Air Conflicts - preview

Autor: Karel Kreml | 17.04.2007
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Sousedé ze Slovenska chystají během několika měsíců na trh akční leteckou arkádu s námětem druhé světové války. Přinášíme vám dojmy z neveřejné demoverze této hry.
Druhá světová válka vždy byla a zřejmě vždy bude vděčným námětem filmových scénáristů i vývojářů her všeho druhu. Vzpomeňme jen na legendárního Wolfsteina, Commandos nebo Call of Duty. Tato dějinná epocha tentokrát inspirovala i tvůrce košického týmu 3DIVISION Entertainment. Air Conflicts je hra na pomezí akční střílečky, arkády a jednoduchého simulátoru. Nabídne hráči přes 200 misí všeho druhu, od průzkumu přes stíhací mise až k bombardování. Mise budou rozloženy do deseti kampaní, které vycházejí ze skutečných válečných událostí, například bitva o Británii nebo den „D“. Na začátku na vás vybafne „logbook“ se jmény vámi dosud vytvořených pilotů a jejich statistik. Po vybrání vhodného jména se dostanete do hlavního menu. Na pozadí pluje vzduchem letadlo a celá scéna je podmalována hudbou tak trochu evokující Tmavomodrý svět. Můžete si prohlédnout galerii letounů, statistiky zvoleného pilota a z těch podstatných věcí se tu nachází odkazy na kampaň a multiplayer. Hru si bude moci zahrát přes LAN až 8 lidí. Ovšem s prozkoumání možností multilayeru chtě nechtě musíme počkat až na plnou verzi hry. Už v menu je vidět, že modely letadel nejsou v žádném případě odfláknuté. V plné hře se budete moci stát pilotem britské RAF, německé Luftwaffe nebo leteckých sil Rudé armády. Kromě klasických Spitfirů a „stodevítek“ budou ve hře k dispozici i méně známá letadla. Tak třeba britský Gloster Meteor nebo futuristický německý letoun Gotha 229 jen tak ve světě her nenajdete. Jak už bylo řečeno, misí různých typů bude dost a dost. V některých musíte sami vzlétnout (což lze ovšem provést automaticky stisknutím jediné klávesy), v jiných jste se svým strojem už ve vzduchu. Základní pohled je zpoza letounu. Přidržením příslušných kláves si však můžete letadlo prohlédnout z boku nebo zepředu. Ovládání je jednoduché až primitivní. Takže simulátoroví fajnšmekři mají pro tentokrát smůlu. Vlastně jediné, co tu tak trochu "ovládáte", je směr letu a zbraně, kterými jsou podle typu letadla kulomety, bomby nebo rakety. Snaze co nejvíc hru zjednodušit a zpřístupnit tak širokému spektru hráčů bylo obětováno všechno ostatní včetně ovládání rychlosti. Joystick se čtyřmi osami a dvanácti tlačítky můžete klidně zase zabalit do krabice - v Air Conflicts si hráč bude muset vystačit s myší, nebo klávesnicí. Neobvyklé? Ano. Ale neděste se, půjde jen o zvyk. Arkádový systém misí je originální, pravil kdosi. A co víc, je dokonce logický, pravím já. O co jde: Narozdíl od některých jiných arkádových her nesplněnou misi nemusíte opakovat. Jako ve skutečné válce (nebo životě) - co bylo, to už se nezmění, hleďte zvítězit v příští bitvě! V duchu klasické střílečky zpravidla letíte sám proti přesile, takže nudit se zrovna nebudete. Nehledě k tomu, že zejména pozemní protiletecká obrana protivníka má až nečekaně dobrou mušku, takže ukazatel poškození se s každým průletem nad pozicemi nepřítele výrazně přiblíží kritickému bodu. Snad jen bojová oblast by mohla být trochu rozlehlejší. Graficky hra vypadá velmi slibně. Prostředí vypadá realisticky, modely jakbysmet; nechybí ani mraky, ani kouř valící se z poškozených letadel. Snad jen stav letadla by mohl lépe korespondovat s ukazatelem poškození - nějaké to poškození by mohlo být vidět ještě dřív, než jde letadlo do vývrtky. A potom v grafice pozemních objektů, zejména nepřátel, jsou rezervy. (Že by nemoc leteckých her?) Navzdory prvotnímu zděšení z úvodní melodie jsem musel svůj názor přehodnotit: hudba bude podle všeho silnou stránkou hry. Jedním z důvodů je množství různých melodií. Jistě, nebudu tak naivní, abych věřil, že každá z té dvoustovky misí bude mít svůj jedinečný hudební doprovod, jak se snaží naznačit demo, ale každopádně bude hudební doprovod poměrně bohatý. Navíc všechny melodie příhodně doplňují dobrodružný válečný scénář. Jistě je namístě otázka, zda není plýtváním tematikou vytvořit akční arkádu a zda by nebylo příhodnější stvořit skutečný simulátor se vším všudy. Ale pro ty, kteří neholdují složitému ovládání, ale si zalétají a svedou nějaký ten vzdušný souboj, bude hra Air Conflicts dobrou volbou. Právě jim bude hra, která by světlo světa měla spatřit za čtvrt roku, určena. A ještě dodatek: vydavatelem pro západní Evropu bude společnost Frogster Interactive. Vydavatelem pro Českou republiku Je firma Seven M.

Detaily

Distributor: 3
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: CPU 900 MHz, 256 MB RAM, 32 MB GeForce 2

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.