Star Wars: Republic Commando - preview

Autor: Michael Davidík | 22.02.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Adventury
Vydání slibně vypadající taktické akce z prostředí Hvězdných Válek se kvapem blíží, a tak jsme detailně otestovali demo a přinášíme vám podrobné infomace.
Star Wars sem, Star Wars tam.... Všude samé Star Wars. Já se někdy divím, že to ty lidi pořád baví vyrábět a ty ostatní zase kupovat. Asi je to tím, že ještě není dokončen film, a tak zrovna PC hry zacelí to časové rozmezí, ve kterém se na filmu pracuje. Troufám si však tvrdit, že tak rok po uvedení Epizody III již licence Star Wars nebude tak atraktivní a bohudík (pro některé však bohužel) budeme mít klid od nekonečných šarvátek mezi Republikou a temnými Sithy... Z názvu hry "Republic Commando" je již na první pohled jasné, vo co gou. Jste členem speciálního meziplanetárního úderného komanda bojujícího za Republiku, které je nasazováno na ty neobtížnější úkoly. A jaké že budou ty "nejobtížnější" úkoly? Kdo hrál např. sérii Rainbow Six, již tuší. Půjde o klasické vysvobozování zajatců, ničení všelijakých strategických míst či krádeže tajných dokumentů, pardon, dat. Děj se odehrává na místech známých z filmu. Podíváte se do džungle na Kashyyyku nebo na povrch planety Geonosis. Ale bojovat se nebude jen na zemi. Zachraňovat se bude třeba i ve vesmírných lodích obsazených nepřáteli. Takže jak je vidět, že prostředí by nemělo být lineární a stereotyp nemá šanci. Celkově na nás čeká patnáct misí, což je ale mírně zarážející počet, protože misi v demoverzi jsem na střední obtížnost dohrál asi za 30 minut, a tím by se tedy hra stala velmi krátkou. Příběh zaujme především tím, že se odehrává mezi III. a IV. epizodou a má odhalit některé věci, místa a postavy, které se v očekáváném filmu teprve objeví. Známý, ale vždy dobře fungující marketinkový trik. A nyní si představíme hlavní protagonisty, členy samotného komanda. Tak ten BIG BOSS jste samozřejmě vy, hráč, ale k čemu je být velitelem, když nemáte komu velet. Pod váš "dohled" se dostanou tři vojáci a nemyslete si, že se jedná o nějaká ořezávátka. Jsou to totiž ostřílení týpci a každý je trochu jiný. Takový na pohled nejmohutnější je Sev, pod označením Delta 07. Má na sobě červeně označené brnění a je to váš nezkušenější a nejsilnější střelec (samozřejmě že až po vás). Ale co by to bylo za tým bez pořádného Crazy Ivana, specialistu na výbušniny. Prostě šílenec, který když je 10 minut bez dynamitu, dostává absťák. Tenhle blázen se jmenuje Scorch a oproti Sevovi je označen žlutě. Ale žijeme v moderní době, ve světě počítačů, takže hacker je nepostradatelný. Potřebujete-li se dostat přes zakódované dveře, pomůže vám ten v tom zeleným, který si říká Fixer. Tak co říkáte? Jsou tito klony hodni být ve vašem týmu. Já myslím, že určitě! Moc chvály ale také škodí, a kromě vzhledu si ji vaši spolubojovníci vlastně moc nezaslouží. Tradičně se mi stávalo, že dříve, než se uráčili pánové přijít, jsem oblast již vyčistil od nepřátel sám. V momentě, kdy mě měli krýt, abych mohl aktivovat nálož, jsem byl zabit... Takže asi tak. Alespoň, že mě oživili. V pořádné akci nesmí chybět ani pořádný arzenál a podle toho, co jsem měl možnost vidět v demu, ani ten nebude chudý a zajisté si každý vybere svého favorita. Vaší primární zbraní se stane multifunkční "puška" o třech režimech. První režim je klasický samopal, netřeba představovat. V druhém režimu se vám do rukou dostane již podstatně zajímavější a účinnější kousek - sniperka. No a nakonec, kdo by to čekal, granátomet. Jako vždy, málo nábojů, ale nepřátelské řady dokáže pěkně promíchat. Od padlých nepřátel si můžete vypůjčit i jiný druh (ovšem nutno podotknout, že o hodně slabší) samopalu. Dále třeba brokovnici, Wookiee kuš známou především ze série Jedi Knight nebo ultra-silný a ultra-rychlý kulomet. Dojdou-li však náboje, můžete použít buď pistolku s neomezeným počtem "kulek", která se ale pěkně přehřívá. V nouzi nejvyšší se pak musíte uchýlit k noži. Ale pořád nejste takoví machři na to, abyste mohli nosit tucet zbraní u sebe. Takže počet kousků, který můžete vlastnit, se zredukuje na čtyři. Takové zpestření jsou ve hře masivní ovladatelná děla či střílny. Prostě klasika, bez