God of War 2 - recenze

Autor: Lukáš Slavkovský | 08.05.2007
Žánr:  PS2  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
Dokáže Kratos změnit svůj Osud? Preview pokračování nejlepší akční hry posledních let!
*reklama* [b]Boží trest[/b] Poté, co se Kratos, velitel Spartanské armády, stal bohem války, získal ohromnou moc nad svými nepřáteli. Ta mu ale nemohla nahradit jeho rodinu, kterou díky tomuto osudu ztratil. Proto se rozhodne změnit svoji sudbu a vydá se přímo za samotným osudem, který určuje legendární trojice žen. Ty se totiž starají o správné vinutí nitě života každého člověka a Kratos se pokusí tuto niť změnit, a navrátit tak život své milované ženě a dítěti. Je ale jasné, že to cesta nebude rozhodně jednoduchá, protože se mu do cesty postaví mnoho starých i nových nepřátel. [b]Boží nepřátelé[/b] Těmi novými zde bude sestra mrtvé medúzy Uriel, kamenní Minotauři, odolnější kostlivci nebo trojhlavý pes Cerberus, jenž hlídá vchod do podsvětí. Staří známí zde zůstali Kyklopové, na které bude nutné použít klasické sekvence tlačítek oblíbené z prvního dílu. Každý z nepřátel bude vyžadovat jinou strategii a jiný styl boje. S postupem ve hře bysme se měli dostat k čím dál víc ohromujícím nepřátelům. Nepůjde ani tak o jejich velikost, která nás jistě také ohromí, ale také půjde o vzdušné souboje. Ty se budou odehrávat na zádech létajícího koně Pegase, ze kterého budete moci přeskakovat na jiné létající bestie jako třeba Grifony, na kterých létají nepřátelé. Souboje se budou odehrávat v opravdu velkých výškách, takže o adrenalin nebude nouze. V jednom videu vidíte volně padajícího Kratose, jak se na poslední chvíli zachytává právě této bestie, kterou pilotuje jeden z nemrtvých vojáků. Ten se Kratose ihned snaží skopnout. On se ale nedá a vojáka pohotově chytne za nohu a shodí ho z létajícího Grifona vstříc zemi. K boji vám ale nepostačí pouze ruce, a tak dojde nejenom na zemi, ale i ve výškách k použití různých zbraní a magie. [b]Božské zbraně[/b] Všechna stará komba zde zůstala zachována a jsou nyní standardní Kratosovou výbavou. Pohybové schopnosti se budou ale ještě nejspíš dále rozšiřovat. Jako nové magické pomůcky se vám zde dostane do rukou plno nových kousků. Prvním obranně-útočným je zlaté rouno, které obrátí upřený zkameňující pohled Gorgonů proti jim samotným. Dalším zajímavým kouskem je zde Spirit Bow, tzv. přízračný luk, jenž má nejblíž k Diovým bleskům z prvního dílu GOW. Jeho výhodou je použití v pohybu i ve výskoku a střelba z něj bude nutná i v řešení některých hádanek. Je tu tedy i nová magie, kterou bude možné volně kombinovat s fyzickými útoky. Novou pomůckou vám zde budou Ikarova křídla, která použijete pro přelétávání delších roklí či překážek. Jen vyskočíte, křídla se vysunou a vy si doplachtíte, kam budete chtít. Také vám jistě umožní ovladatelnější let při vzdušných soubojích, když opustíte místo na Pegasovi a vrhnete se vstříc níže letícímu nepříteli na Grifonu. Nyní je Kratos také mnohem silnější, takže už bez problému strhne sloupy či kusy skal svými čepelemi na řetězech. Dost to připomíná věc z posledního dílu Prince z Persie, kde bylo přitahování plošin pro další postup pomocí řetězů také ve velmi podobném provedení. [b]Boží levely[/b] Autoři slibují také lepší design levelů, jejich větší pestrost a silnější atmosféru, která bude nyní o poznání temnější. Opět se zde dostanete do různých starověkých chrámů, do temných lesů, na vysoko položená místa a nakonec i do těch nejvyšších míst, tedy až do oblak. Levely to budou jistě dech beroucí a spolu s perfektními světelnými efekty dotvoří temnější mýtickou atmosféru. Nebudou to jen obyčejné nudné levely, ale i nějaké překážky v podobě rébusů se vám dostanou do cesty. [b]Božské rébusy[/b] Rébusů by tentokrát mělo být mnohem víc než v prvním God of War. Obvykle půjde o to, jak se za pomoci různých předmětů, schopností a nepřátel dostat přes překážku či zavřenou bránu. Budou to tedy v podstatě rébusy integrované přímo do hry, tak tedy žádné skládání Rubikovy kostky nečekejte. Vždy vám bude stačit zapojit pouze správnou logickou úvahu a na řešení vždy přijdete. [b]Božská hratelnost[/b] Po vizuální stránce hra opět působí naprosto parádně. Temnější ladění hry jistě hře hodně přidá na přesvědčivější atmosféře a detailnost levelů ji jedině utvrdí. Detailnější předměty, lepší animace postav, nové zajímavé novinky, lákavý příběh, rébusy a koneckonců zejména brutální akce namíchají jistě ten nejchutnější drink, který vymáčkne ze současné Play Station 2 maximum a nabídne to nejlepší pro její důchodový věk. Na tuto lahůdku se tedy těšte. Sic si ji nedáte pod stromeček, ale již začátkem ledna 2007 hra vychází. Proč? Vývojáři podle oficiální zprávy totiž nechtějí nic uspěchat a klidně počkají, aby byla tato hra po všech stránkách dokonalá. To je jistě nejhezčí tvrzení, jaké hráč nejraději slyší :-)

Detaily

Distributor: 
Platforma: PS2
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: PS2
Hratelnost:
0%
Grafika:
0%
Zvuk:
0%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
96%

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.