Unreal Tournament 2007 - novinky

Autor: Michael Davidík | 27.05.2005
Žánr:  PC  | Novinky  | Akční
Považovali jste Unreal Tournament 2004 za konec série? Tak to velmi rychle přehodnoťte svůj názor, přichází UT 2007 a my vám přinášíme veškeré informace!
Znáte to: Oznámení pokračování nějakého hitu či známé značky je v herním průmyslu doprovázeno bouřlivým hype, který ani nemusí vydavatelé nijak financovat, neboť samotní hráči se o zviditelnění jejich hry náležitě postarají. Pro běžného čtenáře je hledání, mnohdy těžko dostupných a na mnoha místech rozesetých informací tak trochu nešťastnou záležitostí, a to nejen kvůli té spoustě času, co to člověka stojí. Internet je médium značně "ukecané" a rozhodně zde neplatí pravidlo "na každém šprochu pravdy trochu". Zprávy, které nejsou přímo od oficiálních zdrojů, mohou být často nepřesné a zavádějící. Trochu alibisticky proto můžeme tvrdit, že právě v takových situacích přicházíme na řadu my, herní pisálci a hnidopichové, abychom všechny informace přefiltrovali; oddělili zrna od plev, zkrátka poskytli vám realistický náhled na danou věc. V tomto článku se tak budeme snažit přinášet spolehlivé informace o nadcházejícím projektu Epicu [b]Unreal Tournament 2007[/b], o němž se přeci jen vyplatí dozvědět více. Vývojáři slibují úpravy na základě hráčských ohlasů a mix toho nejlepšího ze všech dílů UT. A jak to vypadá v praxi? UT 2007 samozřejmě využívá Unreal 3.0 Engine technologie, která autorům nabízí možnosti a tvůrčí volnost, jakou dříve neměli. Jde například o navrhování prakticky neomezeně rozlehlé úrovně bez nutnosti kvalitativních kompromisů, implementaci fyzikální technologie Novodex, HDR osvětlení, bump offset mapping a další. K typům hry, které si bude moci internetová komunita v UT 2007 vyzkoušet, patří pochopitelně týmový a singleplayerový Deatmatch, chybět nebude ani Capture the Flag. Komplexnější a takticky náročnější akci budou zastupovat Assault, Bombing Run a Onslaught. Naopak autoři zkrouhli nejméně populární Domination. Hlavním tahákem by pak měl být mód s názvem Conquest využívající všech předností Unreal Enginu 3.0. Conquest proti sobě postaví dva týmy bojující o určitá teritoria, přičemž mapy budou prý až třikrát rozsáhlejší než ty v Onslaught v UT 2004 a jejich podoba se bude měnit území od území v závislosti na tom, který tým zrovna danou část ovládá. Hraní se tak podle autorů protáhne na dlouhé, nikoliv však nudné hodiny, což připomíná opravdové válčení. Hratelnost bude velmi dynamická a navíc zde budou určité úkoly, jež je potřeba plnit. Za body z boje či ze splněných misí mohou hráči vyrábět vozidla a zapojit je následně do akce, čímž se z UT 2007 stane prakticky klon výtečné akční RTS Battlezone. Conquest se bude odehrávat na rozlohou výjimečných mapách, na E3 konkrétně autoři ukázali jednu z městského prostředí. V něm skvěle vynikly prakticky všechny přednosti Unreal Enginu 3.0. Nová generace grafické technologie si vyžádá na dnešní dobu hodně nadupaná PC (1GB grafické karty), nicméně detaily, stínování, odlesky a animace modelů postav vypadaly perfektně a variabilní prostředí plné menších aktivních objektů si s nimi rozhodně nezadalo. V souvislosti s náročností autoři na přímý dotaz přislíbili kvalitní level of detail technologii, která umožní alespoň omezený zážitek i méně motivým hráčům. Oproti UT 2004 už ale pravděpodobně bude absentovat volba softwarového renderování. Epic jdou však ještě dál, co se inovací týče. Přítomna bude i jakási strategická vložka zahrnující jednoduchý management surovin, který byl doposud doménou pouze strategických her (výjimkou je starší onlinovka Savage). Jak už bylo řečeno, velikost map by měla být ohromující, což je dáno schopností enginu plynule streamovat (nahrávat) všechna potřebná data do paměti v průběhu hry, takže nás nečekají žádné otravné loadingy. Inu, vypadá to, že technologie konečně dozrála. Největší podiv u pozorovatelů na E3 nevzbuzovala ale ani tak grafika nebo game design, nýbrž schopnosti botů a umělé inteligence. V zásadě se počítačoví spoluhráči chovají jako velmi schopní wingmani: informují podrobně o své situaci, co nalezli za zbraň, jak si vedli v boji nebo co plánují dále - a také budou lépe reagovat na příkazy od hráče. Ty bude možné zadávat i hlasově díky voice reckognition technologii, tu nicméně Epic zatím neukázal. Konečně byly oznámeny i další nástroje zkázy, jimiž se budete ve hře ohánět. Zbraní by mělo být okolo deseti kusů (pravděpodbně ještě nějaké přibydou) a vyjma těch známých (raketomet, Flak Cannon, Redeemer, Link Gun, Shock Rifle, AVRiL, Sniper Rifle či Dual Enforcers) se dočkáme i nových jako Canister Gun, který v sobě kombinuje granátomet, pokladač min a Bio Rifle. Překvapivě se objeví i staronové zbraně - např. Stinger, jenž prý nahradí rychlopalný Minigun. Vozidel bude podle tvůrců více (nechybět budou nové verze Goliath tanku nebo Scorpion buginy) a budou větší a účinnější. Zdá se, že každá ve hře přítomná rasa bojovníků bude mít vlastní set vozidel s odlišným designem a samozřejmě i vlastnostmi. Samozřejmě, že hlavním módem bude multiplayer. I přesto se však tvůrci chystají do hry napumpovat alespoň minimální příběh a možná dojde i na zjevení se několika starých známých postav. Každopádně to pravé ořechové budou souboje po síti. Skok by měl prodělat i celý herní interface, včetně browseru na vyhledávání serverů. Vaše výsledky se nyní budou zaznamenávat (podobně jako v Battlefield 2) na centrální server, čímž pak budete moci najít sobě rovné soupeře či případně celou hru, do níž se pak připojíte. Neméně zajímavě se nám jeví i možnost prohlédnout si stránky hráčských klanů, případně jiných webů s Unrealem spjatých, stejně tak jako přítomnost "čekáren", které budou pravděpodobně sloužit jako místo pro "odpočinek" a seznámení se s ostatními bojovníky. Hra je zatím ohlášena na PC s neurčitým datem vydání v roce 2006, dá se ale očekávat, že konzole PS3 a Xbox 360 nezůstanou útoku drsné multiplayerové řežby ušetřeny.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.