Stolen - preview

Autor: Michael Davidík | 01.03.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Netradiční stealth akce se sexy profi zlodějkou v hlavní roli. Co chcete víc?
Děj hry se odehrává ve smyšleném americkém průmyslovém městě. Anya Romanovová, mladá žena původem z Ruska, patří mezi nejlepší ve svém oboru. Je zlodějkou, tedy, profesionální zlodějkou. Jejími přednostmi jsou vynikající gymnastické a akrobatické dovednosti, kterých také v “akci“ hojně využívá. Anya není žádné ořezávátko, krádeže aut nebo vykrádání bytů není nic pro ní, specializuje se totiž na mnohem obtížnější úkoly jako např. krádeže vzácných obrazů, historických artefaktů atp. Zpočátku pracuje pro různé “zákazníky“, postupem času se ale dostane až k průmyslovým špionážím. Poslední dobou se dostala do podivných situací, možná vinou náhod, zdálo by se. Anya ovšem na náhody nevěří a zdá se jí, že se stala svědkem a součástí různých intrik a spiknutích. Tak trochu v pozadí příběhu zůstávají volební kampaně dvou kandidátu na křeslo starosty města, avšak jak se později ukáže, všechno spolu nějak moc souvisí… Příběh bude hodně zajímavý… Popis příběhu zní možná trošku tajemně, o což ale vývojářům evidentně jde, protože bližší informace ohledně příběhu nevydali. I když přeci jenom tu ještě pár zajímavostí a informací máme: Anya nepracuje sama, jejím věrným pomocníkem je její velký kamarád Louie. Ten býval kdysi opravářem elektrických spotřebičů, Anya se tak může pyšnit arzenálem technických vymožeností, které by jí mnohdy mohl závidět i agent s povolením zabíjet – 007. O jaké nástroje konkrétně jde? Kupříkladu GPS navigátor, detektor hluku, ultrazvukový přístroj pro snadnější odemčení zámků pomocí šperháku, dále pak speciální zbraně vyřazující z provozu elektrická zařízení nebo puška střílející štěnice, díky nimž se zasažený protivník ihned zobrazí na malé, přenosné elektronické mapě. Peníze na vývoj těchto hračiček bere Anya nejen z “honoráře“ za práci, proti srsti jí není ani nějaký ten lup “bokem“ do vlastní kapsy. Louie se také nestará jen o Anyino vybavení, snaží se jí co nejvíce pomoci i při plnění úkolu, proto zůstavá s Anyou v kontaktu přes vysílačku. Často se můžeme na internetu dočíst, že Stolen nabídne pouze čtyři odlišná prostředí. Z části je to pravda, ovšem málokdy bývá uváděno, že tato čtveřice prostředí velice plynule přechází mezi sebou a nabízí spoustu dalších lokací. Vysvětlím to např. na muzeu: I když je muzeum uváděno jako jedna lokace, nejedná se pouze o pár výstavních místností. Ve hře totiž projdete muzeem skrz na skrz, to znamená, že se podíváte do skladů, sklepů, podkroví, kanceláří atd. Proto je trochu nedůstojné mluvit pouze o čtyřech prostředích. Když se řekne “akční hra“, spousta lidí se začne ptát na zbraně a zbraňový arzenál. Ovšem jak sami tvůrci Stolen tvrdí, tato hra rozhodně nebude přehnaně krvavá, každý, kdo nebude muset zemřít, nezemře. Anya totiž není vrah, ale zloděj. Proto jako zbraň používá většinou jen strunu, kterou ovšem používá jen v nejnutnějším případě a často jen k přidušení oběti tak, aby následky škrcení nebyly horší než jen hluboké kóma. Anya nechce rozpoutávat bojové peklo, chce zůstat v tajnosti, vzít si, co jí “patří“, a v tichosti zmizet. K tomu využívá veškerých temných koutů a míst, každá možnost ukrýt se nesmí