Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots - recenze

Autor: Oldřich Bezdomnikov | 15.01.2007
Žánr:  PS2  | Recenze  | Akční
Všichni hrdinové jsou buď mrtví, nebo ve vězení. Solid Snake
Zatím nejlépe vypadající, a co se fanoušků týče, nejvíce očekávaný first-part titul na PS3. Po době neshod a „hádek“ se nakonec potvrdila účast na vývoji Hideo Kojimi, samotného otce MGS. Jak sám Kojima říká, pro novou konzoli musí přijít i nový Metal Gear Solid. Ze zatím uvedených videí a poskytnutých rozhovorů jsme zjistili, že MGS 4 se bude odehrávat zhruba 10 let po příběhu MGS 2. Světem zmítá válka. Na jedné straně roztroušená alianční vojska (hlavně Američané – jak bylo řečeno v traileru z E3), na straně druhé žoldácká organizace. Američané vyvezli moc svých vojáků za hranice do světa, důsledkem toho je, že jejich síly jsou roztroušené, a díky tomu jim mohou žoldácké organizace směle konkurovat. V čele PMC (anglický název pro nelegální vojenské organizace) je africký vojenský stát Outer Heaven, stát, ve kterém voják vždy najde místo. Děj hry se bude odehrávat po celém světě, vypadá to tedy, že budete hodně cestovat. Již teď víme, že se podíváte na blízký východ. Váš nepřítel bude Revolver Ocelot (v traileru nazývaný Liquid Ocelot) a Patrioti. Skupina lidí ovládající svět pomocí bilionu dolarů a zbraních hromadného ničení typu Metal Gear. Jako poslední záchrana je Solid Snake. Zestárlý. Unavený. Nemocný. Projevilo se u něj zrychlené stárnutí, rozpad buněk, zapříčiněné pokusným klonováním a genetickým virem FOX-DIE (více děj MGS 1). To je asi vše co nyní víme o příběhu. Teď ke hře samotné. Vypadá velice dobře. Ve videu z E3 2006 můžeme vidět nové použití maskovací technologie, předvedené již v MGS 3. Tato kamufláž byla přejmenovaná z chameleoní na chobotničí maskování. Bojím se jen, že ve hře již nenajdeme „hledací“ pasáže, kdy hráč hledal nové, lepší uniformy, jako v MGS 3. Je to proto, že maskování v Guns of Patriots je plněno změnou barev a ne převlékáním, to znamená, že vám stačí jen jedna uniforma. Bohužel, pokrok nelze zastavit, to platí všude. Změny se také dočká ovládací interface. Pokud si dobře pamatuji, Kojima kdysi řekl, že pokud bude v Dualshocku 3 nějaká zvláštní ovládací periferie, určitě ji použije. A taky že je. Je tam pohybový senzor, který dokáže rozpoznat až 8 směrů. Snake již také nebude potřebovat další výstroj jako například dalekohled, různé senzory atd. Vše je uvnitř speciálního, mechanického oka, které Snake nosí na pravém oku. Zobrazuje se tam také zbraň, kterou zrovna používáte a počet nábojů. Dále Kojima také předeslal, že se ve hře bude vyskytovat také funkce tzv. No place to hide, doslova není, kde se schovat. V praxi to znamená, že jakýkoliv úkryt může být zničen. Uvedu příklad: Jste opření o stěnu, najednou prásk a stěna už není, protože ji rozbořil několika metrový Metal Gear Gekkou (v japonštině Gekkou znamená měsíční svit). A tak se dostáváme k nepříteli, který se asi bude ve hře vyskytovat. Obr, s kulomety a pancéřem, ale zase s biologickými (organickými) nohami. Zdá se mi, že Gekkou je zkonstruován podle plánů Metal Gear Rexe, který byl v MGS 1. Ve hře se budou vyskytovat známé postavy: Meryl Silverburgh (již to není ta osmnáctiletá holčina, ale klidná a vyzrálá třicátnice ve službách znovuzrozené jednotky FOX-HOUND), Revolver Ocelot alias Liquid Snake, Roy Campbell, který již ale není u armády, ale i tak vám chce pomoci, Otacon, který po smrti sestry zvážněl a stal se z něj vcelku „tvrďák“, Vamp (boss z MGS 2), Naomi Hunter, doktorka, která infikovala Snakea virem FOX-DIE v MGS 1, a možná otec Solida Snaka, legendární Big Boss, první velitel jednotky FOX-HOUND a nejlepší voják dvacátého století. A také Raiden rozporuplný hrdina z MGS 2, se svým poněkud zženštilým vzhledem. Naštěstí to vypadá, že poněkud přitvrdil, místo pušky M4 vyfasoval katanu a rozhodla se pomoci Snakeovi. Hra by měla vyjít do konce roku 2007.

Detaily

Platforma: PS2

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.