Gears of War (PC) - recenze

Autor: Karel Kreml | 16.03.2008
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Multiplayer: ANO
Z Xboxu 360 se i na PC dostal hitový titul Gears of War. Dopadl skvěle, jak jinak
Na naše, nutno podotknout počítačové obrazovky, vlétl přibližně po roce vydání z konzolové platformy Xbox 360 dlouho očekávaný titul Gears of War, kterého se nejeden hráč nemohl nabažit ani po jeho dohrání.

Nedávno jsme se o tom otevřeli diskuzi v ComePodu (viz úryvek ve videu), zda se někdo, jako je Marcus Fenix, hráčům zamlouvá či ne. Ano, ze začátku bylo spíše záporné očekávání, řadový drsňácký hrdina, který všechno rychle a svižně pořeší a nakonec dodá drsnou hlášku. To je omyl, tedy alespoň částečně. Marcus Fenix, hlavnímu hrdinovi recenzované hry Gears of War, by svaly a hlas sice i Arnold Schwarzenegger mohl závidět, nicméně po chvíli zjistíme, že se jedná o zajímavou osobnost s jedinečným charakterem, kterému přísluší na tisíc hráčských srdcí. Jedním slovem: nice.


Abychom se ale nezastavili pouze u pana Fenixe, byť jemu by po zásluze měla být věnována podstatně větší část textu, samotný příběh hry vás nenechá ani řádně rozkoukat a hned vás tzv. vplivne do děje. Postapokalyptický příběh se odehrává v budoucnosti, kdy Zemi napadnou ohyzdní nepřátelé Locusti a začnou se zabydlovat v podzemí. To samozřejmě není všechno, většina lidí na světě je vymýcena, veškerá příroda prakticky zničena (nebo ji to teprve čeká), dříve hojně obydlené části, jako jsou města, jsou rozbořeny. A právě zde nacházejí poslední přeživší svá útočiště pro poslední konflikty s nepřítelem. Vy, jakožto vysloužilý voják speciální jednotky, Marcus Fenix, jste vysvobozen svým dávným přítelem z vězení, kam vás vedení umístilo, a vyrážíte do akce.

Poslechněte si naši dkuskuzi v podcastu


ComePod #2 je ke stžení zde

Jako obvykle, hra vás postupně zaučuje co a jak, což se mě, jako okamžitě vyjukanému hráči líbilo. Hlavním prvkem hry je krytí za „vším", co to alespoň jen trochu umožňuje. Kdejaká zídka či rozbořený sloupek se může po stisknutím mezerníku stát vaší ochranou bariérou a výborným místem pro střelbu. Postup je následovný; přiskočit ke kusu zdi, vyčkat až nepřítel vystrčí část… těla, stisknutím tlačítka na myši zamířit a pohotově vyprázdnit zásobník. A proč to takto rozebírám? Důvod je jednoduchý, tohle vás totiž ve hře bude čekat na každém kroku, pokud tedy nechcete přijít o život. Za každou zabitou „larvu", jak místní rodáci nazývají ohyzdná monstra, která mají svá hnízdiště v podzemí a jednou za čas se probourají na povrch, se dočkáte drsné hlášky od hlavního hrdiny, což přidá na dojmu zmiňovaného drsňáka a kvalitní zábavy.


Nicméně něco je po chvíli hraní prokouknutelné. Jakmile z dálky vidíte vetší volné prostranství, je vám hned jasné, že se na tomhle „frajplace" něco semele, a váš instinkt bude mít ve valné většině případů pravdu. Nicméně kolikrát lze na tomto místě započít boj, nechat své kamarády na místě a vy sami vrazit nepřátelům do zad, což je celkem účinná metoda, jak rychle skoncovat s přestřelkou. Děj ve hře odsýpá rychle, honíte se za zadanými úkoly, potkáváte rozlišné nepřátele, od normální larev po obří bombarďáky, kteří po vás šijí raketomety namísto normálních samopalů s přidělanou motorovou pilou. Zmíněny tedy už byly i zbraně, ve kterých se i mimo jiné vyskytnou granáty a tzv. Kladivo úsvitu, díky kterému můžete navést satelity z vesmíru a usmažit obří monstra. Ale to jenom v případě, že se nacházíte v nekrytém terénu a satelit je přítomen nad vámi, což předem nepoznáte.


Jak se vám z screenshotů může zdát, jedná se o parádní podívanou. Engine krásně ladí a pracuje s prostředím, takže apokalyptická krajina je zdůrazněna na každém vašem kroku a v každé nové lokaci dokáže něčím překvapit. Hudba je jakbysmet vynikající, dokáže navodit temnou atmosféru a i v některých situacích zamrazit v zádech. Hratelnost se taktéž pohybuje na vysoké úrovni, samotný prvek krytí kdekoho hned nadchne. Multiplayer nechybí, je povedený a dokáže na nějakou tu chvíli zabavit. Gears of War je holt akční hra, jak si jí představují i ti nejtvrdší herní maniaci, což vedlo i k tomu, že se dočkáme jeho pokračování v roce 2008.


Interní reklama


www.comepod.cz

Web našeho podcastu již brzy...



Detaily

Platforma: PC
Multiplayer: ANO
Doporučená konfigurace: CPU 2 GHz, 1 GB RAM, GeForce 6600/ATI X700 nebo lepší

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.