Rozhovor s tvůrcem LocoRoco - ostatní

Autor: Filip Němec | 11.06.2007
Žánr:  PC  | Ostatní  | Dětské
Rozhovor s \"otcem\" nejlépe hodnocené hry na PSP, Tsunomu Kuonem, aneb jak to všechno začalo...
Dnes vám přinášíme překlad rozhovoru s "otcem" jedné z nejoblíbenějších her na PSP, LocoRoco. Jedná se o volný překlad, ze serveru yourpsp.com. [b]Jak dlouho se zajímáte o hry?[/b] Když jsem byl ještě na základní škole, moji rodiče mi koupili počítač. Vytvořil jsem několik her pomocí základního programovacího jazyka a hrával jsem je s přáteli. Tehdy, jsem vymýšlel hry na způsob adventur, do kterých jsem vymýšlel vlastní hádanky a puzzle. [b]Jaká byla vaše první práce?[/b] Po promování na vysoké škole, jsem se připojil k Sony Computer Entertainment a pracoval jsem na RPG hře pro PS one, jménem Legend of Dragoon. Potom jsem pracoval na PlayStation 2 titulu ICO, kde jsem se staral o plánování herního světa. [b]Proč jste se chtěl stát herním designérem?[/b] Když jsem byl dítě, cítíl jsem, že mám nekonečné možnosti při tvorbě různých druhů her a to především co se týče designu. Věřil jsem, že s designem hry je možné udělat prakticky cokoliv. [b]Jaká je Vaše oblíbená hra?[/b] Monster Hunter (PS2 and PSP), Tactics Orga (Super Famicom), Black and White (PC), Age of Empires (PC). [b]Co je podle vás základním klíčem pro vytvoření úspěšné hry?[/b] Jedním ze základů, jak vytvořit úspěšnou hru je to, jak hra vypadá. Další věcí je udělat hru zábavnou a zajímavou pro co možná nejširší okruh lidí. Podle mě je dobré analyzovat hry, které jsem udělal, poučit se z chyb a to dobré se pokusit zúročit v další hře. Pokud je hra graficky povedená a přitom zábavná a chytlavá, je jasné že přiláká velké množství lidí. [b]Co si myslíte o designu na PSP a jeho použití?[/b] Protože je PSP možno přenášet kdekoliv na světě, pokoušel jsem se vytvořit hru tak, aby byla jednoduchá, ale aby si ji každý užil i bez znalosti zvláštního jazyka. [b]Kde jste dostal inspiraci pro LocoRoco?[/b] Většinou když jezdím vlakem, kreslím si obrázky na svoje PDA. Právě tyto vyobrazení bývají začátky hry. Několik základních charakterů jako jsou Chuppa, Nyokki a Mojya vznikly právě díky malování na PDA. [b]Jaká byla vaše první myšlenka při tvorbě LocoRoco? Např. charaktery, prostředí, nebo naklánění herního světa?[/b] Základem bylo vždy kreslení na PDA. Většinou jsem maloval Loco, jak se spojuje dohromady, když se prodírá skulinou, nebo při normálním pohybu po světě. Až později jsem začal kreslit obrázky, kde se země nakláněla a Loco se začalo kutálet. [b]Jaká je vaše oblíbená část hry?[/b] Mojí oblíbenou částí je každá, kde se vyskytuje LocoRoco. Nejvíce mě baví sledovat jak LocoRoco roste, jak se pohybuje a hlavně jak zpívá. To mě opravdu nikdy neomrzí. Také mám moc rád zvukovou kulisu hry. To já jsem vytvořil jazyk a napsal texty. Loco Roco zpívají o tom jak se valí, jak rostou… Písně se vyvíjí v závislosti na počtu LocoRoco a tak se hudba stále vyvíjí. [b]Recenzi této hry naleznete LINK(http://www.gamesport.cz/-recenze-psp-loco-roco_1;zde) a druhý pohled na hru LINK(http://www.gamesport.cz/-recenze-psp-loco-roco;tady).[/b]

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Ostatní platformy PC? Přejděte na stránku PC Ostatní.