Warlords IV: Heroes Of Erethria - recenze

Autor: Michael Davidík | 12.12.2003
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Je tomu už neuvěřitelných pět let, co vyšel poslední díl legendární tahové strategie Warlords. Teď, po letech spekulování, nový díl konečně vyšel. Před vydáním ale nikdo pořádně nevěděl, co od něj čekat. Marketingoví odborníci týmu vyvíjejícím Warlords IV
Hráčům bylo vyhověno pouze v tom, že Warlords nebudou nikterak kopírovat HOMAM, tedy žádné budování měst, či boje všech bojovníků týmu proti sobě na hexa-mapě. Bohužel, spousta věcí, na které jsme mohli být zvyklí v předchozích dílech se vytratila. Jako hlavní bych uvedl, že už nelze uzavírat žádné (ani dočasné) aliance s nepřáteli, ve hře je to velice výrazně znát. Výrazně byl obměněn i systém questů. Dříve jste na různých místech mapy mohli přijímat rozmanité úkoly, ve Warlords IV ale dostanete quest jen pokud dobijete město a přilehlou věž (dalo by se říct questovací věž). Zlato dostáváte automaticky (čím víc máte měst, tím víc máte i zlata), slouží ale pouze na údržbu jednotek. Mana se doplňuje automaticky, tu využijete při využívání různých kouzel v boji. Grafika hry moc hezká není, na nějaké detaily můžete rovnou zapomenout, zato hudební ozvučení je vkusné a pěkné. Ptáte se co tedy od nových Warlordů můžete vůbec čekat? Autoři hry zřejmě věnovali hodně času soubojovému systému a výsledek je doopravdy skvělý. Připomínám, že v předchozích dílech byl souboj řešen automaticky, zde tedy máte poprvé možnost vést bitvu sami. Hned na úvod je dobré vědět, že hra obsahuje zhruba sto třicet nejrůznějších bojových jednotek. Nejdůležitější vlastnosti jednotky jsou životy a útočná síla, krom toho má ale většina jednotek svou unikátní schopnost, ať už je to kouzlo, nebo nějaká vlastnost. Teď ale přijde to hlavní - všechny jednotky pochopitelně za vyhranou bitvu dostanou zkušenosti a po čase se dostanou na nový level, čímž se jim zvýší životy i útočná síla, popřípadě přibude nějaká ta vlastnost. Postupem času si tak můžete i z úplně mizerné jednotky udělat nadupané monstrum, které jen tak někdo neporazí. Tato skutečnost dává velký rozsah všemožným strategiím. Každá jednotka má vždy bonus na určitou skupinu soupeřů, takže každý tah musíte pečlivě promyslet. *reklama* Na začátku každé hry si vytvoříte svého Warlorda, tedy jakéhosi základního hrdinu. Můžete nastavit jeho hlavní a vedlejší schopnost, jeho zaměření (válečník, druid, necromancer apod.) a ještě několik dalších věcí. Každá správná strategie by měla obsahovat i singleplayerovou kampaň, tu samozřejmě mají i Warlords. Příběh celé kampaně je ale spíše nezajímavý a v průběhu hry můžete zapomenout na jakékoliv zvraty, či nějaké výrazné odloučení od hlavní dějové linie. Kromě kampaně je tu samozřejmě i skirmish (samostatné scénáře) a multiplayer - a to jak přes LAN, tak přes internet. A jak hru shrnout na závěr? Pokud se do ní "zažerete", vydržíte u ní týdny a týdny a stále vás nepřestane nudit, zvlášť když si máte s kým zahrát multiplayer. Pro fandy předchozích dílů jasná záležitost, pro nováčky žánru je asi ale přece jen lepší volbou HOMAM.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: CPU 600, 256 MB

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.