zůstat nevyužita. Díky akrobatickým dovednostem a široké škále pohybů pro ní není problém vyšplhat na trám a pozorovat právě procházejícího hlídače. Umělá inteligence by měla být chloubou hry, vývojáři si na této části hry dávají údajně hodně záležet. Proto se prý nesetkáme s takovými “perlami“, kdy se hlídač probírajíc se právě z lehkého kómatu vrací na svou obvyklou trasu, jako by se nechumelilo. Ve Stolen se hlídač probere, a pokud ho Anya předtím napadla zepředu a on ji zahlédl, okamžitě vyhlásí poplach a kontaktuje nejbližší hlídače, kteří se neprodleně vydají na hledanou. Na druhou stranu, když Anya napadne hlídače zezadu a ten se po čase probere, chvíli bude dezorientovaný, proběhne se nejbližším okolím a vrátí se nechápajíc zpět na rutinní prohlídku. Žádný protivník prý ani nebude mít určenou trasu, po které se bude opakovaně pohybovat. Hlídači budou mít svou hlavu a žádnou cestou nepůjdou dvakrát. Když zaslechnou špendlík dopadnuvší na zem, bleskurychle o tom informují nejbližší hlídky a jdou podezřelé místo okamžitě prohledat. A pokud je Anya zahlédnuta hlídačem, nestačí jen utéct do vedlejší místnosti a zavřít za sebou dveře (zní to jako banalita, otevřít dveře, ale protivníci a nepřátelé ve velice podobné hře Alias, kterou jsem měl možnost si zahrát, toho opravdu nebyli schopni :-)). Pojďme se teď na tolikrát zmiňované hlídače podívat trochu podrobněji. Na začátku hry se vám postaví příslušníci agentury Turtle Security. Jejími členy jsou klasičtí sekuriťáci, které vídáme v obchodních domech. Zbytečně neplýtvají energií, a pokud si nejsou stoprocentně jisti, jen tak se za Anyou nerozběhnou. Po čase narazíte na nepřátele z Hawk Security. Tito jsou už o něco nepříjemnější, jsou aktivnější, vytrvalejší a schopnější než prvně jmenovaní. Stále jsou to ale “jen“ hlídači. Třetí skupina nepřátel pochází z uskupení zvaného APEK. APEK není obyčejná bezpečnostní agentura, jedná se spíše o takovou malou armádu. Její členové prošli těžkým výcvikem. Za jejich zbraňové a věcné vybavení by se nemusel stydět leckterý profesionální voják. Kromě živých nepřátel se Anya bude muset vypořádat i s moderními obrannými elektronickými systémy, kterými jsou např. snímače pohybu a hluku, kamerové systémy, automatické střílny, laserové senzory atd. Zneškodnění nepřátel ale nebude jedinou Anyinou starostí. Právě ony elektronické obranné systémy jdou vyřadit hacknutím do hlavního počítače. Stejně tak zamčený trezor jde otevřít pomocí šperháku. Kam tím mířím? Tvůrci hry toto nazvali jakýmisi minihrami, které přidávají Stolenu na zábavnosti a pestrosti úkonů. V podstatě by se nemělo jednat o nijak zvlášť obtížné a zdlouhavé záležitosti, hráč by si během těchto chvil měl trošku oddechnout od toho neustálého skrývaní se. O technickém zpracování hry existují snad dvě informace. První uvádí, že hra nabídne reálné osvětlení, ta druhá pak říká, že extra reálné stíny. Na homepage hry je také uvedeno, že grafika bude určitě stát za to :-), ostatně obrázky povalující se kolem jsou toho důkazem. Ještě dodám, že hra Stolen je vyvíjena pro PC, Xbox a PlayStation 2 (pro každou platformu zvlášť) a dočkat bychom se jí podle všeho mohli už v březnu tohoto roku.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Neuvedeno

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.