Summoner 2 - recenze

Autor: Michael Davidík | 06.08.2004
Žánr:  PS2  | Recenze  | Závodní
Multiplayer: NE
RPG není nikdy dost. Za dnes recenzovaným Summoner 2 stojí zkušení tvůrci, tak se pojďme podívat, jestli se jim povedl.
Být hrdinou není žádný med. Většinou se po vás chce zachránit svět, galaxii nebo celý vesmír. A jako byste toho neměli dost, po cestě se na vás každý druhý obyvatel obrací s prosbou o pomoc, ať už jde o unesenou dceru nebo skřetí tlupu za městem. Koho to má bavit? Lidé se často stávají hrdiny náhodou, znáte to, obyčejný pasáček vepřů v sobě objeví magické schopnosti nebo chudá zemědělkyně najde amulet po babičce, která byla shodou okolností velká válečnice a kdesi cosi. Existují ale i takoví jedinci, kteří přímo vyrůstají s tím, že až budou dospělí, zachrání svět, protože je k tomu určilo nějaké proroctví, ve kterém se mluví o znovuzrození bohyně Laharah, která má ze světa udělat ráj. Tak přesně v takové situaci se ocitá Maia, hlavní postava akčního RPG Summoner 2 od známého týmu Volition, který kromě prvního dílu Summonera stojí také za 3D akcí Red Faction a vesmírným simulátorem Conflict: Freespace. *1* *2* *3* Poměrně zajímavý příběh, který je kromě enginových animací vyprávěn také pomocí stylových filmečků, by se dal shrnout asi takto: Výše zmíněná Maia, která je mj. královnou malé země Halassar, se spolu se svými přáteli, vražedkyní Sangaril a válečníkem Taurgisem (a časem i množstvím dalších postav), vydává na dlouhou cestu, aby proroctví splnila. Hezky se to říká, ale je v tom jeden malý háček: Maia nemá sebemenší tušení, jak by to měla udělat. Brzy je však lapena ve víru událostí, které ji vedou blíž a blíž k jejímu cíli. Děj nabízí řadu zvratů a je také poměrně dlouhý, hlavně díky množství vedlejších úkolů, které můžete plnit. Může se sice zdát trochu lineární, ale pravidelně nabídne možnost odskočit si do lokací, které se hlavního příběhu přímo netýkají. Znatelným kladem je také kvalitní namluvení všech důležitých rozhovorů, stejně tak i zvuková a hudební stránka hry. Bohužel, co pochválit rozhodně nemůžu, je grafika. Přece jen se jedná o dílko postaršího data vydání, a tak v dnešní době působí na pohled nemastným neslaným dojmem. Obzvláště animace a modely postav, na nichž lze pochválit snad jen to, že jakákoli změna brnění nebo zbraně je na nich viditelná, někdy dost silně pokulhávají. Alespoň je grafika pestrobarevná a potěší, že v bitevní vřavě se ani trochu netrhá. Maia totiž při svém putování (překvapivě) potkává řadu nepřátel, se kterými si však umí efektivně poradit. Souboje probíhají real-time s občasnou pauzou při výběru kouzla nebo věci, přičemž se převážně jedná o zběsilé mačkání tlačítka útoku, občas proloženého blokem nebo speciálním kombem. Kdykoliv můžete přepínat mezi třemi postavami (na začátku každé lokace zpravidla dostanete na výběr, kteří "šťastlivci" vás v ní budou doprovázet) a když jde skutečně do tuhého, Maia je schopná proměnit se v hrozivá monstra a trochu si souboj ulehčit. No, hrozivá monstra se zrovna říci nedá. Ačkoli Summonů jsou ve hře 4 typy, z nichž každý má tři odlišné vývojové stupně (ne, nebojte se, žádní Pokémoni se nekonají), jsou vcelku dost nevyrovnaní, alespoň co se síly týče. Nejčastěji tak budete používat typ Blood, který je možná trochu pomalý, ale regeneruje se a rány, které rozdává, umí soupeře hodně potrápit. Ostatní potvory jsou oproti němu dost slabé. *4* *5* *6* Ačkoli souboje jsou po čase hodně repetitivní, systém výměny postav je hodně zpestřuje, takže nudit se určitě nebudete. Rozhodně se nevyplácí některou z postav zanedbávat, přijdou totiž chvíle, kdy budete za některou z nich donuceni hrát, a pokud bude v tu chvíli na nízké úrovní, hned máte o problém navíc. Úrovně samozřejmě získáváte sbíráním zkušenostních bodů za zabité nepřátele a splněné úkoly. Pokud jich máte dostatek, váš charakter poskočí o level nahoru a kromě navýšení zdraví a magické energie také obdrží malé množství tzv. skillpointů, které posléze investujete do některé z mnoha schopností. Těch je spousta a tento systém umožňuje přizpůsobit si postavu individuálnímu stylu hraní. Dovednosti se dají rozdělit na pasivní, jakými jsou boj s mečem nebo zvýšená obrana, a aktivní, jako třeba léčivá magie nebo nová soubojová komba. *7* *8* *9* Za své peníze dostanete zábavné akční RPG okořeněné zajímavým příběhem a které vám poměrně dlouho vydrží. Občas sice dokáže být hodně obtížné, ale to je jenom dobře. Pokud vám tedy nezáleží na grafickém zpracování, můžu Summoner 2 s čistým svědomím doporučit. Jinak ale sáhněte raději po titulu ze série Baldur's Gate: Dark Alliance nebo Champions Of Norrath.

Detaily

Distributor: 
Platforma: PS2
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: 275 kb na Memory Card
Hratelnost:
0%
Grafika:
0%
Zvuk:
0%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
75%

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.