Galactic Civilizations 2: Dark Avatar - preview

Autor: Michael Davidík | 14.07.2006
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Milovníci vesmírných strategií zaplesejte, ve vývoji je totiž datadisk k oblíbené hře Galactic Civilizations 2! Copak pro nás autoři ukuchtili tentokrát?
Tato úspěšná vesmírná strategie si získala srdce mnoha hráčů, neboť skýtala spoustu možností. Mohli jste svádět vesmírné bitvy, stejně jako mírumilovně diplomaticky vyjednávat a rovněž rozšiřovat své impérium o nové oblasti a planety. Mimo vychytané umělé inteligence hra přinesla také velmi chytré editování a stavění vlastních lodí, stejně jako vlastního národu. V datadisku by jsme se měli dočkat ještě lepšího rozhraní a více možností. Co nového nám tedy rozšíření s podtitulem Dark Avatar přinese? Nejdříve bych nastínil situaci ohledně ras, neboť tvůrci se zřejmě rozhodli uspořádat soutěž, kdo je větší neřád. Jak je patrné z rozhovoru níže, začínáte jako člen (nebo snad vůdce) zlého Drenginského impéria. Tato odporná a zkažená rasa usiluje o ovládnutí celé galaxie, snaží se zotročit a podmanit všechny ostatní...Ano věřte, tato rasa jsou zde ti dobří. Naopak nová rasa Korath je ještě horší. Je to vlastně odštěpek Drenginského impéria, avšak tito již nemají jakékoli zábrany, a jde jim zjevně jen o krev a o vyhlazení úplně všech ostatních životních forem. No a pak jsou tu Zrimové - avšak jedná se zatím jen o pokusný název - no a ti jsou pro změnu opravdoví neřádi. Takže vlastně dobývání a zotročování versus zabíjení a vyhlazování. Nutno uznat, tvůrci pojali datadisk opravdu temně a zle, takže kdo se rád vyžívá v hraní za ty ne úplně tak hodné a nebere si servítky, jistě si přijde na své. Ale samozřejmě nemůžeme očekávat nějaké neustálé boje a mezihvězdné řežby. Autoři totiž také rovněž zakomponovali do hry prvky špionáže, což by mohlo být další koření na již tak dobře ochucenou pečeni. Pro špionáž budete vyhrazovat speciální účet, z nějž budete čerpat samotné špehy, poté budete moct sabotovat nepřítelovy operace, jako výzkum a těžbu a rovněž se bránit sabotážím od nepřítele. Na co se však vývojářský tým hodně zaměřil, byly možnosti modifikace a tvoření vlastních lodí a ras. Autoři si samozřejmě nemohli nevšimnout popularity virtuálního stavitelství vesmírných korábů, a tak chytře začali pracovat na zdokonalení této části hry. Můžeme tedy čekat více možných komponentů lodí i zlepšení grafického vzezření, budete se tedy moci ještě více kochat svými vytuněnými miláčky. Zároveň budeme mít možnost vytvořit kromě své vlastní rasy, také rasu protivníka, od vzhledu až po chování. Jak v rozhovoru Bred Wardell řekl, rozšíření se bude specializovat spíše na scrimish hry, kampaň není až tak důležitá, jak bývá zvykem, spíše pomáhá udržovat příběh v určitých kolejích a posouvat ho kupředu. Čili se budete moct dostatečně vyřádit v náhodně generovaných bitvách se známými rasami, stejně jako i proti vlastnoručně vytvořeným protivníkům. Uvidíme, zda se vše podaří tvůrcům splnit, podle dostupných informací se vše slibně vyvíjí, avšak budeme si muset počkat nejdříve na konec tohoto roku, nedá se však, jako vždy, vyloučit ani posunutí data vydání. Ať tak či tak, jestli se povede vše zmíněné realizovat, mohlo by jít o skvělé rozšíření populární vesmírné strategie. [b]Nyní si můžete přečíst přeložený rozhovor redaktora GameSpot.com s herním vývojářem Bradem Wardellem, jenž se podílí na vývoji Dark Avataru. [/b] [b]GameSpot:[/b] Co nám můžete říct o titulu Dark Avatar? Rozumíme, že odkazuje na kampaň a že zahrnuje jakýsi