Metal Gear Solid 4: Guns of Patriots /2 - preview

Autor: Jan Vrba | 09.12.2007
Žánr:  PS3  | Preview  | Simulátory
Multiplayer: ANO
Solid Snake zase bude řádit!
Vydání hry Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots se naštěstí neúprosně blíží. Poďme si představit čtvrtý díl této série, ještě těsně před tím, než se dočkáme jeho vydání. Hra by totiž měla vyjít v prvním čtvrtletí roku 2008. Ještě bych měl dodat, že hru vyvíjí tým, který vede Hideo Kojima a hru vydává Konami a u nás CD Projekt. Tak pojďme na to - co nás čeká ve čtvrtém díle, který (jak jinak) vyjde exklusivně na PlayStation 3.

Trocha minulosti

Vratme se o díl zpět - tedy k Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Věřím, že tento díl nám zajisté dost napoví i o tom, jaký bude ten nadcházející. Takže se určitě dočkáme nějakých tajných překvapení, kterými Hideo v MGS sérii doslova hýří, skvělá hratelnost - to už jsme si vyzkoušeli na předchozích dílech, že pak by nás neměly minout ani inovace, kterým se budu věnovat v následujícím odstavci a ani bychom neměli být ochuzeni o perfektní grafiku a hra bude mít ještě jedno "kouzlo" - bude jen na PlayStation 3. Takže se naskýtá otázka - bude Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots jednou z těch her, které přilákají pařany k next-gen konzoli zrovna od Sony - PlayStation 3 ? To ukáže až čas. Jak jsem již naznačil, pojďme se věnovat inovacím, které nás čekají.

Inovace

První inovací bude kamerový systém, ten sice zůstane z pohledu třetí osoby, ale dočká se zásadních změn, které ještě nebyly upřesněny. Odstraněno bude nepříjemné "zasekávání" na sněhu se zvednutou zbraní. Filemčky budou dokonalé - Hideo se chystá použít různé speciální filtry, aby dosáhl efektů, jako například zamlžení.
Další příjemnou zprávou bude ta, že hra bude podporovat třetí generaci ovladače DualShock s vibracemi a bude (prozatím se neví jak) využívat i speciálních senzorů v PlayStation 3 ovladači. Naopak - zůstane CQC - systém boje s nožem a zbraní a hra se pokusí o co nejrealističtější zpracování boje zblízka. Další inovací je to, že si budete moci změnit barvu oblečení. Máte k dispozici speciální oblek, který toto dokáže. AI nepřátel má být na velmi vyspělé úrovni. Pokud zabijete jeho přátlle (ostatní vojáky), pak někteří jedinci mohou zpanikařit a snadno vás přehlédne. Dále budete moci upravovat zbraně - například do nějaké dobré zbraně přidat užitečnou funkci, jako je laserový zaměřovač, což se mnohdy hodí, ne ?


Solid Snake

Ano, hlavní hrdina - náš starý dobrý známý Solid Snake nám trochu zestárnul. Jeho zdraví už prý není zase až tak pevné, jako v předchozích dílech, což mimochodem dokazuje i fakt, že si Snake v určitých scénách píchá injekce, které ho spolu s nanoroboty, vzpruží a dodají tu správnou "životní" sílu. A toto dohromady s perfektním pomocným oblekem zajišťuje to, že Snake bude stejně pružný a bojeschopný, jako v předchozích dílech. Takže se nebojme - akce bude ještě více, než v minulých dílech.


Kde se bude příběh oderhávat ?

Příběhem hry bude tentokrát válka. V rámci této války se budete pohybovat téměř p
o celém světě - od Asie přes Ameriku až po třeba Antarktidu. Možná se podíváme i do Evropy či Antarktidy, ale to jsou už jen spekulace. V každém případě má hra nabídnout možnost volného pohybu, což je u MGS dost netypické, nemyslíte? No uvidíme, jestli se Hideovi tento krok vymstí, či naopak - bude za něj vynášen do nebe. Dalším důležitým faktorem by měl být ten, že se budete moci připojit ke skupince vojáků (když si změníte oblek na jejich uniformy) a část děje cestovat s nimi, díky čemuž se vyhnete problémům.

Nepřátelé

Na seznamu nepřátel bude, kromě technických superstrojů a řadových vojáků, i pár známých jmen z minulých dílů této legendární série. Tak například v roli nepřátel, ale i přátel našeho solida Snakea se představí Campbell, Meryl, Vamp či Otakon. Co více si přát? Snad jen Raiden chybí, ale abych pravdu řekl, Snakeovo dvojče z MGS 2 byl spíše krok vedle, takže jak jsem již napsal - co více bychom si mohli přát?


Obavy

Já osobně bych vyjádřil obavy z toho, ž
e grafika bude tak dokonalá, například Snakeův knírek má obsahovat mnohem více polygonů, než celý nepřátelský voják se zbraní v předchozím díle. Už na začátku roku 2007 byla velikost blu-ray disku z poloviny zaplněna, což mě vede k domněnce, že asi jeden blu-ray disk pro tuto hru stačit nebude. A větší počet disků zvyšuje i celkovou cenu, to je vám doufám jasené, že. Ovšem uvidíme, jak to vývojáři zmáknou a co nám předloží příštím rokem na stříbrném podnose.

Doufám, že se vývojářům povede splnit nejen to, co naslibovali, ale ba i ještě něco navíc, něco co nás příjemně překvapí. Uvidíme již začátkem příštího roku. Určitě očekávejte na GameSportu detailní recenti této pecky. Zatím končím... Solid Snake.

Detaily

Platforma: PS3
Multiplayer: ANO

Chcete vidět další Preview platformy PS3? Přejděte na stránku PS3 Preview.