NFS: Underground - recenze

Autor: Michael Davidík | 05.12.2003
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Překvapivě skvělé pokračování mírně upadající série dodalo hře ten správný lesk a šťávu, enjoy it!
HISTORY Možná si ještě pamatujete na Need For Speed Hot Pursuit 2. Graficky skvělá hra , ale hratelně již velice pokulhávala. 33 misí, kde vás honili policajti a těch 33 závodů ještě repete, ale už bez chlupatých. U hodně hráču to vyvolalo pohoršení a není se čemu divit. Pojďme se podívat do minulosti. NFS 1, v té době naprosto úchvatná grafika, skvělé bouráky, sice trapná policie, ale hlavně skvělé a realistické ovládání. Need For Speed II a jeho nástupce Special Edition, do dneška ji hrají tisíce fanoušků této série. A čím to je? Skvělé tratě, opět grafika (voodoo umělo divy…) a hlavně hratelnost a skvělé skloubení realistického chování auta a arkádovitého ovládání (ukažte mi auto co řeže zatáčky na sněhu 300km/h). Takto to bylo až do Need For Speed 5 Porsche 2000. Doposud to byly skvělé závody a NFS4 dokonce přišlo s něčím úplně novým. Career mód jsme si v jiném dílu zahrát nemohli. Nyní jste mohli vyhrávat cizí auta, v horším případě o svá přijít. A to nejdůležitější. Auta jste si mohli upgradovat, zatím sice jen lehce (Level 1,2 a 3), ale odrazilo se to jak na jízdních vlastnostech, tak na vzhledu. *reklama* No a zmiňované NFS5. Toto je podle mě nejlepší díl série (i když NFSU už mírně šlapal na paty), který nabídl kariéru, ve které jste se s továrními vozy značky Porsche prokousával její 100 letou existencí. Přes padesát vozů jste mohli dle libosti přestříkat, nalepit na ně jednu ze sedmi nálepek a přidat na ně číslo a to nejdůležitější, na každé auto byly speciální součástky na upgrade! Od motoru přes materiál dveří, kapot, až po ráfky u kol. A to ještě nebylo vše! Mód Factory driver vás provedl 30 misemi, kde jste testovali poršátka a občas jste si vyjeli s kolegy po práci na nějaké to místo si zazávodit. A ještě jste za to dostávali služební auta… No a teď příjde ten šok! Přes dva roky čekání a na vše co jste byly zvyklí s předchozích dvou dílů, jste mohli rázem zapomenout! NFSHP2 pokračovala ve své tradici: zase skvělá grafika, zvuk, tratě, ale jaksi zapomněli, že toto není vše! Krátké, nudné! Takto by se to dalo shrnout. Jediné, co tuto hru vytahovalo, byl mutiplayer. Autoři se vrátili k NFS3 a tak jste zde našli ty nejlepší bouráky, které ale měly skoro nulový model poškození a po nárazu se z nich jen otravně kouřilo! Ovládání bylo hnus. Všechno bylo arkádové! Zmizel kokpit a tak již člověk neměl ani chuť si zahrát hru na volantu! Ani mě nelákalo si hru zahrát ještě jednou po dohrání a to třeba NFS5 jsem dohrál pětkrát! A to ani nemluvím o vysoké hardwarové náročnosti. A najednou vylezly informace o připravovaném pokračování s přívlastkem Underground. O tomto dílu jsme již něco málo napsali v E11 a E12, takže by jste takový malý obrázek mít měli, ale i ten se radikálně změnil! 3FAST 3FURIOUS Tak takhle by se mohlo jmenovat nové NFS! Už intro je velice podobné, ne-li stejné jako první závod v Rychle a zběsile 2. Po tom, co si cvrknete po intru, se dostanete do menu, ve kterém je takový tunel a v něm přijede Nissan Skyline. Rozzáří se vám oči a hned jak si vytvoříte profil tak rychle nacvakáte quick race, aby jste se v menu podívali na ty skvosty. A ono… nic. Díváte se na všechny, ale jedno hnusné auto za druhým, které můžete denně vidět venku před svým barákem. Teď si říkáte, kde že je ten Nissan. A to je právě práce pro mód Go Underground! GO UNDERGROUND Po krátké filmové ukázce, kde vám Samanta ukáže, jak to ve světě Underground chodí, vyfasujete na jeden závod kvalitní a hlavně rychlé auto Acura RSX, aby jste vydělali nějaké ty peníze a hned o něj přijdete. No a teď přichází z počátku těžká otázka! Které auto si koupit do vlastnictví. Peugeota 206, VW Golfa, Mazdu Miatu, nebo Hondu Civic? Nakonec jsem se rozhodl pro Civic. A udělal jsem dobře. I bez tuningu byl velice rychlý a tak i když to byl začátek, mohl jsem začít jezdit na obtížnost Hard. Dál je tam logicky ještě Easy a Medium a rozdíl je jak v obtížnosti, tak i v obdržené výhře po vyhrání závodu. Takto jsem závodil na okruzích, na sprint závodech, které se od okruhů lišily tím, že se jede jen z bodu A do bodu B. Dále jsem klepal protivníky v Drag Race, kde záleží na schopnosti vašich schopností řadit a požívat NOS (nebo Nitro Oxide, podle toho co si vyberete, ale NOS je NOS), na