Psychotoxic: Gateway to Hell - preview

Autor: Michael Davidík | 21.02.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Psychotoxic se již v Německu vesele prodává. Jak je na tom ale anglická verze hry? Dočtete se v našem preview založeném na dojmech z hraní demoverze.
Zachránce lidstva. A je to tu zase. Opět budete zachraňovat svět. Nesčetněkrát omývané téma, ale pořád se lidem líbí. Lidstvo prostě potřebuje nějaké hrdiny. I když jsou pouze smyšlení. Hrdinů je strašně moc, někteří jsou známější, některé zná pouze jistý okruh lidí. Hrdina, resp. hrdinka, která bude zachraňovat svět v akční hře z pohledu první osoby, je na pohled křehká dívka Angie Prophet, ale v nitru její duše se skrývá anděl, člověk a strážce dohromady. Prostě takový povedený mišmaš. A před kým vlastně bude ten svět zachraňovat? Inu, čtyři jezdci apokalypsy si umínili přijet a zapříčinit totální zkázu. Třem se to už povedlo, nyní je čas na čtvrtého, závěrečného, který má pohromu dokončit a stát se vládcem světa. Jeho moc spočívá v tom, že dokáže ovládat myšlenky lidí a štvát je proti sobě. Tím se má lidstvo vyvraždit navzájem. A k tomu se ještě pokusí zmocnit amerických atomových hlavic. Avšak na scéně se objevuje dívčina sličných tvarů, která sice o svém údělu ze začátku neví, ale později za něj bude ochotna obětovat i život a vše je v jejích rukou. Nezní to zase tak špatně, co říkáte? Psychotoxic vytváří hru pro Whiptail Interactive malá firmička o šesti lidech, která si říká NuClear Vision a rovnou můžu konstatovat, že ta nezkušenost týmu je znát. Hru vystavěli na neznámém enginu Vulpine 3D Technologies a je vidět, proč je neznámý. Protože je to naprosto otřesná technologie. Když si jen vzpomenu na tu rádobyfyziku. Autoři toho naslibovali hodně. 1) 21 intenzivních misí, 23 druhů zbraní. 2) Věrohodně zpracované prostředí New Yorku (sídlo hlavního lumpa) z roku 2022 včetně zdejšího metra, Central Parku, Brooklynu, ale také zavítáte do Washingtonu D.C. či Los Angeles 3) Tak ohromující příběh, kvůli němuž nebude ani multiplayer. 4) Hra by se měla v některých pasážích odehrávat i v myslích lidí, které tím bude Angie Prophet zčásti ovládat, to zní zajímavě. Zda tyto sliby budou splněny, nebo ne, to si zatím netroufnu odhadnout, ale z demoverze mi je jasné, že až tak žhavé nebude. No nic, všechny mé zážitky vám popíši v následujících odstavcích. Při spuštění žádné intro nečekejte (ale u demoverze se to dá omluvit) a hra vás rovnou odkáže do menu, které je zpestřeno postavou hlavní hrdinky, která si zrovna pohrává se samopalem (mimochodem, je jí vidět část spodního prádla, takže prozkoumejte naše screenshoty a možná také něco najdete:)). Poté, co jsem všechno v "options" nastavil vše na "high" a zjišťuji, že kvalitu obrazu by se nezachránila ani možnost "very ultra high". Takže si vybírám jednu ze dvou misí - podzemní parkoviště. [b]Mise 1[/b]. Tak toto je ale od autorů vrchol drzosti! Já jsem čekal alespoň nějaké uvedení do hry. Abych zjistil, PROČ tu jsem a CO tu mám dělat. Hra vás jednoduše vrhne přímo do akce. Na nějaké přemýšlení však nebude čas, okamžitě na vás začnou nabíhat nepřátelé, a tak to půjde celou misi. Sem tam seberete nějakou lékárničku či vyměníte zbraň. Celá úroveň je naprosto lineární, nudná a grafické zpracování je otřesné. Chodíte chodbami, které jsou stále stejné. Narazíte na spoustu dveří, které nejdou otevřít, a kdyby tam nebyly, nic se nestane. Automobily, na které narazíte, jsou nechutné, asi jako v NFS: Undeground 1 (myslím pouliční dopravu), jsou to barevné krabice. Můj celkově špatný dojem umocňuje ještě naprosto (promiňte mi za tento výraz) debilní umělá inteligence (resp. demence). Protivníci si vás často nevšimnou nebo se postřílejí navzájem (avšak zato jim patří moje dík, protože hra je vcelku obtížná). Není