Rainbow Six 4 Lockdown - preview

Autor: Michael Davidík | 02.04.2005
Žánr:  PC  | Preview  | Akční
Další hra z této slavné série a hned, jak se k nám oznámení o vývoji dostalo, bylo jasné, že to bude pecka!
Po delším čase se na trh opět dostává další plnohodnotný díl ze slavné série taktických akcí Rainbow Six s přívlastkem Tom Clancy's slavného spisovatele válečných knih. Pánové z Red Storm Entertainment již předem slibovali, že v novém díle na nás čeká mnoho převratných změn, které by obrátily celou hru ještě k lepšímu, a vypadá to tak, že nelhali. Zápletka celé hry je velmi zajímavá. Na členy Rainbow Six, kteří budou mít mimochodem ve hře vlastní charaktery, historii a další vychytávky, začne útočit jiná skupina padouchů, kteří nejsou spokojeni s jejich prací, a snažení vyvrcholí únosem odvážného velitele Vaší jednotky, který je vždy ochoten svému příteli pomoci. O kom že to mluvím? Ano, o Dingu Chavezovi. Hra je rozdělená ne dvě odlišné singleplayer kampaně, v jedné se vžijete do role již zmiňovaného Dinga Chaveze a ve druhé do role samotářského a arogantního snipera Dietera Weba. *1* *2* *3* Samozřejmě se dočkáme i multiplayeru, jak bude vypadat, to zatím není známo. Hru budete moci hrát v 16 různorodých misích a na svých cestách se dostanete například do stále častěji obsazované Jižní Afriky nebo do Marseille. Tým, kterému budete velet, se skládá celkem z deseti elitních vojáků, jak jinak, každý je z jiného koutu našeho malého světa a každý bude mít své charakteristické vlastnosti, a dokonce i svoji vlastní historii. Rozdávání jednotek bude také dost ulehčené, ve hře budete tedy ovládat až tři spolubojovníky hlasem a další přímými rozkazy. Po grafické stránce není co namítat a je vidět, že právě tato položka byla jednou z těch, na kterou se autoři zaměřili nejvíce. Detailní animace postav, nádherné okolí a nádherné simulace smrtí postav, ne, opravdu nejsem nějaký sadista, ale oběť po smrtelné ráně vypadá velmi realisticky, takže můžete mít ze svého úlovku právoplatnou radost. Co míň zajímá pcčkáře, ale velmi potěší hráče konzolí, je, že verze, která se na jejich miláčky dostane, bude fungovat na zcela novém enginu a měla by vytřískat vše, co z Vašich konzolí jen jde. Výbava a zpracování budov, ve kterých budete Vaše mise provádět, vypadají velmi dobře, takže na vžití se do těchto misí nebudete potřebovat moc. *4* *5* *6* A teď se dostáváme asi k největšímu problému předchozích dílů, a to byla ne moc vysoká takzvaná "umělá inteligence" nepřátel, teroristů, kteří se místy chovali opravdu bizarně a zastřelit je nebylo moc těžké, tedy v určitých případech. Budete tak svědky taktických manévrů teroristů, kteří si například budou hledat nejlepší místo pro střelbu a úkryt, lepší míření či pomáhání si navzájem, takže se můžete těšit na místy velmi tuhý odpor nepřátel, kteří nejsou ale pořád stejní. Zde hra nabývá prvků her starších, dnes už velmi opomíjených, kdy bylo na běžném denním pořádku, že v prvních misích hry se Vám dostali do zaměřovače jen slabí junáci a ti těžcí pařizci na Vás čekali až dále, a nejinak tomu bude i tu, i když ty těžší pařízky dostanete už v misích prvních, těšit se tedy můžete na různé dovednostní výkonnosti teroristů, zakončené až jejich předáky a přejít je, to není jen tak. *reklama* A jaká by to byla taktická střílečka bez pořádných zbraní? Asi opravdu nudná a v Rainbow Six 4 tomu tak určitě nebude. Kromě toho, že vše bude velmi podobné předchozímu dílu, tak se dočkáme čtyř nových pěkných kousků, mezi nimiž je například mikropuška MTAR-21. *7* *8* *9* Mezi další velmi zajímavé části výbavy patří například vylepšená termovize a noční vidění a úplnou novinkou je pohybový senzor, díky kterému bychom měli dříve odhalit číhající nepřátele, ovšem dosah není moc daleký, jen deset metrů, a střílet při něm také nemůžete. Hra Rainbow Six 4 se ihned po uvedení trhu stane určitě trhákem, jako tomu bylo i u dílů minulých, a nám nezbývá než doufat, že si to zaslouží, protože první informace z této hry jsou opravdu skvělé a vypadá to, že je opravdu na co se těšit. Autoři z vývojového týmu Red Storm Entertainment se totiž hodně zaměřili na vychytání hrubek z dílů předchozích, a tak se nebojte, že byste u této hry strávili jen kratičkou chvíli, protože právě ta hratelnost bude jednou z nejsilnějších stránek hry. Datum vydání je zatím stanoven na jaro roku 2005. *10* *11* *12*

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.