Cobra 11: Crash Time - recenze

Autor: Luděk Vostřel | 14.06.2008
Žánr:  PC  | Recenze  | Závodní
Muži z Kobry 11 jsou připraveni chránit naše životy v dalším pokračování seriálem inspirované hry.

Už popáté se herní oddělení Německého televizního giganta RTL rozhodlo vydat hru na motivy úspěšného seriálu Kobra 11. Ačkoliv předchozí díly nijak závratné prodeje nezaznamenali, vydali se autoři opět stejnou cestou a opět tou špatnou. To co bylo špatné v Nitru, zůstalo špatným i v Crash Time a ambiciózní hra tak sama sobě podráží nohy při cestě k úspěchu. A co se vlastně našim západním sousedům povedlo a co nikoliv, to se dočtete níže.



Crash Time

 V podstatě by tato hra měla podle svého názvu obsahovat adrenalinovou jízdu, kaskadérské kousky a nebezpečné bouračky. Jenže stejně jako v prvním díle je ovládání aut na velmi nízké úrovni a jelikož je to hlavní náplň celé hry, hodnocení nemůže být nijak vysoké. Jak by to také mohla být úspěšná závodní hra, když ovládání automobilů nesahá svým konkurentům ani po paty. Přiznávám, že jsem byl vždy spíše přes ty arkáady typu Need for speed nebo Test Drive Unlimited a realismus pro mě byl mnohem méně důležitý než zážitek z jízdy. Ovšem v tomto případě se nedá mluvit o arkádové zábavě jako například v NFS. U CT by se dalo spíše říct, že je to arkádová nuda. Jediné u čeho se opravdu pobavíte je tak poškození aut při různých nehodách. Jenže žádný hráč nevydrží u hry pár desítek hodin jen kvůli nehodám a rozbitým autům. Tudíž z předchozích řádků vyplývá, že v CT si asi moc zábavy neužijete, tudíž hra nemá moc šancí uspět.
 


Kobra 11 volá centrálu

 Ve hře je asi 70 úkolů které musíte zdárně vyřešit, ovšem jsou tak jednotvárné že Vás po po chvíli přestanou bavit. Jezdit pořád za někým, pak se zase s někým honit a takhle to jde pořád dokola. Nuda, jednotvárná a nezáživná hra jako vyšitá. Některé mise jsou téměř nehratelné, jindy se zase podivujete kdo tohle mohl vymýšlet. Pro příklad si vezmeme hned první misi. Několik málo minut po nehodě už víte že závada byla na tlumičích. Musíte tedy vyrazit do firmy která tlumiče vyrábí. To by nebylo nic tak divného, kdyby jste na to neměli časový limit. Přitom ve stanoveném čase se to skoro nedá zvládnout. Tudíž už po první misi jste znechuceni na takovou míru, že už se Vám ani do dalšího hraní pouštět nechce.
 

Pozitiva ?

 Dají se vůbec nějaká světlá místa na tomto propadáku naleznout ? Ano, i k mému velkému údivu tu jsou. V podstatě je to zpracování okolí. A to jak po stránce grafické, tak i co se týká okolního světa. S výborně zpracovanými napodobeninami modelů opravdových aut se můžete prohánět po rozmanité krajině. Najdete tu spoustu měst, vesniček, lesů, polí nebo dalničních křižovatek. A někdy se můžete i všemi těmito místy prohánět, ovšem opravdu jen někdy. Otevřený a nelineární svět ve stylu San Andreas by byl mnohem lepší. A co týká grafiky, nelze jinak než pochválit. Je to asi nejsilnější stránka hry. Jak už jsem podotkl krásně zpracované modely aut, ale i celé okolí a veškeré detaily jsou na vysoké úrovni. Takže první opravdové plus pro CT. Jenomže také poslední.
 

 Hra má velké ambice, povedená grafika, skvělé modely aut, výborně zpracované prostředí, to jsou klady. A kdyby se zlepšilo ovládání aut, mise by vymyslel nějaký lepší scénarista a svět se otevřel, hra by jistě měla velký úspěch. Jenomže hra vypadá tak, jak vypadá a zapadá do nudného šedého průměru. Snad si vezmou autoři rady recenzistů k srdci a pokud budou tvořit třetí díl, možná už by to mohla být konečně konkurenceschopná hra.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: OS Windows XP nebo Vista 32bit, Direct x 9.0c, Procesor 2.4 GHz, 512 MB RAM, 4.2 GB volného místa na disku

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.