Stronghold: Crusader - ostatní

Autor: Michael Davidík | 26.10.2003
Žánr:  PC  | Ostatní
Multiplayer: NE
Z kruté Anglie do ještě krutší Arábie. Takto nějak by mohlo znít moto na datadisk ke hře Stronghold, jedné z nejoriginálnějších strategii minulého roku.
[b]Stronghold a noví hrdinové[/b] Původní hra Stronghold se zapsala do mysli hráčů především pro svoje propracování bránění své pevnosti. Hrou jste prostupovali ve 20 napínavých misích, kde jste chtěli pomstít smrt svého otce a zabít zlého Vlka. Nemyslete si, že to je zvíře. Je to totiž přezdívka jednoho krutého vládce, kterému pomáhala Krysa, Prase a Had. Každý z těchto charakterů se lišil především vlastnostmi a byl tak nějak spjat s přezdívkou. Had byl podlézavý a tak vždy, když jste ho už porazili, vám nabízel spojenectví a tvrdil, že chtěl být vždy na vaší straně. Krysa stále vyklepaná, bojící se porážky a Prase vyhrožující vaším mučením. Kromě toho se i lišila jejich strategie. Had okolo své pevnosti vždy stavěl příkopy, Prase silné hradby bez cimbuří a Krysa? To už si snad domyslíte... V datadisku, odehrávajícím se na vyprahlé poušti, se setkáte s novými protivníky, těmi budou Kaliph, Saladin, Sultán a Lví srdce (ten bude vašim spojencem). Celý děj se odehrává ve 12. století, kdy křižáci vnikli na jih kolonizovat, bohužel Turci jim nic bez boje nedarovali. Tyto čtyři nové postavy mají taktéž odlišnou strategii a tak Kaliph má vždy okolo svého hradu hodně dehtu, aby jej při obraně svého panství mohl zapálit a tak zneškodnit dotírající jednotky. [b]Arabské jednotky[/b] Ve hře se dočkáte 7 nových jednotek, které budete najímat jako žoldáky do své armády v nových kasárnách. Tato nová kasárna patří i k novým budovám ve hře, kterých tu zrovna moc není, navíc tu ubyla možnost hradeb ze dřeva, což je celkem škoda. Nové jednotky vypadají velmi odlišně, ale jejich vlastnosti se velmi podobají těm z původního Strongholdu. Většina z nich je slabších, než těch původních, ale zato si je kupujete a nemusíte pro ně vlastnit specifickou výzbroj. Mezi zdařilé bych zařadil otroky s pochodní, kteří se dobře hodí na prozkoumávání pastí. Ne že by je našli, ale jsou levní a rychle běhají, tak proč jich pár neobětovat pro dobro lidstva. Kromě toho ale vynikají samozřejmě v zapalování. Není tedy nic horšího, než když vám zapálí farmy, či pekárny. Dále bych rád zmínil jezdce na koních a vrahy, jelikož jezdci se dokážou vyhýbat nepřátelským šípum a zároveň za jízdy střílet. Vrazi zase dokážou hodit lano na hradby a nepozorovaně se tak dostat do týlu nepřítele. Tím to bohužel končí, jelikož zbylé jednotky plní skoro tutéž roli. [b]Nové kampaně[/b] Hra Stronghold: Crusader nám nabízí i hafo nových kampaní. Máme tu celkem čtyři kampaně. V jedné se zmocníte role křižáka a invaze do Arábie a v té další zase naopak. Pak je tu ještě ekonomická, nebo bránící. To hlavní, co řadí Crusadera o bod výš, je skirmish a to rovnou 50 skirmishových po sobě jdoucích misí. Ze začátku jsou poměrně jednoduché, ale už v 15. misi jde do tuhého, nemluvě o poslední, kdy jste sami proti přesile a to konkrétně sedmi protivníkům. Pokud by vás ani tohle nebavilo, je tu možnost neomezeného stavění, nebo postavit svůj vysněný hrad a bránit ho před dotírajícími protivníky. [b]Nevyžaduje původního Strongholda[/b] Pokud nevlastníte původní Stronghold nezoufejte, jelikož Crusader jede i bez něj. Pokud jste ale nikdy nehráli Stronghold, tak si ho zahrejte, jelikož ten vás naučí, jak se co dělá. Zde už to Firefly studios brali jako samozřemost a tak se možná někomu hra bude jevit jako obtížná. Mně osobně se hra celkem líbila, ale čekal jsem něco víc. Stejný engine a opět při navýšení terénu trošku chybuje grafika, kdy někdy ani nevidíte, jestli na kopci je, nebo není voják, jelikož je v písku zapadlý. Navíc útoky se zde dělají s početnější armádou a to klidně i 500 mužů, problém však je že nepoznáte, kolik jich vůbec máte na určitém místě, dokud si je neoznačíte. Armáda o počtu 20 rytířů je kupříkladu stejná, jako ta o 70 rytířích. Umělá inteligence se taktéž nezlepšila a jednotky, i když na ně někdo bude útočit, nenapadne se bránit, dokud jim k tomu nedáte povel (myslím tím třeba útok lučišníky či kušaři). Nebo když jim pod nohama hoří dehet, nehnou ani brvou a raději uhoří. To vše mě vedlo k závěru, že hře udělím pod 80 bodů, i když mulptiplayer je velmi zábavný a taky to tak bylo zamýšleno.

Detaily

Distributor: 
Platforma: PC
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: 500 mhz, 64 MB RAM, TNT 2 pro
Hratelnost:
0%
Grafika:
0%
Zvuk:
0%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
75%

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.