neobvyklé, že po smrti zůstanou viset ve vzduchu nebo se zaryjí do stěny. Také jsem našel plno míst, kam byste klidně mohli jít, jen kdyby jste nenarazili na neviditelnou bariéru, která vás dál nepustí. Všechny mé naděje jsem po dohrání této úrovně vkládal do druhé mise - přístav. [b]Mise 2[/b]. Avšak naděje byly vkládány naprosto zbytečně. Opět se bez jakéhokoliv důvodu vrháte do akce. Tato mise se odehrává dokonce i v exteriérech a obecně nabídne více pohybu a volnosti. Ale předem vám mohu říci, že to, že se nadýcháte čerstvého vzduchu, není důvod, proč bych měl svoje mínění o Psychotoxic změnit. Ale musím uznat, že právě v této misi vyniká to, čemu autoři říkají "fyzika". Narazíte zde totiž na nespočet různých bedýnek, lešení a dalšího stavebního materiálu, který je pohyblivý. Pořádně jsem se nasmál při situaci, kdy mrtvý voják spadl na bedýnku a ta se ohromnou rychlostí vymrštila do vzduchu. Vskutku reálné a běžně se to stává. Další věc již tolik příjemná nebyla. Když jsem couval před nepřátelskými jednotkami SWAT, omylem jsem narazil do lešení a ono bác na mě. Kdyby to ale alespoň vypadalo realisticky. Kus lešení zůstal viset ve vzduchu a to, co spadlo, o to se protivníci zadrhli a nebyli schopni tuto nepřekonatelnou překážku zdolat. Prostě klasika. V průběhu hraní se mi dostavilo zpestření v podobě rotačního kulometu. Ale ouha, tak nepoužitelnou zbraň jsem již dlouho neviděl. Trvalo asi 5 vteřin, než se ten kus železa roztočil a střílel a k tomu udělal takový efekt, že nebylo vůbec vidět! Takže jsem zůstal u samopalu (to znamenalo vyhodit rotačák, protože neunesete více jak jednu zbraň). Naprosto šokující pro mne bylo, když jsem vyšel z jakéhosi skladiště (tzn. tuny stejných kontejnerů). Najednou jsem byl v zasněženém přístavu. Že by mezitím, co jsem byl uvnitř, trochu napadalo? Nevšiml jsem si, takové nesmysly. Konec mise vypadal jako u předešlé, tedy černý tunel, do kterého musíte vkročit. Žádný boss, žádné překvapení. Ale abych stále nekritizoval, hra má i pár pozitivních stránek. Tou první jsou různě rozmístěné speciální bonusy, které vám doplní sílu pro aktivaci vašich speciálních schopností. Jedná se např. o bullet-time nebo neviditelnost. Bohužel, síla potřebná k těmto akcím se velmi brzy vyčerpá, takže si jich užijete tak 15 sekund, dokud nenajdete nový bonus. Další příjemné zpestření je zvuk, který Angie Prophet vydává, když ji někdo zasáhne. A celkově není zvukový doprovod nijak špatný. Jistý druh techno hudby zapadne skvěle. V plné verzi by se mělo objevit 12 tracků. Avšak tímto výčet těch zajímavých věcí končí, bohužel. Zda bude po technické stránce plná verze Psychotoxic stejně mizerná, se můžeme pouze dohadovat, protože zatím vyšla jen německá verze a ta, jak je vidět, je na tom stejně. O tom svědčí i hodnocení německého Gamestaru - 50%. Psychotoxic tedy trpí dvěma zásadníma vadama. Jednou je naprosto archaické otřesné grafické zpracování, které je tak na úrovni Blood 2: the Chosen. Na druhou stranu je hra alespoň nenáročná na HW. Další ohromnou chybou je velmi nudná hratelnost. Nedočkáte se (tedy alespoň v demu ne) žádného zpestření (tedy kromě speciálních schopností) a budete se neskutečně nudit. Při hraní jsem prostě chtěl, abych už misi dokončil, protože mě to strašně otravovalo. A to by stávat nemělo. I když jsem zkoušel pouze demoverzi, už nyní mohu říci, že Psychotoxic nebude ničím jiným než další budgetovou střílečkou, která žádnou díru do světa rozhodně neudělá. Otázkou navíc je, zda se vůbec do naší zemičky dostane. Pokud ano, stane se tak již v březnu letošního roku. PS: Psychotoxic má zatraceně pěkné oficiální internetové stránky!

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: 1,5Ghz, 256RAM, 64MB graf. karta

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.