R.U.S.E. - preview

Autor: Pavel Kovalančík | 12.04.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Strategie
Multiplayer: ANO
Máte rádi obří válečné strategie, kde ovládáte tisíce jednotek? Máte rádi Druhou světovou válku? Ano? Toto preview by vás mohlo natěšit na R.U.S.E. od Ubisoftu.
V dnešním preview možná zaplesají srdce milovníků hardcorových válečných strategií. O to více to platí, pokud máte rádi Druhou světovou válku. Vydavatel Ubisoft nám totiž v krátkém horizontu naservíruje taktickou, opravdu masivní, bitevní strategii R.U.S.E. Vývojářským studiem je Eugen Systems, které získalo velmi vysoká hodnocení u jejich titulu Act of War (85% www.gamespot.com, 83% www.gamerankings.com).

V podstatě by se koncept R.U.S.E. dal asi přirovnat k nejzdařilejším masivním válečným real-timovkám dneška: Supreme Commander nebo World In Conflict. Ony dvě zmiňované hry, ačkoliv jsou velmi propracované a zábavné, mají jednu vadu na kráse. A tou vadou je samozřejmě ovládání, případně pomocný interface. Řídit tisíce jednotek v reálném čase, aby dělali opravdu to, co chceme, není vůbec snadné. Hráč se tak nejednou ocitne v situaci, kdy má připravenou strategii, která je navíc opravdu funkční, ale kvůli pomalosti a složitosti kontrolních elementů ona strategie přesto nevyjde. Hráč je tak o to víc naštvanější.:) Autoři R.U.S.E. nám ale slibují, že ovládací prvky v jejich nové hře budou natolik jednoduché a řízení mamutích počtů různých jednotek bude procházka růžovou zahradou a požitek v jednom. Napadá mě tak jediný jednoduchý a funkční způsob, předvedený v inovativní hře na boha v Black & White, kde vám prakticky stačila jen myš.

R.U.S.E.

Hra bude poháněna novým grafickým enginem Iriszoom. Ten by se měl postarat o vykreslování až jedné miliardy polygonů na mapě. Měli bychom tak dostat naservírovaný velmi krásně a propracovaně vypadající titul. V samotném boji budeme svědky akce, kdy se bude pohybovat na bojišti velké množství válečné techniky od tanků, přes lodě nebo různé stíhače či bombardéry. Společnost jim v prostředí budou dělat různé cestičky, domy, stromy a tak podobně. Uvidíme, zda-li se nejedná jen o velkohubá prohlášení...

Zjednodušený a přehledný interface bude zahrnovat jak detailní pohled na jednotlivé, propracované konkrétní jednotky přímo v bitevní vřavě, tak naprosté oddálení, že budeme schopní vidět celou mapu, na které se obří bitva odehrává. Podobně tomu bylo v Supreme Commander, nicméně v R.U.S.E. by měla být kontrola ještě lepší. Ovládání stovek jednotek by tak podle slibů autorů mělo být okamžitě dostupné a velmi snadné a rychlé. O všem bychom měli mít přehled a jakýkoliv náš krok by měl být maximálně ulehčen. Při oddálení mapy uvidíme jednotlivé armády různě označené. Orientace podle síly armád bude tak opět o něco příjemnější. Ono hledání a zběsilé přesouvání silnějších jednotek na ta správná místa může být dosti frustrující situace a že si na podobné zážitky pamatuji z jiných her velmi dobře. V některých úsecích jsem dostával náklep a silné jednotky vedle se vesele dloubaly v nose (samozřejmě jsem neměl stoprocentní přehled...). Samotná mapa by měla být rozdělena na jednotlivá teritoria a největší oddálení bude připomínat jakýsi stůl s modelem bitvy. Podobný nápad se objevil již dříve v jiné hře, ale na název si již nevzpomínám. Tato implementace by měla dobře fungovat a hra bude zase o něco přehlednější a také to bude vypadat stylově.

R.U.S.E.

Srdeční záležitost, jako je ovládání několika skupin vojáčků a mechanických pomocníků, bude mít na starosti pokročilá umělá inteligence. Uvidíme jestli ony časté automatizované akce AI nebudou spíše na škodu. Pokud se tento nápad vyvede, ušetříme si stovky zbytečných kliknutí na našeho myšojda nebo klávesy. Posílání konkrétních jednotek do akce nebude po jednotlivcích. To bychom se z toho asi za chvíli zbláznili. Menší útvary budeme ovládat po menších „skupinkách“, které budeme vnímat jako jednu skupinku. Propracovaný by měl být i pathfinding a tak by neměl být problém vybrat konkrétní útvary, zaměřit cíl a vše by mělo být hotové a správně vykonané. Ulehčené ovládání nepomůže jen nám Pcčkářům, ale protože je hra vyvíjena i pro Xbox360 a Playstation 3, tak zejména i konzolistům s gamepady. Ačkoliv je gamepad nejpohodlnější způsob jak ovládat většinu her nebo třeba i webový browser, pro strategie či střílečky zůstane nejlepším prostředkem klasická kombinace myšky a klávesnice, pokud se nepřijde s něčím opravdu výjimečným. 

Ve hře se objeví zajímavý strategický element- jsou tak tzv. R.U.S.E. karty. Ty obsahují různé trumfy, kterými můžeme zaskočit nepřítele a třeba díky nim vyhrajeme vyrovnanou bitvu. Mezi nimi můžeme například najít kartu Radio silence a jak vyplývá z názvu, nepřítel neuvidí naše jednotky na radaru, takže ho můžeme velmi „příjemně“ překvapit...


Zajímavý nápad je i ten, že pokud máte vaše jednotky pod „fog of war“ (teď mě vážně nenapadá obstojný český překlad, ale stratégové jistě ví, co myslím), statistiky jednotek se různě změní. K lepšímu, nebo naopak k horšímu. Tento faktor bude mít na boj také velký vliv. 

R.U.S.E. nabízí některé nové nápady, jiné si půjčuje z jiných strategií a uvidíme, zda-li ony koncepty dotáhne k dokonalosti, nebo se bude jednat o další hru, kterou tlačí obří hype a nakonec zapadne ve skladišti zaprášených nezábavných titulů, jako se to mnohokrát již stalo... Hra vyjde pro PC, Playstation3 a Xbox360. Přibližné datum vydání zatím není známé.

Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.