které by to ani nešlo. Star Wars: Republic Commando se tváří jako taktická hra typu Rainbow Six. Ovšem mé pocity po dohrání demoverze jsou odlišné. Veskrze se nejedná o žádné taktizování, ale jenom jdete a střílíte stylem a la rambo. Misi byste dokončili bez problémů i bez kolegů, ale poslouží jako zpestření. Třeba vás dokáží oživit. Padnete-li totiž v boji, vrata do oného světa se za vámi ještě nezavřou definitivně. Sice nejste schopni boje a obraz se ztratí, ale vlevo se objeví menu, kde si můžete vybrat, zda vás mají ostatní členové komanda oživit, nebo pokračovat v boji a po případném vítězství vás nahodit zpět. Pak je tu také možnost nahrát dříve ulioženou pozici :). Po levelech jsou různě rozmístěni místečka, na kterých můžete vojákům zadat, aby zde se zde schovali a byli pro vás podpůrnou palbou nebo provedli nějakou jinou činnost. Tato místečka poznáte jednoduše - je u nich "duch" vojáka (nebo alespoň to tak vypadá) nebo chcete-li hologram. Když už však na nějaké taktizování dojde, jedná se o neskutečně jednoduchou věc a vše se vlastně ovládá jednou klávesou, tzv. "One Touch Squad Control" - další důkaz toho, že nějaké veliké taktizování se nekoná. Jste-li na nějakém místě, kde se dá něco provést, zobrazí se před vámi ikona jak kolo vod vozu a jednoduše stisknete požadovanou klávesu a počítač už sám vybere toho, kdo tu akci provede. Samozřejmě, že akci typu položit nálož na dveře nebo hacknout vstupní počítač můžete provést i vy, ale bude vám trvat déle než specialistovi. Jednoduché, ale fungující! Zvědavý jsem však na multiplayer, který by měl být až pro 16 hráčů a ve Star Wars: Republic Commando se skrývá veliký potenciál. Hra nabídne několik módů, většinou půjde o známé klasiky typu DM, TDM nebo CTF. V rychlé akci, kterou Star Wars: Republic Commando bezpochyby jsou, je nutná maximální přehlednost, abyste mohli kontrolovat stav na bojišti. Bohužel, v tomto případě se o nějaké "přehlednosti" zrovna mluvit nedá. Všechny zbraně a střely příliš výrazně "svítí" a např. po výstřelu rakety není vidět skoro nic. Mnoha lidem také bude vadit zmenšený výhled kvůli blembáku, který nosíte na hlavě jako helmu. Ta má totiž malé hledí a okraje obrazovky jsou tedy zakryty. Na druhou stranu pak potěší bezva efekty. Při zabití nepřítele, který se řadí do škatulky živých organismů, máte sklo špinavé od krve a naopak zabije-li někdo vás, v helmě se vytvoří díra... Aby byla přehlednost ještě menší, zvolili autoři velmi nepraktický a hlavně nevýrazný ukazatel zdraví. Je to v podstatě asi 10 špatně viditelných čárek a v zápalu si jich těžko můžete všímat. Alespoň že máte na obrazovce ukázán i zdravotní stav vašich kolegů. Veliké plus Star Wars: Republic Commando je grafické zpracování a především animace postav a vůbec celé jejich zpracování. Celá hra je postavena na již mírně zastaralém, ale stále kvalitním Unreal Enginu 2.0 a je to vidět. Vše se hýbe naprosto plynule a přirozeně. Prostředí zkoumat stejně moc nebudete, protože hra je rychlá a na nějaké prohlídky nebude čas. Ovšem bystré očko při bližším zkoumání zjistí, že to žádný zázrak není. Ale vzhledem k častému střídání prostředí se to dá omluvit. Fyzikální engine také není nepovedený, ba naopak. Jednou se mi dokonce stalo, že po výbuchu vyletěl jeden hmyzák na bedny cca 2 metry vysoko. Nebo můžete střílet do nádrží, co mají na zádech. Nádržky efektivně vybuchnou a hmyzák se patřičně proletí. Vše ale vypadalo realisticky, takže si nemám na co stěžovat. Pokud se hrozíte HW nároků, klidně spěte dál. Na stroji vybaveném procesorem Pentium 4 2,8 Ghz, operační pamětí 512 RAM a grafickou kartou GeForce 5700 běžela hra naprosto plynule a bez cukanců na nejvyšší detaily ve vysokém rozlišení 1280x1024 a k tomu se zapnutým anti-aliasingem. Star Wars: Republic Commando mě tedy spíše zklamalo, ale jednalo se pouze o demoverzi, takže plná verze může být mnohem lepší. Ale také horší. Inu, necháme se překvapit. Pro Star Wars maniaky to bude senzace. My ostatní se necháme překvapit, protože konečná verze hry by měla vyjít v březnu 2005 a spolu s ní samozřejmě i naše recenze.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: zatím neohlášeny

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.