Just Cause 2 - preview

Autor: Pavel Charbuský | 12.04.2009
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Dokážete si představit 252 840 fotbalových hřišť? Je to opravdu hodně. Nevím kdo to spočítal, ale prý je to plocha o rozloze 1000km čtverečních. A náhodou je to také plocha, kterou zabírá ostrov Panau v Jižním Pacifiku v Just Cause 2.

Když se jakožto Rico Rodriguez rozhlédnete po ostrově z vysokého útesu, bude vám naprosto jasné, o čem mluvím. Uvidíte kilometry pouště, mořem omývané pobřeží a světla civilizace, rozsvěcená a zhasínaná podle toho, jestli je zrovna den či noc. Je to nádherná a zároveň skličující podívaná.

„Můžete jít kamkoliv se vám zachce. Můžete tam jet jakýmkoliv vozem, který najdete,“ tvrdí obchodní manažer Steve Kelsey. „Chceme, aby si hráči připadali jako na obrovském hřišti, kde můžou dělat, co oni sami chtějí. Když uvidíte nějaké zajímavé místo, můžete si být jisti, že se tam bude dít něco důležitého nebo zábavného.“ Ale přece si nenecháme mazat med kolem
úst. Mnohem lepší způsob, jak si ověřit pravdu tvrzení, je vyzkoušet si hru na vlastní kůži. Otevřete starý dobrý padák a šup do akce.

Just Cause 2

V původním Just Cause jste měli k dispozici jakousi harpunu, kterou jste mohli připevnit k vozidlům a nechat se táhnout. Tím jste získali potřebnou rychlost pro vzlétnutí padákem. Just Cause 2 splní sny nejednoho fanouška prvního dílu. Harpuna je zde přidělána přímo k levé ruce vašeho hrdiny a na rozdíl od prvního dílu ji můžete připevnit absolutně k čemukoliv, čímž hra získává nový prvek, nabízející obrovskou spoustu možností. Padák budete využívat pořád, jak na útok, tak na ústup ze situace, kde by vás zmasakrovali. Tím ale možnosti tohoto „grapplu“ nekončí. Pomocí harpuny můžete neslyšně sestřelovat hlídky z věží a stahovat je dolů, nebo dokonce spojovat věci k sobě. Auta s auty, auta s domy, domy s domy, auta s vrtulníky, vrtulníky s vrtulníky (zbytek si jistě domyslíte:) )… Vtipná situace nastává, když spojíte k sobě dva nepřátelské vojáky a oni se srazí jako komiksové postavičky z Cartoon Network. Naopak úžasně realistickou podívanou vám poskytne zahákování auta k domu. Když se automobil rozjede, škubne to s ním a je velice pravděpodobné, že nějaká jeho část zůstane na místě. To, jak velká ta část bude, případně na kolik bude kousků, ovlivňuje rychlost vozidla. Jistou porci sadistické zábavy by vám také mohlo poskytnout připojení člověka k helikoptéře. Zkrátka, možnosti této nové hračky jsou naprosto nedozírné.


Just Cause 2

Ani fanoušci klasického stylu nepřijdou zkrátka. Myslím tím styl prostřílení se skrz nepřátele pomocí velkých zbraní a haldy nábojů. I to vám poskytne řádnou porci výše zmíněné sadistické zábavy, případně záchvaty démonického smíchu. Nově bude k dispozici možnost kritických zásahů do míst, jako jsou kolena či jiné klouby a pak můžete sledovat, jak si trpící nepřátelé tisknou zmrzačené údy a utíkají do ústraní. Až vás to přestane bavit, můžete jim ukončit trápení vystřelením mozku z hlavy, což je údajně také vyvedeno velice detailně.


Aby se neřeklo, že jsou tyto prvky jen pro ukojení choutek nás násilníků, přidali do hry autoři prvek zvaný „Chaos Meter“, jehož hladina bude stoupat podle toho, kolik lidí zabijete, případně kolik zničíte budov, zkrátka čím větší bordel, tím lépe. Pokaždé když měřítko dosáhne určité hodnoty, otevře se vám nějaká nová mise, spojená s příběhem. Tato funkce má hráčům zabránit v plnění hlavního příběhu, aniž by si patřičně užili
obrovský svět, který pro ně vývojáři připravili.

S „chaosem“ je také svázaný systém tří frakcí, se kterými se na Panau setkáte. The Roaches, the Reapers a the Ular Boys. Pokaždé, když někde způsobíte zmatek, jedné z této frakcí třeba pomůžete a tím zvýšíte její vliv na ostrově. Pak se vám otevřou nové mise. Vztahy mezi těmito gangy jsou ovlivněny vaším jednáním. Můžete spolupracovat jen s jednou, ale klidně i se všemi třemi, což vám samozřejmě odemkne větší počet misí v kratším čase.

Just Cause 2Just Cause 2

Příklad takové mise je zachránit jednu z Ricových kolegyň – Jade Tan, která byla unesena, protože zjistila příliš mnoho o tajných plánech Baby Panaye, diktátora ostrova Panau. Rico musí spolupracovat se svým bývalým zprostředkovatelem Tomem Sheldonem, aby jí zachránil z pevnosti v horách. No tak vzhůru do pevnosti. Ukradněte si džíp, dojeďte tak blízko, jak to půjde, pak se pomocí „grapplu“ a padáku dostaňte na stíhačku, vyšplhejte ke kokpitu, katapultujte pilota a doleťte si do hor. Váš úkol je způsobit tolik chaosu, aby lidé v panice nasedli do džípů a odjeli pryč a nechali bránu otevřenou. Odpálíte pár výbušnin C4 na místech, kde se to bude nejvíce vyjímat (socha Baby Panaye nebo radar, jehož působivý pád zdemoluje několik budov) a pak už jen čekáte za minigunem na přilétající vrtulník. Ve chvíli, kdy stojíte po kolena v nábojnicích a vrtulník jde konečně k zemi, se otevírá brána. Ale vaše mise ještě není splněna, protože proti vám právě nastupují tři ninjové, Panayovi osobní strážci. Jejich kouřové granáty a uhýbaní kulkám vám pěkně zavaří. Mezitím nepřátelé ujíždějí v džípech pryč a už jsou několik mil pod vámi. Skočíte ze skály, pomocí lana a padáku přistanete na střeše jednoho z vozidel a už je jen na vás, jak je zlikvidujete. Například můžete na každé z nich položit C4 a přeskakovat z jedné střechy jedoucího vozu na druhou.

Všechno, co nám autoři slibují zní velice hezky a vypadá působivě, v nemenší míře však nereálně. Nedokážu si moc představit, jak člověk skáče z jednoho jedoucího auta na druhé, natož pak, jak pomocí harpuny chytí prolétající tryskáč, chytne se křídla, vyšplhá se v obrovském přetížení až k pilotovi, kterého zvenku katapultuje. Přesto, budeme mít k dispozici ohromně rozlehlý ostrov a naprostou volnost,
což se také počítá. Otázka je ovšem je, na jak dlouho nás to zabaví? Uvidíme.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.