ModNation Racers: Dojmy z bety - preview

Autor: Michael Davidík | 16.02.2010
Žánr:  PS3  | Preview  | Závodní
Pokud patříte mezi 100 000 evropských štastlivců, kteří se do Bety mohli zapojit, nemusíte pokračovat ve čtení. Vše budete znát.
Pokud patříte mezi 100 000 evropských štastlivců, kteří se do Bety mohli zapojit, nemusíte pokračovat ve čtení. Vše budete znát.
Když byla hra na loňské E3 prezentována mezi hity jako Uncharted 2, MAG, Gran Turismo 5, Last Guardian a dalšími, byla trošku jako chudý příbuzný. Vždyť se jedná "jen" o silně arkádové motokárové závody, "pouze" s přidáním možnosti úpravy všeho možného..
Beta ukázala, že na prezentaci ModNation Racers opravdu patřili a pokud se vše povede tak jak má, půjde o letošního černého koně.

ModNation Racers: Dojmy z bety

Hra začíná s vysvětlením, že závodní MRC série už tu s námi je od nepaměti (od doby kdy člověk vymyslel něco co má kola) a v charakteristické grafice nás intro provede nejen po závodních epochách, ale představí i moderátory televizní show, kteří budou glosovat každý začátek a konec závodu. Ne, že grafika byla špatná, to ani omylem, ale je to především styl, který se vám zaryje do paměti. Během prvních 5-10 minut se pak přistihnete u potutelného usmívání se. Vše je takové.. no zkrátka legrační, ale ne nějak vlezle, příjemně, hra vám žádné fóry necpe pod nos.
Pak už se dostáváme k samotné hře. Jejím hlavním místem je tzv. ModSpot, sleziště hráčů a zároveň portál pro nejrůznější herní módy. Dostanete se rovnou do role závodníka (Mod pajduláka) a můžete vesele pod ModSpotu drandit (stejně jako později v závodě) a případně "zaparkovat" a začít nějakou herní činnost. Ty můžete vyvolat i rovnou po stlačení STARTu, ale připravíte se o možnost setkání s ostatními hráči. Navíc se v ModSpotu vyskytují i "stupně vítězů"  a můžete se tak podívat kdo má aktuálně nejlépe hodnoceného pajduláka, nebo motokáru.
Tím se dostáváme k hlavní premise hry, k vytváření vlastních kreací. Celkem logicky se ono "výrobní" místo nazývá Creation Station. Zde můžete do aleluja vyvářet (či přetvářet svoje, nebo dokonce cizí výtvory) svého pajduláka, motokáru, nebo závodiště. Začneme u pajduláků. Tady už se smíchu neubráníte, panáčci a panenky se totiž při vybírání částí těla, jejich potisků, oblečení atd. neustále pitvoří, kryjí rukama právě odhalené, či naopak zahalené místo.. Možností je navíc nepřeberně a dá se vytvořit prakticky cokoli (ze začátku jste samozřejmě omezeni několika málo odemknutými věcmi, postup ve hře tak bude dávat větší a větší možnosti). U autíček je to podobné. Není třeba se jakkoli omezovat, všechna autíčka mají stejný výkon a bude záležet pouze na vašem řidičském umění na jaké pozici se umístíte. Proto jsou tu i karoserie vytvořené např. z kartonů, motor, který jako pohon využívá křečka bežícího v kole, nebo opačný extrém: místo motoru malý jaderný reaktor. Auto si můžete pořádně počmárat, volit barvu všeho možného, kombinovat klasické autočásti s těmi bláznivými.. Dokonce máte možnost nastavit si odpružení (ovšem opět pouze jako vizuální věc.. čili offroad, lowrider, nebo snížení? Je to jen o všem vkusu).

