Torrente - recenze

Autor: Michael Davidík | 09.03.2005
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
Patří k lidem, kteří z pistolí v ruce nebudí žádný respekt. Jmenuje se Jose Louis Torrente a provede vás svým šeredným životem v dnes recenzované hře Torrente.
Jose Louis Torrente je pro španělské občany něco jako major Haluška pro nás. Vídávají o Velikonocích na stejném kanálu (stanici) a smějí se jeho případům mladí i staří. Slavný armádní tým ovšem nezašel tak daleko, aby se objevil i na jiných plátnech než na tom televizním. Španělsko je ale krok napřed,a to také dokazuje počítačová podoba detektiva Torrenta, a jeho honby za madridskou mafií. Původní film Torrente (v Česku přeložen jako: „Blbec jménem zákona“) patří k chloubě Španělska a na jeho počest byla tedy vydána hra, jež ve svém principu připomíná slavnou sérii GTA, přikořeněnou o tvrdý černý humor. Nezní to vůbec spatně, co? Co na to řekne příručka špatných her dle filmové předlohy? Torrente je ve své podstatě 3D akční střílečka, zasazená do komiksového prostředí Madridu. Autoři se od začátku vývoje kasali možnou změnou herní kamery. Pokud se vám tedy přednastavené „Third-Person“ nebude líbit, můžete ho stiskem daného tlačítka přepnout na reálnější pohled z očí samotného Torrenta. Na hratelnost nemá změna kamery žádný vliv a ani obvyklé zlepšení viditelnosti se při přepnutí nekonalo. Třetí osoba mi přeci jenom přišla o něco praktičtější, a proto zůstala na mém monitoru zůstala po celou dobu hraní. Po podivuhodně krátké instalaci jsem nedočkavě zapnul hru… Menu obsahuje pouze čtyři položky. Nová hra, Trénink, Nastavení a Autoři. Nastavit si můžete pouze hlasitost hudby a zvuků a obvyklou možnost změnění ovládání. To je všechno, přátelé. Vyloudil jsem se z nastavení a jako správný matador přeskočil trénink. Tlačítko Nová hra změnilo barvu a já se ocitl ve hře. [b]Učitel černého humoru[/b] Co na vás nemile skočí po loadovací obrazovce, je grafika. Nevím jestli byl tento výsledek záměrný, protože komiks nemůže být nějak ultra reálný, ale Madrid nikdy nebyl tak ošklivý. Ve skutečnosti grafika vypadá jako nechtěný přechod komiksů do realismu, což rozhodně nedělá dobrotu. Hranatá auta, ještě více hranatější lidé či exteriéry krámků rovnající se pět let staré hře na Play-Station na mne opravdu nezapůsobily. Po chvilce si sice na tento prapodivný aspekt hry zvyknete, ale stejně grafika strhává pár bodů z hodnocení dolů, protože v dnešní době virtuální reality se jedná o kousek, jenž by zdařile konkuroval Duke Nukemovi 3D. Můj obdiv ovšem získali efektivní výbuchy po granátometu či bazuce, které působí v Torrentovském kabátku jako bílá rukavička. Bohužel je pouze jedna… Za bodem mrazu ovšem stagnuje i design misí. Misí je dvacet a dělí se na určité miniúkoly. Bohužel je ze všech misí zábavná asi tak jedna, neboť povětšinu úkolů děláte téměř to samé s tím rozdílem, že jednou jde o doručení tašky s penězi a podruhé o odstranění bomby. Když ale během mise musíte již počtvrté udělat to samé, převrhnete svůj hrníček s šestou kávou. Design úrovní vašemu umazanému stolu nepomůže. Vše se odehrává v jednom stereotypním madridském okruhu… Žádná budova, podle které bychom si měli zapamatovat dané místo, ale spleť dokola se opakujících se baráčků, jež jsou do každé mise seskupeny odlišným způsobem. Našli by se sice nějaké výjimky, jako třeba desátá mise odehrávající na zajímavém (a asi také nejlépe vymodelovaném) místě za dálnicí. To je ovšem ojedinělý případ… [b]Naprostá pracovní neschopnost[/b] Rozhýřenou a nudnou grafiku máme za sebou a nyní nás čeká další těžká váha v ringu. Nejenže jsou mise svojí náplní často velmi podobné, ale po celou dobu hraní vás nezaujmou něčím novým a neokoukaným. I když se bude cíl mise