby mohla zaútočit v druhé vlně a další podobné věci, které dotvářejí vojenský svět. Jakékoliv zmenšení hry, i třeba kompromisy k rozloze by mohly zničit všechny plány, které jsou hodně ambiciózní.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Ve hře by se mělo objevit na 50 ovladatelných strojů. Budou to pozemní, letecké i lodní a všechny věrně simulované. Vozidla budou reagovat na terén, takže když přejedete přes nějaký hrbol, auto věrně nadskočí a spolu sním i posádka vozidla. Bojová technika je neustále aktualizována ze současné války v Afghánistánu. 

Voják dokáže nést dvě velké zbraně, pistoli a nůž. A realističnost půjde tak daleko, že pokud se nějaká zbraň bude muset smontovat předtím než je použita ve skutečnosti bude stejný postup i v Operaci Flashpoint 2. Zbraní bychom se měli dočkat na 70 a všechny s podporou balistického systému. Dokonce si můžete vybrat munici jakou budete používat a jaká se lépe hodí k dané misi.

Ze začátku budete bojovat jen s pěchotou a proti pěchotě, ale postupem času, kdy se začnete učit ty správné bojové taktiky, přijdou na řadu i tanky a ostatní vehikly nepřátelské armády. Umělá inteligence vojáků, ať už vašich či nepřátelských, musí být skutečně dobrá. A když si vzpomeneme na začátek článku, vrátíme se ke Clivu Lindopovi. Jeho práce je vlastně naučení vojáků, jak se mají chovat za určitých okolností, jak se mají krýt, jak naopak útočit. Clive vyvinul speciální systém a přidal do něho chování umělé inteligence, která se tak bude chovat speciálně ke každé situaci.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising

Taktiky a strategie vojáků jsou převzaty z opravdových technik US Army, mluví se o tom, že by stejnými taktikami měli oplývat i vojáci čínské armády. K tomu všemu bychom ještě měli dostat editor na dělání vlastních misí. Součástí toho bude i onen speciální systém. Codemasters dobře vědí, že úspěšnost prvního dílu hodně souvisela s komunitou, která si hodně pohrává s editorem, který byl dodáván ke hře. Dvojka by chtěla v tomto vývoji pokračovat a možná ho ještě překonat, uvidíme.

Co se týká samotných misí, tak ty měly by být vcelku rozmanité. Od koordinace s pilotem helikoptéry, přes tiché noční kradení raket, až po velké městské akce. Jistě vás také zajímá, na čem že to vlastně spustíme. Sami tvůrci říkají, že prim hraje verze pro PC, konzolových verzí se také dočkáme, ale nebudou dosahovat takové grafické kvality. Hra by měla běžet i na „obyčejných“ dvoujádrových procesorech, ale hra bude dostatečně využívat i procesory s osmi jádry, které se dnes ani pořádně neprodávají.

Operation Flashpoint 2: Dragon Rising


Multiplayer samozřejmě bude také, nýbrž informací o něm moc není, ale i tak jsme něco nalezli. Na PC bude moci hrát až 32 hráčů a ještě se může přidat na 256 NPC ovládaných umělou inteligencí. Na konzolích bude maximální počet hráčů zmenšen na 16. Když se jeden novinář zeptal lidí z Codemasters, jestli se dočkáme co-op multiplayeru, kde bychom si mohli s přáteli vyzkoušet ty nejtěžší mise společně, vývojáři se jen trochu pousmějí a dodají „nemůžeme vše říkat hned, budete si muset počkat na pozdější prohlášení“. A když se poté zeptal na co-op multiplayer na celou kampaň usmáli se ještě víc.


Operace Flashpoint 2 vypadá po grafické stránce naprosto parádně. Skvělé modely postav, zbraní, terénu, počasí.. takto bychom mohli pokračovat ještě na několik stránek. Codemasters vědí, že první díl měl enormní úspěch a nechtějí udělat chybu. My také nechceme aby chybovali, ale nemůžeme se dočkat až to vyjde a my okusíme jejich veledílo. Datum vydání zatím není nijak potvrzeno, na oficiálních stránkách je rok 2009, někde se mluví dokonce o jaru tohoto roku.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.