který si ale s počátku můžete nechat zajít chuť. Navíc za vás hra prakticky sama zatáčí! Vy pouze mačkáte šipku doleva, nebo doprava, podle toho, do jakého pruhu chcete přejet. No a naposled jsem se ješte mohl vyřádit v Drift racing, což je jízda na malinkatém okruhu, pokrytém vodou a vaším úkolem je na něm být co nejdéle ve smyku a to nejlépe i ve vyšších rychlostech, protože čím vyšší rychlost, tím více bodů. Tak to jsem vyjmenoval prakticky všechny módy ve hře. Ještě k tomu patří Knock Out a Time Trial, který se počítá do Circuit race a Sprint. Dohromady vás čeká 112 závodů, které musíte vyhrát! Jak skončíte druzí, tak na vás čeká tlačítko Retry. Jak budete postupovat závodem, budete si moci tuningovat svého mazlíčka. Ze začátku třeba jen změnou barvy karoserie a kol, výměnou spojlerů, přidáním lemů, křidýlka a ráfků, později vám hra odemkne nastavení, ve kterém si budete moci na auto nalepit jednu z více než 500 nálepek! A to jak na bok auta, tak na hauptnu. Pak příjde další boom! Loga sponzorů, malinkatá loga sponzorů, ale hlavně nové spojlery, kapoty, neony pod auto, tónovaná skla a mračítka s kryty na světla a to jak na přední, tak i na zadní (tyto nádherné kravinky má na autě (v reálu) každej blbeček a tady vám to hra odemče skoro jako poslední vymoženost. Budete moci začít vyměňovat své zastaralé šestnáctipalcové ráfky za pořádné, až devatenáctipalcové liťáky, kterých je jako ostatních součástek slovy, HAFO! Dále se tu najdou takové důležité součástky, jako snížení výšky vozu, váhy a přidání již zmíněného NOSu. To samozřejmě není všechno! Své auto můžete oživit také koupením nového výfuku, brzd a motorů, které můžete dokonce i nabarvit. Vaše auto nakonec může vypadat tak, jako některé z okolních obrázků! Taktéž vám budou přicházet nabídky na koupi nových vozů, které již mají zvučná jména. Moje oblíbené Mitsubishi Eclipse a Lancer, Toyota Supra Integra a Celica, Nissan Skyline, 370z a 240sx, Ford Focus, Subaru Impreza, Honda 2000s atd. Bohužel součástky jsou u těchto aut naprosto stejné, takže nepočítejte, že když si koupíte Eclipse, tak dostanete na něj třeba nějakou unikátní součástku, kterou jiná auta nemají. A teď vám řeknu jednu drsnou realitu! 112 závodů je málo! Já jsem hru dohrál za 2 DNY!!! Nyní je model poškození OPRAVDU nulový! Chybí tu policie a trafici mají přímo naskriptované trasy! Vždycky vám tedy v jedou do cesty stejně! Oponenti taky mají mírně naskriptováno. Vždy, když restartujete hru, počítač pojede tou stejnou zkratkou, kterou minule. Zato je hra NAPROSTO plynulá již na mém Duronu850 s Ge-Force 2MX 64MB!!! A to je co říct. Sice jsem musel stáhnout odlesky s aut a tratí, ale ostatní věci mám na High Detail. Bohužel autoři již asi nepočítali s Ge-Force 2 a tak, pokud nemáte alespoň trojku, tak ve hře na startu a v cíli neuvidíte lidičky! A to zamrzí. Jinak je ale grafika naprosto úchvatná! Od mokré země se v reálném čase odráží vaše auto a od vašeho auta zase v reálném čase a plynulosti (v NFS6HP2 se to na autě sekalo) odrážejí jak ostatní auta, tak i neony reklam, svítící šipky v zatáčkách a ostatní kraviny! A to už tady dlouho nebylo. Ale také přicházejí bugy. Třeba si vzpomínám, jak jsem vlétl ze zatáčky v 250ti na rovinku a předemnou ZEĎ s malým průjezdem vlevo! Okamžitě jsem zatáhl ruční brzdu a autem začal dřít o zeď, abych se tam vlezl! Ztratil jsem hodně času a nakonec ta zeď když jsem byl kousek od ní zmizela! Jednou mě tedy zachránil oponent, který se do té zdi řítil v rychlosti a projel. Také se mi stalo, že jsem propadl jedním barákem, když jsem do něj vrazil a padal jsem do nekonečna dolů. Nebo třeba jsem se dostal úplně na jinou trať, která byla jinak uzavřená závorami. No a jak jsme již u této série zvyklí, zvukové efekty jsou opět na skvělé úrovni. Ono slyšet to turbo při řazení, nebo NOS, úplná lahoda pro uši. SoundTrack je taktéž super a postarali se o něj dokonce i některé skupiny, které mají své hudební zástupce ve filmu. Na konec jsem si nechal multiplayer. Neřeknu vám sice jak to funguje, ale podle toho, co jsem slyšel, je naprosto skvělý a soupeří se tam nejen o nejlepší umístění, body, nebo rychlost, ale i o to, kdo má jednoduše lépe tuningované auto. Takže mazejte do obchodů! Čeká na vás skvělé pokračování, které osladilo tu hořkost po nepovedeném Hot Pursuit 2!

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: PIII, 600 MHz, 256 MB RAM, 32 MB 3D karta

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.