Vývojářské naděje Sony - novinky

Autor: Filip Vančura | 02.07.2006
Žánr:  PS3  | Novinky  | Akční
Které vývojářské týmy se přiklání k Sony více než k ostatním? A co si na nás do budoucna chystají? Dozvíte se v tomto článku!
S blížícími a hromadícími se zvěstmi o PS3, který na nás „vybafne“ 17. listopadu (pro nás Čechy velmi známé datum, že?), se stále více mluví o tzv. Sony's Developer Muscle, což by se dalo přeložit, jako "Největší vývojářská esa Sony". Tato garda vývojářských týmu se bude věnovat především First Party titulům pro NextGen PlayStation 3, ale některé si o své místo v Kutaragiho partě řekli již na PS2. Je jednoznačné, že k Sony má nyní nejvíce vývojářských týmů, které se budou věnovat jenom jeho konzolím, ale ti největší giganti se stále drží na neutrálním postavení. Pravděpodobně největší přísun nových vývojářských studií zaznamená Nintendo Wii, díky svému originálnímu pojetí NextGen hraní, ale zapomenout nesmíme ani na Microsoft, kterému se podařilo přiklonit si na svou stranu (alespoň z části) tvůrce GTA Rockstar. Ale tento článek je primárně o Sony's Developer Muscle, tak se pojďme podívat, které že studia k nim patří. [b]Naughty Dog[/b] Studio Naughty Dog založili v roce 1986 šestnáctiletí mladíci Andy Gavin a Jason Rubin. Většina hráčů si pod názvem Naughty Dog představí především nezapomenutelné série Crash Bandicoot, který slavil největší úspěchy hlavně na PSone, no a samozřejmě JAK and Daxter. Nyní vývojáři z ND pracují na zatím nepojmenovaném a utajovaném projektu pro PS3, který byl nenápadně představen na letošní E3. [b]Zipper Interactive[/b] Studio, které dalo světu PCčkové pecky MechWarrior 3 a Crimson Skies, založili před jedenácti lety pánové Jim Bosler a Brian Soderberg. Zipper Interactive se původně věnovalo hrám pro stolní počítače, ale v roce 2003 se představili i na PS2 s velmi vydařeným SOCOM: US Navy SEAL's. Následovaly druhý a třetí díl rovněž na PlayStation 2. Vojenský simulátor vyšel i na handheld PSP. Navíc se chystá i NextGen pokračování na PS3. [b]Sony Santa Monica[/b] Studio SSM je pro našince možná neznámé, ale málo kdo ví, že stojí za hrami Twisted Metal: Black a War of the Monsters. Obě se objevily na PS2. Ale teď se o studiu SSM, které mimochodem spolupracuje s tvůrcem God of War Davidem Jaffem, mluví ve spojitosti s titulem WarHawk. Dílko, které se objeví na PS3 při launchi v sobě skýtá velké naděje. Doufejme tedy, že nás Sony Santa Monica nezklame. [b]Guerilla Games[/b] Partička, která nám dala pravděpodobně nejlepší FPS akci na PS2, Killzone, se původně zformovala v roce 2003, jako Lost Boys Games. Tento název má svůj opodstatněný účel, jelikož většina týmu je složena z jiných studií, vyhozených či odstoupivších vývojářů. Loni se o Guerilla Games mluvilo jako o možném chlebodárci Sony díky nádhernému videu Killzone 2, který se (snad) stále připravuje pro PlayStation 3. A aby mělo Sony nad Guerilla Games větší kontrolu, tak ji v prosinci loňského roku jednoduše koupilo. Možná i to vedlo k vydání zajímavého PSP titulu Killzone: Liberation. [b]Polyphony Digital[/b] Studio Polyphony Digital si myslím není třeba dlouze představovat. Tvůrci nejlepšího závodního simulátoru, ano, myslím Gran Tourismo, se původně nechali nazývat Polys Entertainment. Před legendárním Gran Tourismem vytvořili pro PSone kousky Omega Boost a Motor Toon Grand Prix. Nedávno se nám závodní guru přeorientovali na dvě kola, když se pustili do motocyklového simulátoru Tourist Trophy, který zůstal malinko za očekáváním. Ale i do budoucna mají PD fůru práce s dalším, tentokrát NextGen pokračováním Gran Tourisma, zatím s pracovním názvem Gran Tourismo HD. Na E3 to vypadalo celkem slibně, takže se máme na co těšit. [b]Studio Liverpool[/b] Pokud Vám současný název nic neříká, možná si vzpomenete na Psygnosis. Studio, které se již od počátku, věnuje především hrám se závodnějším ražením, bylo založeno před rovnými dvaceti lety. První hrou Studia Liverpool pro PS2 byla Formula One 2001. Pro většinu je však mnohem známějším počinem SL série futuristických závodů Wipeout. Například můžeme zmínit loni vydaný Wipeout Pure, který výrazně pomohl PSP při jeho launchi. Dalším dílem SL bude NextGen Formula One 2006, která snad vyjde ještě letos. [b]Sony Online Entertainment[/b] Už podle názvu je hned každému jasné, jakým hrám se Americká odnož Sony věnuje. Ano. Jsou to kupodivu online hry a to třeba Everquest či Star Wars Galaxies. Sony Online Entertinment bylo založeno v roce 1995, jako SISA (Sony Interactive Studios America). Na PS3 se s ním budeme setkávat především díky onlinovému PlayStation Network Platform. [b]Insomniac Games[/b] Původně ryze plošinovkové studio (Ratchet and Clank, Spyro) v minulosti hodně spolupracovalo s již zmiňovaným studiem Naughty Dog. Pro PlayStation 3 chystají Insomniac, další díl Ratchet and Clank plus FPS Resistance: Fall of Man. Těšme se tedy! [b]Evolution Studios[/b] Britské vývojářské studio založené Martinem Kenwrightem a Ianem Hetheringtonem (spoluzakladatel Psygnosis) se do paměti hráčů zapsalo především závodní sérií World Rally Championschip (poslední díl: WRC Evolved). A u rallye závodů zůstane Evolution i na konzoli nové generace. Závodní „kalba“ Motorstorm je jedním z těch „nadějnějších“ titulů pro PS3. [b]Ninja Theory[/b] Donedávna ještě úplně neznámé studio, které se do paměti fanoušků PlayStationu vrylo zajímavým titulem Heavenly Sword, který se chystá na PS3, má na svědomí jen Xbox titul Kung Fu Chaos. Je to vcelku zajímavý seznam, že ano? Zda to však bude ta správná desítka, ukáží až doby příští:).

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Novinky platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Novinky.