Lair - recenze

Autor: Daniel Hanák | 27.11.2007
Žánr:  PS3  | Recenze  | Akční
Splnili vývojáři vše, co naslibovali?A nebo se ze hry, která měla dobývat vrcholky prodejnosti stal propadák?

Draky známe většinou z pohádek coby pojídače princezen. Ať už reprezentují dobro, nebo zlo, jejich majestátnost jim nikdo upřít nedokáže. Nutno podotknout, že počítačové hry vás většinou staví právě do role bojovníků proti drakovi. Originálních výjimek, ve které naopak kopete za druhou (okřídlenou) stranu, je opravdu jen pár. A o to více potěší, že do rodinky dračích her nyní přibyl další titul.


Stejný scénář

Příběhová omáčka vás nikterak nepřekvapí. Jakožto nejlepší dračí jezdec dostanete do vínku obří, vražedné monstrum, se kterým budete procházet, leč jednoduché, ale mimořádně zábavné mise. Řeč je o takřka primárně stereotypních úkolech (například zlikvidovat,katapulty a spálit vojsko, které ničí vaší pevnost). Kromě toho se dostanete do zápletky příběhové linie, která přichystá nepříliš zajímavý spád. Po pár úspěšně splněných misí se vaším úhlavním nepřítelem stane generál takzvaně ledových draků. Za těchto okolností je jasné, že vás nečeká žádná selanka. Nejdřív na vás ze všech stran zaútočí mohutná vojska s osedlanými katapulty, se kterými se pustíte do boje. Po čase se obtížnost bude ztěžovat a na scénu se připojí i nepřátelští draci.



Akce? Strategie? Letecký simulátor? Ne,..tedy ne zcela. Jedná se o rychlou akci s drobnými elementy RPG.

Při pohledu na obrázky okolo, čtenáře možná napadne, o jaký se vlastně jedná žánr- na první pohled to opravdu nemusí být zřejmé. Akce?Strategie?Letecký simulátor? Ne,..tedy ne zcela. Jedná se o rychlou akci s drobnými elementy RPG. Pokud tedy čekáte nějaký originální fantasy příběh se spoustou animací, tak Vás Lair nejspíš zklame. Příběh je velice jednoduchý a jde o klasickou variaci na téma boj dobra a zla.

Staré „Drakanovi" časy

Lair ze všeho nejvíce připomíná mix mezi Drakanem, Spyrem a DrakenGard, navíc jemně okořeněn nápady z Shadow of the Colossus. Samozřejmě, že se hra neodehrává jen mezi hradbami. Jak je dobrým zvykem těchto her, putovat rozmanitými lokacemi, perfektně graficky i zvukově zpracovanými. Každá z nich je svým způsobem originální a v každé z nich na vás čeká jinak obtížný soupeř. Všechny lokace, do nichž zavítáte vypadají naprosto fantasticky- ať už jde o tyčící se vrcholky hor, dynamicky se vlnící voda, polorozpadlé hradby nebo cokoliv dalšího.



To, v čem Lair nepochybně exceluje, je atmosféra. Noční obloha,do vody kapající déšť a kolem poletující draci a ohnivé firebally. Do toho všeho hraje frustrující muzika, a vybuchují lodě či v ohnivém dechu utíkají vojáci.

Ze začátku si nejspíš budete s tíží zvykat na podivuhodně navržené ovládání. Bude vám totiž chvilku trvat, než si zvyknete na pohybování SixSaXis padu, který funguje evidentně jednoduše-Jakmile nasednete na obrovitého draka, šipky a analogové páčky se stanou tabu. Od této doby se musíte spoléhat pouze na cit a dá to opravdu zabrat, než si vlastně uvědomíte, že tažením nahoru drak prudce vzlétne, a tažením do stran zase prudce zatočí. Nicméně musím přiznat, že se na něj zvyknout dá a to překvapivě rychle, ale nic podobného jsem zatím nikde neviděl, zvlášť, pakliže soupeř vaší chyby díky své nepříliš rozvinuté AI neumí dostatečně využít

Pár slov závěrem

Mnohdy se stane, že než se pořádně rozkoukáte nepřítel padne. V té chvíli je jedno jestli pomocí vaší síly nebo vašich parťáků. Procházet můžete poměrně velkou část, takže máte dostatek příležitostí obdivovat všechno, co Lair nabízí. Ačkoliv je příběh nepříliš krátký, dá se u něj skvěle zabavit. Lair sice nemá na své předchůdce ani v nejmenším, ale jeho snažení se mu také nedá upřít.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Recenze platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Recenze.