Indiana Jones and the emperor´s tomb - recenze

Autor: Michael Davidík | 14.08.2003
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
Návrat velmi známého dobrodruha na monitory našich počítačů. Bude to slavný comeback, nebo jen potupná napodobenina filmu ??
Trocha historie Firma Lucas arts se v poslední době proslavila hlavně řadou her na styl Hvězdných válek, nyní se pouští do dalšího projektu, který byl shodou okolností také zfilmován. Je jím slavný dobrodruh Indiana Jones, který byl zfilmován jak ve filmové trilogii (nyní spíše však ale tetralogii, protože se chystá už 4. díl), tak i v seriálech, jako mladý Indiana Jones. Nemyslete si, že Indy je na PC poprvé, je to zběhlý veterán, na PC se dostal nejdříve jako 2D skákačka a po pár letech, kdy byly k dostání 3D karty, tak byl převeden do slušivého 3D kabátku. Je to snad samozřejmost, že nejnovější počin Indiana Jones and the emperor´s tomb bude také ve 3D grafice, ovšem s novými herními možnostmi a lepšími grafickými detaily. Pojďme se tedy podívat, co nového v něm najdeme a co zůstalo při starém. Honba za poklady Indiana Jones je čestným dobrodruhem, který vždy svoji nejnovější kořist předá muzeu. Jeho bydliště je v Americe, ale pro poklady si zajede i přes moře. První levely se soustřeďují spíše na zaučení vás do hry, kdy se pomalu naučíte přeskakovat propasti pomocí biče, mlátit padouchy a hlavně prolézat nastražené pasti v kobkách. Vaší první lokací bude prales, kde se budete muset dostat přes zříceniny a vykradače hrobů, až k samotnému pokladu, který bude chránit jeden velký aligátor. Jak už to tak ale bývá, sebere vám ho před nosem nácek, který následně spadne za aligátorem, což bohužel není ještě zdaleka konec, jelikož to nakonec přežije a odhodlá se vám znovu přebrat váši kořist. Po opuštění pralesa se ještě podíváte mimoto také do naší stověžaté Prahy, poté budete jako vězeň přepraven do Istanbulu a odtam vás povedou cesty jak do Číny, tak i do nacistických doků, či mučíren. Lokace jsou velmi pestré a nápadité, přičemž Praha a Čína jsou velmi zdařilími (i když si nejsou moc podobné skutečným předlohám). V každé z nich narazíte na specifické bojovníky, v Praze nacisté, v Istanbulu bojovníci se zahalenými tvářemi, v Číně samozřejmě na čínské bojovníky a v katakombách císařova hradu dokonce na démony a nemrtvé. Ve hře si můžete i prohlížet nasbírané artefakty a nahrát libovolnou pozici, ve které jste již byli (hra se ukládá sama po určitých částech). Projití všech levelů vám zabere celkem hodně času a setkáte se přitom i s různými hádankami, které jsou naštěstí snadno řešitelné. Bič, židle, smrtonosná kombinace Hra je podobná ve dvou věcech i špionážní hře Splinter Cell. V čem konkrétně? Za prvé je to v pohledu kamery a za druhé ve velké interaktivitě prostředí. Indy kromě pěstí, revolveru a Tommy guna použije i okolní předměty, jako je noha od stolu, židle a různé druhy kopí, až po mačety. Navíc je velmi dobré, že při odhození člověka na stůl se stůl skutečně zničí. Dále můžete ničit i okolní věci, které nemají žádný význam pro hru samotnou (brnění). Indy umí samozřejmě i práci s bičem, a tak protivníkům vyšvihne pistole z rukou a přejdou na boj pěstmi (samozřejmě protivníci se budou snažit svoji zbraň hned sebrat ze země, takže jim v tom musíte zabránit). Bič lze použít jak na braní předmětů, tak i na odhazování protivníků, či šplhání. *reklama* Indyho pěsti nestačí Každému dobrodruhovi je jasné, že k získání nějakého toho pokladu potřebuje i něco víc, než jen bojové schopnosti. Indy bude tedy šplhat po lanech, houpat se na nich, chodit po plotech, slaňovat se a další akrobatické kousky. Jejich problémem je ale ovladatelnost. Ovládání Indiana Jonese a někdy poněkud špatná korigace kamery sráží alespoň 1 bod hodnocení dolů. Nejen, že sensitivita se strašně špatně nastaví (v různých pohledech se různí), ale řekl bych, že tvůrci měli udělat kameru statickou, jako je tomu například u Maxe Paynea. Positivem ale je, že ve hře si hodně zaskáčete, projdete si hodně nástrah a také si pobojujete (mířit můžete manuálně jen v pohledu první osoby, z pohledu 3. osoby Indy míří sám). Ingame sekvence Dočkáte se i menších sekvencí přímo ve hře, tak i samostatných, které jsou obvykle po ukončení nějaké lokace. Ty jsou ale také v enginu hry, a trvají okolo 3 minut. Stejně jako ve filmové předloze, i zde když je Indy poslán do jiného státu, je vše zobrazeno posuvem na mapě. V sekvencích uvidíte, jak poklidné mluvení, tak i akční scény. Závěr Tento díl patří mezi snad jeden z Indyho nejlepších, graficky ja hra velmi dobrá (nahrávání úrovní netrvá ani moc dlouho), zvuky jsou použity z filmu, ale pohyb kamery je bohužel celkem nevydařený. I když zezačátku na vás hra bude působit, jako další promařený projekt, v polovině hry si začnete uvědomovat propracovanost a skvělý design úrovní. Kdyby hra neměla tak špatné ovládání, mohla dostat 9 bodů, avšak tímto si to pokazila.

Detaily

Distributor: 
Platforma: PC
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: P 800 mhz, 256 MB RAM, GF 2 MX
Hratelnost:
0%
Grafika:
0%
Zvuk:
0%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
8%

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.