WorldShift - preview

Autor: Karel Kreml | 20.09.2007
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Neklasické pojetí RTS, kooperativní multiplayer a poutavý děj. Je to vše, co nám může WorldShift nabídnout?
Nadcházející, v některých věcech poněkud originální a zatím dobře vypadající, RTS sci-fi WorldShift nebude mít na svědomí žádný herní vydavatelský gigant, jako si někteří z vás při pohledu na artworky představí. Hru na svých bedrech potáhne ne příliš známé holandské herní vydavatelské studio Black Sea, které má na svědomí přibližně dva roky starou strategii Knights of Honor. Nyní si Černé Moře (Black Sea) brousí zoubky na další, již zmíněnou slibně vypadající gamesu WorldShift (ano, jsem si vědom, že ty české překlady začínají být poněkud trapné, ale já si to neodpustím, Posun Světa), která vás jistě v dalších odstavcích překvapí. Autoři vsadili na jasnou věc, která jistě přiláká nejednoho hráče, který zrovna klasické RTS nemusí. Tou věcí je katastrofická zápletka, která vytváří děj celé hry. Dějově se hra totiž odehrává někdy za 193 let našeho letopočtu, přesněji v roce 2200, kdy na zem dopadne meteorit takových rozměrů, že odšplouchne Austrálii někam… někam, přičemž Afrika dopadne lépe, ta se jen rozlomí na dvě části. O lidstvu ani nemluvě. Lidé to jako jedni z nejnáchylnějších tvorů na tak drastickou změnu prostředí taktéž nemálo schytají, respektive jim tím příroda vrazí kudlu do zad takovým způsobem, že se na pár tisíc let odmlčí, než se budou moci jednotně zase postavit na nohy. Ovšem všechno nepůjde tak jak má, namísto toho, aby lidé založili jednu novou velkou rodinu, která vybuduje znovu „lepší“ svět a povedou spokojený život, rozdělí se na dvě skupiny. Tou první jsou Tribes, zmutovaní lidé žijící víceméně v souladu s přírodou, která jim na oplátku dává možnost čerpat její energii a tak mohou používat své speciální schopnosti. Druzí jsou fyzicky normální lidé, kteří svou arogancí a usmyslenou nadřazeností nemohou vystát zmíněnou první skupinu. Co se týče speciálních vlastností těchto lidí, ti spíše vsázejí na techniku, takže to má za následek účinné automatické zbraně, dobrou obranu a nemálo výdrže. Když tyhle dvě skupiny lidí dáte dohromady, vznikne vám více než dobrá kostra celého herního systému, na kterém se později můžete vyřádit jak jen bude libo. Je jasné, že multiplayerová část hry přesahuje tu singleplayerovou. V singleplayerové části vám hra naservíruje nemalou kampaň se slibovaným dobrým příběhem, která by se dala svým způsobem zařadit po bok Warcraftu 3. Nepopíráme, že jde o odvážné přirovnání, nicméně ze zatím krátkých částí hry, které byly k vidění například na Games Conventions lze soudit, že se nebude jednat o žádný propadák, nýbrž o kvalitní netradiční RTS. Nechme ale část pro sólisty být, přesuňme se k jinému soudku, kterým je multiplayer. Ten přináší potěšení, jak při klasických deathmatchových soubojích, tak i při kooperativních misích, při kterých je zapotřebí nemalá týmová spolupráce s ostatními hráči. Platí zde pravidlo, které osobně vůbec nemám rád, a toť,když je někdo pozadu, všichni jsou pozadu. Nevyplatí se tedy experimentovat, ale řádně a efektivně se zapojit mezi ostatní členy týmu, protože jen tak lze dosáhnout vítězství. Při systému kooperativních misích bude nutno plnit nemálo úkolů, které vám hra bude servírovat jeden po druhém. Tyto úkoly jen těžko budete zdolávat osamotě. Jako příklad lze uvést jeden level hry, ve kterém je nutné do určitého časového limitu zneškodnit silného bosse. To ovšem není tak jednoduché, protože ho chrání silné ochranné pole. Ale i to má své slabiny ve formě generátorů, které jsou chytře ukryté i na úplně jiné části mapy. Logicky musíte nejprve zničit generátory a pak až spáchat atentát na bosse, což vyžaduje zmíněnou dobrou týmovou spolupráci. Ať již v části pro sólisty, tak i v té hromadné, nemělo by nás deprimovat dlouhé čekání na to, až se postaví nějaká budova v základně nebo se vycvičí nová potřebná jednotka. Podle sdělených informací by se hlavní děj hry měl přesunout na bojiště a na plnění všemožných questů. Graficky by se měl WorldShift zařadit do nadprůměrných titulů, jelikož už na první pohled v sobě skrývá něco originálního a chytlavého. Překvapit by nás měla i dobře ovládaná kamera, kterou bude možno libovolně natáčet a zoomovat. Teoreticky by tento titul neměl zaběhnout do předem vyrytých kolejí klasických RTS, ale naopak si vyrazit svou cestu ve formě sci-fi real-timové strategie, kterou by si neměl žádný fanoušek, kterému není lhostejné, kam přesně tato forma herní zábavy spěje, nechat ujít. [b]Datum vydání:[/b] červenec 2008 [b]Index očekávání:[/b] 85%

Detaily

Distributor: 8
Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.