Rozhovor s Martinem Pohlem - ostatní

Autor: Michael Davidík | 01.04.2004
Žánr:  PC  | Ostatní
Rozhovor s autorem série úspěšných freeware her Život není krásný Martinem Pohlem.
Mladý Martin Pohl se v roce 2002 rozhodl udělat freeware počítačovou hru naplněnou svým osobitým humorem s názvem Život není krásný. Ohlasy na ni byly velmi příznivé a tak začal pracovat na druhém díle a svou sérii adventur hodlá zakončit dílem čtrnáctým. My vám přinášíme rozhovor s tímto oblíbeným autorem. [center]ROZHOVOR:[/center] [b]Vladimír Nagl:[/b] Kdy tě poprvé napadlo udělat počítačovou hru a jak sis ji vlastně představoval? [b]Martin Pohl:[/b] První hry jsem začal dělat už jako malej fakan a většinou to byly textovky v Q Basicu.Vždycky mi šlo jenom o pobavení a tak to zůstává i do teď. [b]Vladimír Nagl:[/b] Kdy vznikla první hra Život není krásný a jaké byly ohlasy na ni? [b]Martin Pohl:[/b] Tuším, že někdy v říjnu roku 2002, původně to byla jen taková blbůstka pro pobavení kámošů. Zkusil jsem to hodit na net a ohlasy byly dost pozitivní, na plnejch hrách si to k dnešnímu dnu stáhlo přes 13000 lidí. Byl to pro mě hnací motor a dvojka na sebe nenechala dlouho čekat. [b]Vladimír Nagl:[/b] Věděl jsi hned od začátku, že hra bude mít 14 dílů, které na sebe budou navazovat, nebo jsi tuto myšlenku dostal až po prvním díle? [b]Martin Pohl:[/b] To mě napadlo až při tvorbě druhýho dílu... [b]Vladimír Nagl:[/b] Zažil jsi při programování her nějaký velký zádrhel, či technický problém? [b]Martin Pohl:[/b] Ani ne... občas se něco zeskne, ale většinou se to dá vyřešit. Teďka si vlastně vzpomínám, že při výrobě čtyřky mi klekla základní deska a kvůli reklamaci jsem byl asi 2 měsíce bez kompu. Měl jsem už hotovej scénář a pár obrázků a vůbec jsem na tom nemohl makat. Vladimír Nagl:[/b] Hned před spuštěním varuješ hráče o krvavosti hry a o sprosté mluvě. I když se hry jmenují příznačně Život není krásný, nezdá se ti, že tvůj osobitý humor by někdo nemusel pochopit ? [b]Martin Pohl:[/b] Každej jsme nějakej.... Víš co, když se to někomu nelíbí, tak si to třeba dohraje nějakej díl, ale na ty ostatní už nesáhne. Nikoho nenutim to hrát, je to na vlastní nebezpečí. [b]Vladimír Nagl: [/b]Jaké jsou prozatímní ohlasy na vydané čtyři hry ? [b]Martin Pohl:[/b] Vesměs kladný, prostě další našlapaný ZNKáčko. [b]Vladimír Nagl:[/b] Ve všech svých hrách uvádíš sebe jako jediného tvůrce hry, pouze ve třetím díle se objevil jeden betatester. Jak zvládáš sám programovat své hry bez cizí pomoci? [b]Martin Pohl:[/b] Není to těžký, větší problém mi spíš dělá grafika, která zabírá 75% výroby. Dát to potom dohromady už není takovej problém. Jestli mi paměť slouží, tak jsem betatestera [b]Sepyho[/b] uváděl snad v každym díle. Pomáhá mi najít chyby, který jsem já přehlídnul. No a při tvorbě pětky mi pomáhal programátorskej bůh [b]Milan Šatala[/b] ze Slovenska, kterej mi fakt pomoh. [b]Vladimír Nagl:[/b] Kde bereš inspiraci na příběhy svých her ? Inspiruješ se všedním životem? [b]Martin Pohl:[/b] Občas, ale většinou mi postačí moje fantazie. [b]Vladimír Nagl:[/b] V jakém programovacím jazyku jsou vytvořeny tvé hry a jak dlouho ti trvalo ovládnout tento jazyk? [b]Martin Pohl:[/b] Programuju ve Visual Basicu, je to docela lehký na pochopení, takže mi trvalo chvíli ovládnout jednoduchý funkce. Používám pár věcí pořád dokola, takže vlastně programovat moc neumím. [b]Vladimír Nagl:[/b] Jak dlouho ti v průměru trvá vytvořit jednu hru ? [b]Martin Pohl:[/b] To je různý, ale v průměru asi tak 3 měsíce. [b]Vladimír Nagl:[/b] Poodhal trochu děj dalšího, tentokrát už pátého dílu série Život není krásný a datum vydání. [b]Martin Pohl:[/b] Hraješ za policejního detektiva Petra Oldu, kterej dostane k vyřešení dva roky starej případ dvou vražd - vlastně se jedná o vraždy, který jsi napáchal v ZNK2. Ale vyšetřování tě zavede na trochu jinou stopu... Zbytek už neprozradim, protože pětka je nyní kompletní a ke stažení na mejch stránkách. [b]Vladimír Nagl:[/b] Jak vidíš budoucnost série her Život není krásný, hodláš dojet až do cíle jménem Život není krásný 14? [b]Martin Pohl:[/b] To si piš! Koukám, že tohleto je konec, tak jestli můžu, pozdravil byl všechny fanoušky ZNK a posílam velkej dík [b]Dafkovi[/b] za vytvoření stránek LINK(http://znk.wz.cz;znk.wz.cz)

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.