Heroes of Annihilated Empires - ostatní

Autor: Adam Peroutka | 25.05.2007
Žánr:  PC  | Ostatní  | RPG
Multiplayer: NE
Veďte svého hrdinu k vítězství. A nebo ho radši postavte do čela tisícové armády. Jaký je další pokus o mix RPG a RTS.
[b] RTS jak ji (ne)známe... [/b] Heroes of Anihilated Empires jsou takovým mixem mezi realtimeovou strategií a RPG. Příběh jak už to u fantasy her tohoto typu bývá je v celku stejný – zlí nemrtví vstávají z hrobů a vy jakožto zástupce té správné (v tomto případě elfské) strany dobra se je tam zase po tisícovkách snažíte dostat zpět. To je také plus mínus obsah první animace, kterou ve hře uvidíte. Jinak krom elfů si můžete zahrát mimo kampaň i za další tři strany – Mechanoidy (kombinují magii s technologiemi), Nemrtvé a Kryonidy (vládcové zimy specializující se na ledovou magii) [b] Zvláštní mix [/b] Jak jsem již na začátku nakousl jedná se o mix mezi RTS a RPG. Co se týče prvků z RPG máme tu klasický inventář, opasek na lahvičky, různé vlastnosti hrdiny a nesmíme zapomenout na kouzla, která jsou na spodní liště zastoupena různými kartami. Zkušenosti získáváte zabíjením nepřátel a to dokonce i v případech, že se u tohoto počinu váš hrdina nenachází – dostává se mu 25% procent zkušeností z každé zabité potvory na mapě. RTS část obsahuje klasiku v podobě budování základny a výstavby armády. Tady narážíme na první zásadní problém – surovin je až příliš mnoho typů a tudíž je rozvíjení základny příliš zdlouhavé. To by se dalo ještě přežít docela v klidu, ale jen do chvíle, když se ještě v novém prostoru teprve snažíte rozkoukat, už tu máme první vlnu nepřítele. Velmi brzy tak pochopíte, že funkce nekonečného tréninku u jednotek je zde naprosto na místě. Ti co mají rádi střety tisícových jednotek si přijdou dozajista na své – špatnou zprávou pro ně je, že ovládání formací není vcelku žádné.A jsme konečně u jádra pudla. Stovka jednotek na jedné straně, stovka na druhé. Jak to dopadne? Vcelku velikým a nepřehledným gulášem, ve kterém se snažíte ovládat své jednotky a krotit svého hrdinu, aby se nehnal do největšího závaru a následně vám nezkapal. [b] Umělý guláš [/b] Co se týká umělé inteligence tak tady jsem nevěděl jestli se mám smát nebo spíše plakat. Například – nepřátelé vás pronásledují jen do určité vzdálenosti od místa odkud vyrazili a pak se zase začnou vracet. Jinak se celkově jedná vlastně jen o to, jestli budete rychlejší než počítač a postavíte větší armádu - na to, abyste to stíhali stejnou rychlostí, budete musete hodně, ale opravdu hodně dlouho trénovat. [b] Spása nebo smrt?? [/b] Grafika tuto budgetovou hru určitě zachraňuje. Byť vytvořená na starém enginu z Cossacks je poměrně velmi slušně propracovaná a budí dojem plně trojrozměrného obrazu. Pohyb kamery nás však zase zpátky vrací do reálu. Dá se totiž pouze kamerou rotovat ve stejné výšce a pod stejným úhlem, což neumožňuje jakékoliv zpřehlednění situace na bojišti. Přiblížení nebo oddálení taktéž zchází.

Detaily

Distributor: 4
Platforma: PC
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: CPU 2 GHz, 512 MB RAM, Grafická karta 128 MB
Hratelnost:
30%
Grafika:
70%
Zvuk:
80%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
56%

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.