druh odtržené frakce uvnitř Drenginského impéria. Také chápeme, že kampaň samotná má velmi unikátní počáteční situaci. Můžete nám to přiblížit? [b]Brad Wardell:[/b] V Dark Avataru budete hrát člena klanu Drenginského impéria. Drenginské impérium je odporná, zlá a špinavá civilizace usilující o podmanění celé galaxie. V Dark Avataru jsou to ti správní. Alternativou Drenginů je Korath – odtržená skupina Drenginského impéria, která získala moc a začíná impériu dominovat. Chtějí úplně zničit zbytek galaxie. Takže kampaň se zaměřuje na maření Korathských plánů na zničení kohokoli jiného. Dobývání a potlačování: Správně. Genocida: Špatně. Musíte jen vědět kde se chytit. [b]GS:[/b] Jak těžké bude hrát za jiné rasy, když kampaň Dark Avataru začíná s Drenginským impériem dominujícím galaxii? Vyřešili jste to tak, že hráč bude muset hrát pouze za Drenginy, nebo bude moct hrát i za jiné rasy? Bude tu nějaká slabší, dobře hratelná rasa, nebo silnější rasa v těžké pozici? [b]BW:[/b] Kampaň je opravdu poměrně malá část hry. Pomáhá postupu celkového příběhu a hráči umožňuje seznámit se s hrou. Pravé jádro Galactic civilizations II je v tzv. „stand-alone“ hrách (vlastně scrimish), kde každá galaxie je náhodně generována a každá hra je vytvořena tak, aby vypadala jako epický příběh. V těchto hrách bude hráč moct hrát za jakoukoli rasu, nebo si vytvořit rasu vlastní a pak za ní hrát proti hlavním rasám, nebo - a to je jedna z největších novinek – hráč může vytvářet i své vlastní protihráče. Může jim přiřadit chování, inteligenci, styl hraní, jak vypadají a styl dialogů. [b]GS:[/b] Řekněte nám více o nových špionážních prvcích v rozšíření. Jak konkrétně nám to pomůže k vítězství? Budou protivníci vědět jestli jsme zodpovědní za špionáž či sabotáž, nebo můžeme nastražit důkazy k obvinění jiné frakce? A jak se můžeme proti špionům bránit? [b]BW:[/b] Špionáž je něco, co se opravdu snažíme zhmotnit v rozšíření. V Dark Avataru dáváte peníze do špionáže a za ty peníze rekrutujete agenty. Agenti můžou bít nasazeni na protivníkově planetě k sabotování produkce, výzkumu a dalších cílů. Když to někdo udělá vám, uvidíte červenou postavu v místě, které bylo sabotováno a poté využít jednoho ze svých agentů k neutralizaci. [b]GS:[/b] Rozšíření také představí nové části lodí. Budou tam aby daly hráčům větší flexibilitu v tom, jak jejich lodě vypadají, nebo budou mít dopad také na hraní samotné, a pokud ano, jaký? [b]BW:[/b] Nové části lodí jsou převážně kosmetické. Byli jsme překvapeni oblíbeností prvků lodního designu. Když jdu na fóra různých herních stránek, nevyhnutelně vidím celé propletence lidí, kteří si vzájemně ukazují lodě, které vytvořili. Je to jako zdokonalená verze Lega. Lidé mohou vytvořit jakýkoli typ lodě, jaký si představují. V rozšíření jsme využili, co jsme zjistili a opravdu vylepšili visuální kvalitu lodí a jejich částí a vytvořili celou hromadu nových. Víme, že fanoušci budování lodí to budou milovat. [b]GS:[/b] Co nám můžete říct o dvou nových rasách v rozšíření? Jak budou pasovat mezi existující rasy a poukazuje nějaká z nich na otázku vybalancování, které jste ve hře zaznamenali? [b]BW:[/b] Jedna z nových ras je Korath. Ostatní rasy jsou pokusně nazvány Zrim. Korath je odnož Drenginů, zatímco Zrim jsou celí noví a opravdoví neřádi. Jedním z překvapení ve hře bude zjistit, která z existujících ras bude vyhlazena a nebude v budoucím pokračování.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Pentium III 1 GHz, GeForce 2, 256 MB RAM

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.