Black and White 2 - preview

Autor: František Hlahůlek | 27.12.2006
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Vítejte podruhé do božského světa Eden, který za tu dobu, co jsme v něm nebyli, prošel mnoha změnami, a proto bude návrat velmi zajímavý.
Jak všichni jistě víte, s nápadem na vytvoření Black and White přišel herní mág Peter Molyneux, který má na svém kontě už několik legendárních her, mezi něž patří Dungeon Keeper, Populous či Syndicate. Samozřejmě všechno nemůže dělat sám, proto si založil Lionhead Studio. Peter věří dokonce v to, že se mu podaří udělat pentalogii, proto doufejme, že má ještě plnou hlavu nápadů. A o co vlastně v BaW jde? Hra vás postaví do role boha, omezeného herním prostředím a nápady vývojářů. Na vás je, jestli budete bohem zlým a budete s potěšením zapalovat vesnice a šířit mor, nebo hodným a naopak budete lidem pomáhat s úrodou a výstavbou budov. Ale abyste na to všechno nebyli sami, dostanete pomocníka - příšerku. Svojí příšerku můžete buď zanedbávat, nebo s ní trávit skoro všechen čas a učit ji, jak se má chovat. Výuka probíhá formou odměn a trestů, příšerka se také učí tím, že se dívá, co děláte vy, a potom se to pokouší zopakovat. A to všechno provádíte proto, abyste získali věřící, kteří se za vás modlí a poskytují vám kouzla, jedině díky nim můžete dělat všechny ty úžasné božské kousky. Ale samozřejmě nic není zadarmo, proto se musíte starat o to, aby měli plné žaludky a kde bydlet. Teď se vrátím k potvoře a k tomu, jaké novinky jsou s ní spojeny. V jedničce měl systém výchovy dost nedostatků a ty se vývojáři pokusili napravit. Zaprvé, v jedničce, když jste ji nechali osamocenou, tak si mohla dělat, co chtěla, a vy jste se o tom nemohli později jakkoli dovědět, a to by se mělo změnit, protože to zrovna moc nepomáhalo její výchově, a proto se její aktivity ukládají. S tím souvisí i nový koncept odměn a trestů, už nebudete mít k dispozici jen fackování a hlazení, ale i mnohem radikálnější prostředky. Za trest můžete svoji potvoru zmlátit až do krve obřím klackem a naopak odměnou jí bude pohlazení pírkem. *reklama* A protože potvora je stejná se svým bohem, který je pro ní něco jako otec a matka dohromady, tak je podle vás také zlá nebo dobrá, což by se mělo výrazně projevit i na krajině. Pro příklad uvedu situaci, když projde dobrá potvora krajem, tak by mělo všechno rozkvést, ptáci začít zpívat a stromy se zazelenat. Naopak pod zlou by měly kytky vadnou a usychat. Ve výsledku to znamená, že byste nad ní měli mít větší kontrolu a její výchova by měla být přehlednější. V BaW 2 by už nemělo jít pouze o vesnice, ale hlavně o celá města, nebo dokonce malé státy. Ale vytvořit město není jen tak, začínáte s vesnicí a musíte zajistit její expanzi a populační růst a dostatek potravin, jinak vám obyvatelé vymřou. Jak můžete vidět na screenech, tak architektura se posunula o hodně dopředu, hlavní změnou je stavba opevnění, která bude velmi důležitou a nedílnou součástí. Při stavbě hradeb nejste skoro ničím omezovaní, ale měli byste dbát na to, aby se vám po prvním útoku nesesypaly jako domeček z karet. V příběhu BaW půjde tentokrát o stěhování národů, které se řídí heslem nejsilnější vyhrává. Tím se dostáváme k bitvám, které by do hry měly vnést čerstvou krev. Bitvy by měly být obrovské, proto nebudete ovládat jednotlivé vojáky, ale šiky o deseti lidech, což by mělo zajistit přehlednost. Nad celou bitvou by se měla tyčit vaše potvora. Její velikost bude určena vaší mocí, takže když se budete snažit, budete ji moci použít na rozrážení hradeb jako beranidlo. Potvora bude poskytovat vašim vojákům nejen vojenskou ale i morální podporu. Je jasné, že když se na nepřátelské vojáky vrhne vaše běsnící bestie, tak že jim to na sebedůvěře nepřidá, zato vaši lidé se do útoky vrhnou s vervou. Rozdíl proti jiným strategiím je ten, že vy zadáte vojákům rozkazy a už bude na AI, aby vybrala nejlepší cestu k jeho splnění. To klade velké nároky na umělou inteligenci, ale jak už jsme se přesvědčili, tak Lionhead s ní problémy nemá. Další novinkou budou technologie a technologický rozvoj. Ty se budou točit převážně okolo zpracování kovů. Váš zbrojní průmysl bude moci produkovat sekery, meče, šípy, praky a brnění. Všechny zbraňe ale nejsou stejné, a proto nemůže způsobovat sekera stejný typ zranění jako šípy. To bude vidět hlavně na potvoře, která nebude mít klasický ukazatel života, ale poznáte ho podle množství zranění a krve. V ní by také měly zůstávat šípy a oštěpy, které se mají pohybovat podle toho, jak se pohybuje vaše potvora. Uvažuje se o tom, že budete mít možnost jí nakupovat brnění, ale zatím nic není jisté. Z důvodu, že ve hře půjde o migraci, se v ní objeví také lodě. Hru budou dokreslovat takové detaily, jako jsou změny počasí. Nad krajem zlého boha budou viset černé mraky a shlukovat se bouřky a naopak na dobrou krajinu bude svítit sluníčko a proplouvat mráčky. Některé přírodní katastrofy jako tornádo nebo výbuch sopky ovlivní hru přímo. Podle stejného principu by vám měla do uší znít hudba a zvuky. Zatím všechny informace naznačují tomu, že BaW 2 bude bomba a že nebude mít neduhy jedničky. Doufejme, že se vývojářům podaří dát do hry poutavý příběh nebo nějaký jiný motivační systém a že se nebude při hře stačit opakovat pořád stejné postupy. Hra by měla vyjít na konci roku.

Detaily

Distributor: 5
Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Doporučená konfigurace: procesor 2 GHz, 1 GB RAM, 128MB grafická karta, 3,5 GB HDD

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.