The Witcher - Rise of the White Wolf - preview

Autor: Jakub Dak | 19.02.2009
Žánr:  PS3  | Preview  | RPG
Co bylo pro mnohé hráče ještě donedávna snem, to se nyní stává skutečností. Zaklínač se na konzole dostane již brzy.
Když bylo na sklonku minulého roku oznámeno, že skvělé RPG Zaklínač se dočká svého konzolového vydání, nejedno srdce zaplesalo radostí, včetně toho mého. Od té chvíle už jsem jen shromažďoval informace, abych si o hře mohl udělat jasný názor. O tyto informace se s vámi nyní podělím.

Zaklínač (The Witcher) je hra inspirovaná stejnojmennou knižní ságou z pera skvělého polského autora - Andrzeje Sapkowského. Já osobně jsem opravdu velkým fanouškem tohoto autora, jakožto i povídek a knih o bělovlasém zaklínači Geraltovi. Když vycházela hra předloni na PC, byl jsem opravdu velmi zvědavý, jak tento projekt dopadne. K mému milému překvapení se jednalo o dílo, jenž věrně kopírovalo knižní atmosféru, postavy atd. Ale dost už bylo historie, pojďme se blíže podívat na zoubek Rise of the White Wolf.

The Witcher - Rise of the White Wolf

Příběh konzolové verze by měl být téměř stejný jako u původní hry. Tudíž se vlastně nebude jednat o novou hru, ale pouze o vylepšený port. Hlavním hrdinou bude, jak už bylo zmíněno, slavný hrdina, zaklínač Geralt z Rivie. Ten se vydává po stopách tajemné organizace - Salamandry, která ukradla drahocenná zaklínačská tajemství. Geraltovým hlavním úkolem tedy není nic jiného, než ona tajemství získat zpět a zastavit Salamndru dříve, než bude pozdě a organizace začne s nebezpečnými experimenty. To opravdu nebude lehký úkol a navíc nebude zdaleka jediný, se kterým si bude zaklínač během hraní lámat hlavu.
Úkolů se během hraní naskytne obrovská škála. Ať už půjde o rutinu typu "pozabíjej 6 psů a sádlo dones hrobníkovi" či o mnohem komplikovanější úkoly složené z více částí, nudit se zaručeně nebudete. Jen hlavní příběhová linka zabrala v PC verzi několik desítek hodin, při plnění vedlejších úkolů jste se klidně dostali i na číslo okolo 80 hodin, což je více než úchvatné. Vedlejší úkoly samozřejmě plnit nemusíte, ale pokud chcete ze hry vyždímat maximální zážitek, jejich plnění vám doporučuji. V původní hře se také objevily jakési mini hry. Jednalo se o box a pokerové kostky. V obou případech se dala vydělat slušná částka peněz a je více než pravděpodobné, že do konzolové verze bude minimálně jedna nová mini hra zařazena.

The Witcher - Rise of the White Wolf

Knižní předlohy se věrně drží i prostředí. Již na prvních obrázcích můžeme pozorovat tu úžasnou atmosféru alternativního středověku. Architektura budov a celkový vzhled okolí jsou zpracovány precizně. Co se týče lokací, těch bylo v předešlé verzi opravdu dostatečné množství. V novém díle se podle tvůrců můžeme těšit i na pár nových oblastí. Postupně bychom se dokonce mohli dočkat i přídavných kapitol, podobně jako je tomu u původní verze.
Jednou z největších změn je samozřejmě ovládání. Podle slov autorů proběhl převod z klávesnice a myši na gamepad zcela hladce a těšit se můžeme na vynikající ovládání, které padne do ruky každému. S novým ovládáním je spojen i zcela překopaný soubojový systém, jenž bude dokonce obměněn o nové způsoby boje. Také míra akce by se měla o něco posunout. Ve hře bude mnohem více boje než v původní verzi. Kupředu by se měla posunout i jejich intenzita.

The Witcher - Rise of the White Wolf



Velké změny dozná i grafické zpracování, které bude, jak se sluší a patří na next gen konzole, opravdu úžasné. Zcela překopány budou textury celého okolí i postav a jejich obličejů. Ve PC verzi si spousta lidí stěžovala i na to, že se postavy kolemjdoucích často opakují a hlavní NPC vypadají častokrát stejně jako obyčejní lidé. Tuto chybu sice částečně opravil patch, avšak bezchybné to pořád nebylo. V konzolové verzi by se tyto chyby neměly opakovat a vše by mělo být dotaženo až do konce. Modelů NPC bude mnohem více než v původní verzi, podobně na tom bude i jejich oblečení. Grafických úprav doznají i všelijaké vedlejší efekty - déšť, blesky apod.

 
 

O hudební doprovod by se měli postarat stejní lidé jako v předchozí verzi, což určitě nebude na škodu. Vždyť právě hudební stránka byla to, co mě na původním Zaklínači velmi potěšilo. Hudební stránka se stala opravdu velkým strůjcem atmosféry celé hry a příjemné, mistrovské melodie uvízly člověku v paměti ještě dlouhou dobu. Většina starých melodií se objeví i v nadcházejícím Zaklínači, mělo by se však objevit i několik nových.
Co už bohužel nezní tak optimisticky je zpráva, že se nebude konat česká lokalizace. Čeští hráči si prý neužijí ani titulky ani dabing. Je to poněkud zarážející vzhledem ke kompletní lokalizaci předešlé verze. Dabing sice nebyl, co se týče přesností překladu a intonací hlasu z nejkvalitnějších, avšak mnohdy se to poslouchalo dobře. Mě osobně nebude vadit zahrát si hru v polštině či angličtině, avšak najde se spousta lidí, kteří cizím jazykům nehoví a jejich zážitek ze hry proto nebude velký. Nezbývá než doufat, že se alespoň české titulky nakonec přeci jen ve hře objeví.

The Witcher - Rise of the White Wolf

Je téměř jisté, že si Zaklínač na konzolích najde mnoho příznivců, avšak těm, kdo měli tu čest s původní hrou pravděpodobně nepřinese nic nového. Na to, jak si Geralt z Rivie na konzolích povede si však budeme muset ještě chvilku počkat. Konkrétně do podzimu tohoto roku, kdy by měl bělovlasý zaklínač zaútočit na pulty obchodů.

Detaily

Platforma: PS3

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.