Hellgate: Lodnon - preview

Autor: Daniel Veselý | 13.10.2006
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Diablo ve FPS hávu, nebo veliká bublina?
Vzhledem k tomu, že se blíží vydání (prosinec 2006) této poměrně očekávané hry, je na čase se jí podívat pořádně na zoubek. V případě Hellgate: London spíše na tesák. Za hrou stojí Flagship Studios™, ve kterém pracují tvůrci dnes už legendárního Diabla (Bill Roper, Erich Schafer, Max Schafer a Dave Brevik). A co že to tato ex-blizzard parta kutí? Na vlastním enginu postavené RPG-FPS. Pod tím si představte, že budete zabíjet, sbírat předměty, levelovat postavu a zabíjet, sbírat předměty... a znovu levelovat… V roce 2020 se opět otevřou brány pekel a na svět se vrhnou odporní Satanovi knechti. Povede se jim takřka vyhubit lidské plémě, ale zjevně si nechají nějaké na potom, aby nepřišli o zábavu. Hra nás zavede o 18 let dále do budoucnosti, kdy se ti, co přežili, schovali do podzemí do bezpečných oblastí v naději, že přijde den, kdy získají své domovy zpět. Příběh je spousta namixovaných konspiračních teorií spojených do hororu. Zbytky lidstva vedeného Templáři za technologické podpory svobodných zednářů, což jsou to mistři na spojování magie a moderních zbraní, se snaží o organizovaný odpor. Jenže dokud se do toho procesu nezapojíte vy hráči, tak má lidstvo pramalou naději. Ano, nejde o nic jiného než o záchranu světa – úkol pro vás jako stvořený – vím zcela jistě, že jste to párkrát v životě už dělali :-). Nyní nastává otázka, jak to bude vlastně vypadat. Jestliže pro vás není Diablo úplnou neznámou, bude spousta věcí stejná: náhodně generované lokace a předměty, co vypadávají z potvor (tzn. že nikdy nebudete vědět, kde narazíte na jakého Satanova agenta-přisluhovače a co z něj může vypadnout), bude zde příběh a možnost kooperativního multiplayeru (PvP se neplánuje). Celé Hellgate: London se bude skládat ze série stanic metra propojených náhodně generovanými dungeony. Hlavní příběh bude samozřejmě pro všechny hráče stejný, ale vedlejší questy budou také generované; a to dynamicky v závislosti na čase. Což má fungovat tak, že to, co po vás budou chtít ráno, se večer už splnit nedá, neb bude pozdě. Pro zpestření budou přítomny i minigame sestávající se převážně z nutnosti zabíjet démony určitým způsobem nebo se soustředit na určitý typ Satanova pohůnka. Po jejich splnění byste měli být odměněni lepším předmětem. Mezi pohledem vlastních očí a pohledem třetí osoby půjde libovolně přepínat. Z vlastního pohledu nebude možno bojovat s mečem. Co by to bylo za RPG, kdybyste si nemohli vybrat z několika charakterů; zatím jsou známy jen dva: Templář (nabušenec s mečem) a Kabalista, tedy přesněji kabalistka (zaměřená na kouzlení). Tvůrci slibují více postav, ale přesný počet znám není. Nastal pravý čas říci něco o multiplayeru, který má nabídnout něco, co tu ještě nebylo. Za prvé má být standardní kooperativní multiplayer alá Diablo; a to jak po LAN, tak i po internetu. A zadruhé má existovat placený multiplayer podobný mnoha MMORPG s podporou obchodování s předměty. Způsob platby ještě není stanoven, mluvilo se jak o reklamách ve hře, tak o placení za nový obsah, tak i o měsíčních platbách. Všechny možnosti jsou otevřeny, tudíž se necháme překvapit. Taky se vám zdá, že všechno zní až příliš dobře? Co zní ještě lépe, je to, že hra nemá být hladová na hardware – má být svižná na NVIDII série 6 nebo ATI Radeon X800 a výše. Má být prý spustitelná i na cca pět let starém stroji. I když je pravda, že otázkám na minimální konfiguraci se vývojáři vyhýbají. Na předváděčce v Číně běžela tato hra v 1600x1200 na P IV 3Ghz, 2GB RAM a NVIDIA 6800 512MB RAM – což naplňuje optimismem. Zkrátka je vidět, že ve Flagship Studios™ vědí, co dělají, a na naše monitory se blíží po delší době opravdová pecka, a to ještě ke všemu pecka s jistou dávkou originality.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: nejsou známy

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.