Rozhovor s Marianem Hollerem - ostatní

Autor: Michael Davidík | 27.06.2004
Žánr:  PC  | Ostatní
Gamespot vám přináší exkluzivní ozhovor s Marianem Hollerem z vývojařského týmu Cauldron o hře Conan.
Na Intel Czech Game Expo 2004 se mezi vývojářskými týmy objevil i slovenský Cauldron, který zde představoval svou novou hru Conan. Nejen o ní jsme si povídali s Marianem Hollerem, jedním z vývojářů. [b]Můžeš nám v krátkosti představit hru Conan?[/b] Jedná se o akční adventure z pohledu třetí osoby s prvky RPG. Osobně bych ji přirovnal ke hře Severance: Blade of Darkness. [b]U akčních adventure je důležitý příběh. S jakým příběhem chcete hráče zaujmout vy?[/b] Hra se odehrává ve světě Hyborean. Conan, hlavní hrdina, se vrací do své rodné vesnice, tu však nachází vyvražděnou. Z celé vesnice přežil jenom jeden člověk, který mu vypráví události posledních dnů. Do vesnice přišel poutník, který měl s sebou tajemný artefakt. O něj měl zájem jistý kult Supa. Právě kvůli tomuto artefaktu vyvraždili jeho vesnici. Conan se vydává po stopách onoho kultu. [b]A jak vypadá Conan po herní stránce? Přináší nějaké nové prvky? A na co všechno se mohou vlastně hráči těšit?[/b] Tak předně je to boj s nepřáteli. To je v podstatě stěžejní prvek hry. Za zabití protivníka dostává hráč body, jež poté může přeměnit v comba - různé druhy úderů. Ve hře je jich okolo 50. Zpestřením jsou puzzly, které tvoří asi 30% hry. Zbytek je už čistá akce. Za zmínku stojí i rozlehlý svět Hyborean - má okolo 4000 km. V 60 levelech se setká zhruba s čtyřmi desítkami druhů nepřátel. Ještě bych rád zmínil hudbu. Dvě skladby totiž pocházejí od Basila Poledourise. Kromě singleplayer části nabízí hra i multiplayer. [b]A s jakými zbraněmi bude hráč bojovat?[/b] Ve hře je asi 20 zbraní, převážně obouruční meče, palcáty, nebo sekery. [b]A co magické schopnosti? Bude Conan některými disponovat?[/b] Ne. Držíme se věrně knižní předlohy, takže Conan je klasický válečník. Jedinou magií, se kterou se ve hře setkáte, je z řad protivníků. [b]Tak teď něco málo o technické stránce hry. Na jakém enginu běží?[/b] Pro tuto hru jsme si vytvořili vlastní multiplatformový engine, plně podporující moderní techniky jako třeba pixel shadery, světla a stíny apod. Primárně byla hra vyvíjena pro konzole Playstation2, X-box a Gamecube. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na PC platformu. [b]Konzolová verze se od té pro PC vždy trochu liší. Jak je tomu v případě Conana?[/b] Konzolová a PC verze se příliš neliší, původně PC verze převzala i konzolové ovládání, ale to se neosvědčilo, proto jsme museli vytvořit ovládání zcela nové. [b]Co vám při tvorbě hry dělalo největší problémy?[/b] Asi nejtěžší bylo hru dokončit :-) [b]Pusťme teď hru Conan a zaměřme se na váš tým. Představ nám ho.[/b] Cauldron vznikl v roce 1996 v Bratislavě. Tvoří ho asi 60 lidí ve dvou týmech. Konkrétně třeba na Conanovi pracovalo ale jen 30 lidí. [b]Máte za sebou 8 let existence. Jakými tituly se můžete pochlubit?[/b] První velký úspěch jsme zaznamenali s tahovou strategií Spellcross. Pracovali jsme i na Battle Isle 4 a z poslední doby je to Chaser. [b]Právě jste vydali Conana, co plánujete dále?[/b] Chystáme dva nové projekty, ale víc nebudeme prozrazovat:-) [b]Ani nenaznačíš?[/b] Ne. [b]A jaké hry hraješ ty osobně?[/b] Strašně rád hraji Chasera :-) , ale v oblibě mám i sérii Need for Speed, Battlefield 1942, Quake. Důležitý je pro mě zajímavý příběh, hudba a akce. [b]A teď trochu z jiného soudku. Co říkáš na freewarovou herní scénu?[/b] Tak tohle je podle mě hodně dobrá záležitost, rád si zahraji podobné hry. Je to výborný odrazový můstek pro začínající týmy. [b]Spousta lidí si myslí, že 2D je mrtvé. Jaký je tvůj názor?[/b] Dokud to lidé hrají, tak to podle mě není mrtvé. I profi tým ještě dokáže prorazit i s 2D hrou. [b]Díky za rozhovor.[/b] Není zač :-) Za Gamespot se ptali: Jaroslav Bulava, Karel Stránský

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.