Souboj RTS - Earth 2160 - preview

Autor: Michael Davidík | 03.04.2005
Žánr:  PC  | Preview  | RPG
Vydání pokračování kvalitní, avšak komerčně ne příliš úspěšné strategické série Earth s podtitulem 2160 se neodvratně blíží, proto určitě nebude od věci se na tuto ambiciózní hru blíže podívat.
Od vydání posledního dílu, Earth 2150, uběhly již čtyři roky a od té doby se žánr RTS velmi změnil. Přesto je u autorů z Reality Pump evidentní snaha přiblížit se co nejvíce předchozím dílům a všeobecně strategiím ze staré školy. *1* *2* *3* Co na novém pokračování zaujme na první pohled, je velmi neobvyklý 3D engine. Ten není stavěn na systému polygonů, jako většina současných her, ale na tzv. Bezierových křivkách. Tím pádem už při prvním letmém prohlédnutí screenshotů může fanoušek RTS jásat, protože bez ohledu na případnou hratelnost bude tato hra opravdu výjimečná. Nejde to dobře vyjádřit slovy, engine je příliš neobvyklý... prostě se podívejte na okolní obrázky a uvidíte sami :-) *4* *5* *6* Příběh nového dílu začíná tam, kde skončil v Earth 2150. Země je zničena a tři znepřátelené lidské rasy se přesouvají na Mars, kde na ně čeká nově objevené místní obyvatelstvo, avšak místo toho, aby se lidé semkli, pokračují dále ve svých rozbrojích o vládu nad planetou. Z toho vyplývá počet hratelných stran, který se zvýšil o jednu, tj. na čtyři - Euroasijskou Dynastii, Mírumilovnou organizaci LC, organizaci UPC a mimozemšťany. Za každou stranu bude k dispozici kampaň o sedmi misích, dále unikátní jednotky a vývojový strom, navíc budou ve hře opravdu široké možnosti výzkumu a kombinace jednotlivých částí výbavy, takže počet možných kombinací půjde do tisícovek. Tak velkou rozmanitost jednotek jen tak nějaká strategie opravdu nemá. *reklama* Co však nemá asi žádná RTS, je možnost přepnutí do pohledu první osoby. To znamená, že se můžete přepnout do pohledu libovolného vojáka vaší mašinérie a sledovat boje z jeho očí. Nevím, jaké využití tato herní vlasnost má, ale věřme tomu, že to v kombinaci s vyníkajícím enginem bude velmi efektní. *10* *11* *12* Autoři se mimoto chlubí fyzikálním enginem, prý lze například vystřelit do komína z určité strany, ten se podle fyzikálních zákonů zkácí a s sebou může vzít nějakou tu nepřátelskou verbež. Hudbu složí stejný autor jako k předchozím dílům a skladba, která doprovází homepage a první trailer, zní velmi tajuplně. *13* *14* *15* Samozřejmostí je hra po LAN a internetu. Nevím, zda si dělají autoři ambice oslovit progaming scénu, každopádně má hra obrovský potenciál, který však nejspíš srazí celková 'pomalost' hry - dnešní RTS se hrají čtvrt hodiny stylem 'rychle natěž, postav jakous takous obranu a zaútoč.' Naopak styl hry Earth vypadá na 'co nejvíc se zakopej v základně, několik hodin zkoumej a těž a pak taktikcky překvap nepřítele.' *16* *17* *18* A jak vypadá Earth 2160 celkově? Určitě se bude jednat o zajímavou, zábavnou strategii s výjimečným grafickým zpracováním, které však může srazit k zemi hratelnost. Právě ta je jistě hlavním cílem nynějšího dolaďování hry, a pokud se nestane nic mimořádného, nebude na začátku teplých letních dnů o zábavu nouze. *19* *20* *21*

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: Neoznámeny, prý nízké :-)

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.