Need for Speed Carbon - preview

Autor: Karel Kreml | 11.10.2006
Žánr:  PC  | Preview  | Závodní
Hukot rychlých motorů, vůně spálených pneumatik a čerstvý větřík v kaňonech. Ano, i takhle si můžeme představit nové NFS Carbon. A víte co, trošku si to upřesněme.
Na první pohled je jasné, že se bude závodit v noci, což si mnozí pamatují z undergroundů. Použitý engine bude totiž téměř shodný s tím v posledním díle, jen mírně upravený tak, aby zase předvedl o kousek hezčí efekty a lepší fyzikální model. Nemusíte se tedy ničeho bát. Díl Most Wanted vypadal úžasně a se zmiňovanými úpravami bez problémů postačí i dnes, jen s tím rozdílem, že současné počítače si s tím poradí. Noční prostředí bych tedy bral jen jako jakousi snahu EA o změnu, ať už bude jakákoli. Přeci jen, na grafice si zakládá většina hráčů počítačových her a bez jasně viditelné změny by mohlo dojít k vyvolání pocitu, že se nám někdo snaží prodat remake a ne plnohodnotné pokračování. Bylo by ale zvláštní posuzovat novou hru jen podle toho jak bude vypadat, a tak se vrhněme na další informace, kterých si tentokrát dopřejeme více než v posledních rocích. Carbon se sice stále bude držet v kolejích vyjetých předchozími tunerskými díly, nicméně se již nebudeme prohánět prašnými ulicemi velkoměsta. Rockport City vystřídá zase o kus větší Palmont City s přilehlými Carbonskými kaňony, kde se bude většina závodů odehrávat. Těsné pouliční honičky tentokrát přenechají místo, dle mého názoru mnohem záživnějším, závodům v horských průsmycích. Já to vítám s otevřenou náručí, protože je to přeci jen svěží vítr do plachet NFS a zároveň chválím vývojáře za stálou přítomnost městských pasáží. Bez nich bychom totiž se vší pravděpodobností museli oželet některé herní módy. Jen řekněte sami, kde byste tak chtěli driftovat? Silnice na to nebudou dostatečně široké a na parkovišti by to asi nikoho nebavilo. Dominance kaňonových závodů s sebou bohužel také nese velké omezení významu policie, která hrála velkou roli při šponování atmosféry nelegálních závodů. Je sice pravda, že na nás teď bude přísnější a bude nás stíhat například i za takové „maličkosti“, jako je nedodržení rychlosti, pokud na to ale pořádně šlápnete, tak těm jejich křápům ujedete okamžitě. Celkově to s nimi budeme mít jednodušší – jak jsem již zmínil, změnila se nejen rychlost policejních vozů, ale také se snížil jejich počet. Zátarasy a helikoptéry byly rovněž zapomenuty. Pokud se to však autorům podaří nějakým způsobem vykompenzovat, pak nebudu mít námitek - a že možností je tu hned několik. Krom známých módů jako circuit, sprint, speedtrap, drift a time trial se dočkáme ještě nováčků v podobě canyon duelu, canyon race a canyon driftu plus několika dalších, na jejichž oficiální představení si budeme muset ještě nějakou chvilku počkat. Pokud před námi neschovávají něco opravdu velkého, pak se asi nebude jednat o žádnou revoluci v hratelnosti, každopádně i těch pár módů navrch určitě potěší. To, co ale fanoušky opravdu zajímá, jsou vozidla, ve kterých ostatním ukážeme, že naším nejoblíbenějším parfémem je smrad spálených pneumatik, a že smrtonosná horská silnice je naše kamarádka z dětství. Vozový park ještě není ovšem zcela znám. Jmenujme ovšem například BMW M3 GTR, 2006 Porsche Cayman S, 2006 Nissan 350Z, 2004 Lamborghini Murcielago, 2005 Mercedes-Benz CLK500, 2006 Corvette Z06, 2006 Ford Mustang GT... je toho hodně a vyjmenovávání všech by zabralo hodně času. Jako rozumné východisko bych proto bral osvědčené kousky z minulých dílů a ještě mnohem více. A když říkám mnohem, tak myslím mnohem. Všechno totiž nasvědčuje tomu, že nové NFS budou více než novými „Needy“ spíše takovým Grand Turismem s puncem nelegálnosti. Vozový park bude nově čítat okolo padesáti až sta kusů (trefně rozdělených do skupin muscle, exotic a tuning) a abych mou domněnku pořádně podpořil, je již teď jisté že závodit nebudete sami. Tedy to je jisté v každé závodní hře, já to ale myslel trochu jinak. Abych byl přesnější, nebudete jediný člen vašeho týmu. Stejně jako v nepodařeném Juiced, i zde budete mít možnost poskládat velikostně omezený (zatím se nikdo nevyjádřil k tomu, jak moc omezený) tým závodníků, kteří za vás odjedou méně prestižní závody, zatímco vy si to rozdáte s tou elitou. A to celé neděláte pro nějakou dobrou pověst, ale pro ovládnutí města – pro jednoho člověka téměř nemožný úkol. I když by vybírání výpalného nebo poplatky za ochranu (třeba že někoho budete chránit před bouračkou nebo přejetím na přechodu?) zní zajímavě, rozhodně je tu nečekejte. V částech které spadají pod vaše teritorium pro vás bude závodění jen o kousek bezpečnější nebo výhodnější, záleží na tom co je v dané lokalitě k nalezení. Neopomenutelnou součástí několika posledních dílů série je také tuning. Věc, která jednak dovolila hráčům pohrát si s jejich mazlíčky a přetvořit je k obrazu svému, ale také věc, která ze hry udělala naprosto jedinečný zážitek. Každé auto od teď bylo originální a jeho řidič na sebe mohl být právem pyšný. To by tak bylo, aby si pro nás v EA nepřipravili něco nového. A vida, oni si pro nás opravdu něco připravili. V Carbonu budeme mít poprvé tu čest seznámit se s next-gen editorem aut, Autosculptem. Ten umí vše, na co jsme zvyklí z minula, a ještě něco navíc (například deformace různých částí automobilu), díky čemuž si nyní budeme moci vytvořit opravdu takové auto, jaké chceme. Už vidím ty dlouhé večery strávené v garáži jen s mým nejlepším přítelem – Fordem Mustang - a s novou a ještě atraktivnější kamarádkou Emmanuelle Vaugier, která se pro změnu postará, aby bylo na co koukat, a navrch si zahraje jednu z hlavních rolí. VERDIKT : Uznávám, že vše, co jste se tu o novém Need for Speed dozvěděli, je samozřejmě velice důležité, i tak jsou tu ale mnohem důležitější věci. Například kdy to vyjde? Za téměř jisté datum by se dal považovat listopad tohoto roku. Jednak je to předběžně ohlášené datum a jednak je to datum, kdy má na svět přijít Playstation 3 a zisk spojený s boomem nové konzole by si nechal utéci jedině blázen. Další dobrá zpráva se týká dostupnosti této pařby. Počítá se s ní totiž i na ty naše PS2ky. Zatím vše nasvědčuje tomu, že nás desátý přírůstek do série nezklame, tak mu držme palce. Index očekávání : 90 %

Detaily

Distributor: 5
Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.