značně lišit, stejně si budete připadat, jako že to tu nějak podezřele znáte. Hratelnost ale nemohu předem zatratit, protože například druhá mise je velice rozmanitá a zábavná. Jde v ní o zavírání otevřených kanálů (samozřejmě pistolí) před slepým zločincem, který vám nesmí utéct. Takováhle kravinka bude plně stačit k soustavnému hraní asi pět minut, protože slepý Cuco jde stejně jednou a tou samou trasou… Další závažná věc, řadící se do sekce hratelnost, je absence rychlého ukládání. Save nastává pouze na začátku mise a to je kvůli celkem tuhým nepřátelům v posledních kolech do zdi zarážející. Smrt na konci levelu = nový začátek. Naštěstí ovšem protivníci moc rozumu nepobrali… Jak jsem již nakousl, tvůrci si s umělou inteligencí nelámali hlavu. Nejenže se protivníci zasekávají u stěn baráků, ale také jsou veškeré jejich pohyby nechutně naskriptovány. Nepřítele tedy dlouhou dobu vidíte jen tak postávat v dáli, ale až když přiběhnete blíž, všimne si vaší přítomnosti. Jejich střelecká muška také nepatří ke špičce v klubu rváčů. Sice střílí jak diví, ale fasáda okolního domu to schytá mnohem víc než vy. Torrente si ale nehraje na žádnou reálnou akci, a proto se nabíhání nepřátel a la Serious Sam může celkem s klidným srdcem omluvit. Přeci jenom není AI hlavním kamenem úrazu, i když mohla být o hodně lepší… [b]Rozjasněná mysl[/b] Jako první mi pod skalpel přišlo ovládání. Hlavní hrdina totiž neumí skákat, sprintovat, ani běžet v podřepu (inu pokleknout umí, ale vstávat s ním je už těžší). Můžeme být rádi, že chodí a střílí, protože to je to jediné, co od Torrenta budete vyžadovat. Jeho běh je navíc strašně pomalý a rovná se spíše běhu sloního mláděte. Po prvních porodních bolestech jsem okamžitě zabrousil do nastavení (options) abych změnil některé hlavní nedostatky. Ono přepínání zbraně na tlačítkách (]) ([) je velice nepraktické (hlavně když pod standardním kolečkem myši naleznete přepínání herních pohledů). Po změnění ovládání se to ovšem dá hrát téměř bez problémů, i když absenci skákání hochům z Virtual Toys asi nezapomenu… Co se dá dělat? Zbraně jakž takž zachraňují hru od pravého škváru. Najdete tu spoustu vražedných nástrojů jako např. mačetu, kus dřeva, nůž, pálku, kolt, samopal (UZI), upilovanou brokovnici, klasickou brokovnici, odstřelovací pušku, granátomet či bazuku. Zkrátka si správný hráč vybere, ale ono většinou funguje vše úplně stejně. Škoda mluvit o nějakých střeleckých vlastnostech zbraní, protože o ně tu opravdu nejde. Kvantita je v poslední době lepší než kvalita a toho jsou si vědomi i vládní lidovci. Zkrátka každý střelec si svojí ochranu vybere, ale na zbraňový arzenál GTA to stále nemá. [b]Gaunerovo naslouchátko[/b] Teď ještě obrnknu technické zpracování. Zvuk je určitě to nejlepší co ve hře můžete najít. Angličtina se španělským přízvukem je opravdu skvělá, ale nečekejte od ostatního nějaký ráj. Zvuky jsou pouze mírně nadprůměrné, a to jak u zbraní, tak i u nepatrného šumu jedoucího auta. Zvuková atmosféra je nulová a my si můžeme pouze vychutnávat trapné hlášky samotného Torrenta. „Goal! Athletico Madrid!“. Dabing je standardní. Santiago Segura (Torrente ve filmovém podání) se činil, ale bohužel nemohl nijak zachránit hru z velmi slabého podprůměru. Tak co ještě říci na závěr? Snad jen to, že máme pekelné štěstí, že se žádný český distributor nerozhodl hru dodávat na naší půdu. Hra je prolezlá spoustami bugů jako například propadání mrtvol do země či nevyrovnané obtížnosti levelů.

Detaily

Distributor: 
Platforma: PC
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: CPU 500 Mhz, 128 MB RAM
Hratelnost:
24%
Grafika:
25%
Zvuk:
20%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
25%

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.