ModNation Racers: Dojmy z bety

Poslední věci je tvroba samotné tratě. Zapoměňte na zastaralé systémy alá Trackmania. Tady dostáváte do ruky pořádný funící stroj a stejně jako v samotné hře přidáváte plyn, tady rozjíždíte silnicostroj a zatáčením vytváříte (zcela nečekaně) zatáčky. Jednoduše můžete snižovat výšku, či naopak stoupat do výšin. Pokud by se vám něco nepovedlo, brzdou provádíte Undo/Zpět a stroj dokonce vydává i svůj zvuk pozpátku. Po ruce máte stále minimapku s ukazatelem nejkratší cesty do budoucího cíle, takže opravdu není problém vytvářet nápadité tratě, bez toho, aby jste se někde ztratili. Po dokončení (poté co mašinu dohrkáte do cíle) vám hra nabídne, jestli to necháte na ní, nebo si sami rozmístíte domečky, stromečky, zrychlující plošinky, kapsle s předměty, jak si nastavíte slunce (rozuměj denní dobu), kolik si napustíte vody do prohlubní, kolik vytvoříte hor.. Nejlepší možností je, bez jakéhokoli loadingu, skočit rovnou do závodu na nové trati a třeba rovnou proti smečče počítačem řízených protivníků.
To co je v ostatních hrách skutečně pouze "něco navíc" je tady absolutní součástí a její zpracování je výborné. Vytváření svého panáčka, auta a trati je zábava (ano, opravdová zábava) na dlouhé hodiny bez toho, aby jste vůbec nasedli do vaší motokáry.
Hru si ale nekoupíte kvůli editoru. Jaké tedy je závodění s ModNation Racers? Zatraceně zábavné! Ať už hrajete proti počítači, nebo proti živým oponentům (samozřejmě proti lidem je to něco jiného) máte pořád co dělat, díky zajímavým zbraním a vychytávkám je závod napínavý do posledního kola a pravidelně se vám bude stávat, že budete předjíždět oponenty v poslední zatáčce, nebo naopak nadávat, že to udělali oni vám. Vlastně říct že zbraně jsou zajímavé, je podceněním něčeho taky vypiplaného. Základní myšlenka je taková, že pokud seberete kapsli s předmětem, pak než jej použijete máte stále důvod sbírat další. Po sebrání další kapsle se vám zbraň vylepší na druhý stupeň. U jedné například vystřelíte "blesk" a zpomalíte soupeře,.na druhé úrovni už vystřelíte blesky dva. Levely jsou celkově 3 a například u klasického turba se vyplatí počkat si. Pak vás totiž nečeká zrychlení, ale rovnou portál, který vás posune o řádný kus dopředu. Zrychlení není to pravé ořechové? Máte militaristické choutky? Pak jedna ze zbraní na nejvyšším vylepšení vytvoří tornádo a to si začně vesele putovat po trati a drtit vaše protivníky.. A pokud jste ve vedení, bezbranní také nejste. Zbraň můžete podržením čtverečku změnit na minu a s ní obšťastnit závodníky za vámi.
Když už jsem nakousl to ovládání.. Jakožto klasik, jsem nebyl nadšený. Zvyk "plyn je pod křížkem, brzda na čtverečku" je železná košile, a kombinaci R2 + L2 jsem na chuť ještě stále nepřišel :) Přes to, je ale ovládání srozumitelné, jen mi chvíli trvalo, než jsem objevil veškeré jeho záludnosti. ve hře se totiž nevyskytuje žádné namapování tlačítek a tak jste odkázaní pouze na vysvětlivky během loadingů.
Pokračujme v závodění. Samozřejmě, že hra obsahuje online závodění. Za každý závod dostáváte body zkušenosti (podle umístění, jak moc "stylově" jste jeli, jak moc jste byli aktivní a úspěšní v používání zbraní) a poté postupujete na dlaší úroveň V betě bohužel nebyl přítomný žádný graf progrese, nebo alespoň signalizant kolik bodíků vám na další úroveň zbývá, snad to plná verze napraví.

ModNation Racers: Dojmy z bety

Co se ale musí napravit určitě jsou loadingy. U ModNation Racers kapitola sama pro sebe. Před vstupem do online lobby - loading. Po výběru tratě a připravenosti všech hráčů - loading. Po závodě - loading. Vstup do Creation Station - loading. Navíc jsou nepříjemně dlouhé a nesmyslně kouskují hru. Pokud by loadingů nebylo, strávíte u hry kvanta hodin najednou. Takhle si při každém loadingu uvědomíte kolik je hodin a další hru si rozmyslíte. Ale výborně se u toho dělá domácí úklid (závod, uklidím 3 věci, vstup do lobby, další 2 věci a tak pořád dokolečka).
Pokud by loadingy ubyly, máme před sebou něco jako dělané na odreagování. Nečekejte složité fyzikální modely, na milimetr přesné průjezdy zatáčkama, nebo dokonce brždění. Tady se pouze driftuje, skáče po rampách do vzduchu (kde se dělají stojky na volantu), draftuje se a za to se dostávají bodíky, které se přepočítávají na turbo. Proč? Zkrátka proto, abychom mohli více driftovat, více skákat...
Možná už jste taky někde četli o tom, že ModNation Racers bude "něco jako Little Big Planet". Ano. Dá se s tím souhlasit. Tahle věc totiž (i když se tady závodí) přiková naše drahé polovičky znova k televizím a my budeme mít opět hru, u které se pobavíme v páru. A na to se já osobně těším nejvíce. A pokud se hra vyvaruje očividných chyb (dlouhé loadingy, možná by nebyl od věci tutoriál), pak v segmentu "polopárty odreagovaček" nebude mít konkurenci...

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.