Pro Evolution Soccer 6 - recenze

Autor: Oldřich Bezdomnikov | 23.03.2007
Žánr:  PS2  | Recenze  | Sportovní
Ne, to opravdu není realita, ale je to PES 6...
Nástup podzimu je každoročně ve znamení nových ročníků řady sportovních titulů. Nejinak tomu bude i letos v případě fotbalové série Pro Evolution Soccer, která s číslovkou 6 přichází poprvé i na next-gen platformu (X360). Hra byla oficiálně představena na nedávném veletrhu Games Convention v Lipsku, díky čemuž se s vámi můžeme podělit o informace z čerstvé oficiální tiskové zprávy, vesměs potěšitelné. Připomenu jen, že okolo této hry šla letos už spousta spekulací, čemuž neprospívá ani známý zmatek v názvech této hry, která se v každém koutě světa jmenuje jinak (PES 2007 v USA, Winning Eleven v Japonsku atd.) a vychází v různou dobu. Zapomeňte tedy na dřívější fámy a spoléhejte v první řadě na aktuální info z tohoto preview. Licence nebyly v minulosti úplně nejsilnější stránkou hry. Situace se rok od roku pomalu lepší a do PES6 opět nějaký ten licencovaný tým přibude. Především se mluví o národních týmech, a našince jistě dvojnásob potěší, že k nim tentokrát patří i naše reprezentace, která mimochodem byla jedním ze čtyř týmů v předváděné verzi na Games Convention. Krom ní mají mít licenci reprezentace Francie, Austrálie, Anglie, Itálie, Argentiny, Španělska a Švédska. Z klubových se hovoří o plné licenci (tím je myšleno vše, včetně sponzorských log) u týmů Bayernu Mnichov, Manchesteru United, Benficy Lisabon a Olympiacos Pireus. Jinak by měli mít už úplně všichni hráči ve hře svá skutečná jména. PC fanouškům nemusím asi připomínat neoficiální patche, které jsou dílem kreativní části komunity. Pronikání oficialit do PES najdete ale i jinde než na dresech, třeba replaye by měly být zaštítěny logem firmy Canon, jinde narazíte na loga Reebok apod. Hlavní a obrovská síla série PES tkví především v hratelnosti. Ta je dána jak výborným ovládáním, tak i zanimováním všeho, co se na hřišti vaším přičiněním (i bez něj) děje. Už loňský PES 5 animacemi velice příjemně překvapil a nadcházející díl jej opět o pořádný kus předběhne. Zatímco ovládání hry zůstane v podstatě stejné, animace budou neuvěřitelně plynulé a hra má působit autenticky i díky spoustě drobných detailů - jako tahání za dres, strkanice a jim odpovídající reakce. Díky tomu všechno má hemžení na trávníku vypadat opět podstatně reálněji. Zdá se (a snad to tak i bude), že příjemce přihrávky už nebude stát jak zaražený a čekat, až se k němu míč konečně dokutálí, ale sám si pro něj popojde, případně se jinak pohne v souvislosti s aktuální situací a tím, co chce s míčem provést. Zároveň se prý zapracovalo i na už tak hodně dobré umělé inteligenci, která má vést volné hráče k automatickému nabíhání do otevřených prostor a gestikulování, kam si přejí míč poslat. Naopak obránci si zas budou lépe hlídat soupeře, stavět se lépe pozičně a nenechat se tudíž jen tak zaskočit. Posílena by měla být i hra ve středu pole, kladoucí ještě větší důraz na potřebu vytvářet útoky postupným kombinačním přechodem pásma a hledáním skulin v soupeřově defenzívě. PES 6 bude obsahovat nový herní režim Quick Match, což by mělo být rychlé skočení do hry s týmy, které vybere počítač. Do jaké míry budete mít možnost zasahovat do nastavení v tomto režimu zatím ale není známo. Mluví se i o herním režimu odpovídajícímu kvalifikaci na poslední mistrovství světa, kde jsme tak dobře pohořeli, takže aspoň virtuálně by mělo jít tuto potupu napravit. Novinek se dočká i kariérní Master League (dodnes často překládaná jako Liga Mistrů a na to pozor, protože tomu tak není). Ovládání hry (jak už jsem zmínil) se principiálně nijak nemění, což se dalo čekat a je to jen dobře. Přibudou nějaké ty speciální pohyby jako kličkování, ale podstata zůstane zachována. Celá hra se ponese oproti dřívějšku v trochu vyšším tempu. Změní se trajektorie střel a centrů, které jsou nyní zakřivenější vlivem falše, což působí přirozeněji. Míče do běhu mají být přepracovány tak, aby šly lépe dobíhat a zpracovávat – čili opět změna trajektorie, kdy má načechraný míč má spíš tendenci na konci své dráhy padnout k zemi než letět kupředu. Upraveny mají být i hlavičky a voleje směrem k větší přesnosti. Hra možná trochu zklame svojí grafikou, která na možnosti next-gen konzolí nevypadá nijak okázale (viz obrázky). Údajně se na tom ještě pracuje, tak si nechme hodnocení až pro recenzi, v každém případě aspoň ten trávník a černočerné stíny, působí hodně nevyladěným dojmem a připomínají pár let staré pokusy konkurenční FIFY. Hlavně ty stíny jsou z hratelnostního hlediska i hodně nepraktické. Verdikt : Doufejme, že nebudeme zklamáni a že opět budeme moci hrát kvalitní fotbalovou gamesu. Ale tak, abychom si mysleli, že nesedíme u naší PS2ky, ale že opravdu stojíme na zeleném pažitu a kopeme do kulaté mičudy. Protože to moderní herní spotřebitel potřebuje a vyžaduje aby byl opravdu spokojen...

Detaily

Distributor: 2
Platforma: PS2

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.