Red Faction 2 - recenze

Autor: Michael Davidík | 12.10.2003
Žánr:  PC  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
Rudá frakce zasahuje po pěti letech znovu, tentokrát se ale děj přesune na planetu Zemi. Podívejme se tedy, jak dopadl druhý díl hry Red Faction.
[b]Red Faction[/b] Děj druhého dílu volně navazuje na události, které se odehrávaly na Marsu. Nyní se octnete o 5 let později na planetě Zemi, kde bude muset opět zasáhnout Rudá frakce, aby nastolila mír a pořádek. Vy, jakožto Alias, člen této skupiny, se pokusíte zneškodnit diktátora a tím nastolit pořádek. Bohužel však po atentátu ještě není konec hry, nýbrž jen polovina. Členové Rudé frakce se navzájem zradí a tak budete muset ničit své bývalé kolegy. Vaši skupinu budete tvořit vy, jakožto Alias, expert na demolice, váš osobní řidič Shrike, Molov, kterého mimochodem dabuje známý herec Lance Henriksen, který si zahrál i ve filmu Vetřelec 2, či seriálu Milénium. Dále je tu inženýrka Tangier, ostřelovačka Quill a na konec Repta, specialista na těžké zbraně. Od všech, kromě jednoho zde jmenovaných, zažijete zradu a to vše kvůli moci a penězům. Navíc na konci hry budete mít možnost shlédnout rozdílné konce. [b]Zbraně[/b] Hra čítá okolo úctyhodných 14 zbraní, patří mezi ně samozřejmě pistole, minigun, brokovnice, kulomet, ostřelovačka, těžký kulomet, nebo raketomet, či speciální zbraň, která střílí modrý a velmi účinný paprsek. Zbraně jsou vymodelovány celkem pěkně a převážná část z nich jsou pouhými výmysly autorů. Zbraně ve hře hrají velmi důležitou roli a tak v některých misích se bez raketometu skutečně neobejdete. Je to zapříčeněno především tím, že v misi, kdy máte odpálit 3 pilíře na mostě, potřebujete zbraň, která je dokáže zničit. Na to potřebujete právě raketomet a jelikož se v tomto kole nevyskytuje, musíte doufat, že jste si střely do něj nevypotřebovali v minulém kole. Toto je ale spíše chybka designérská a tak se raději podívejme na to, jaké speciální prvky do nich tvůrci vložili. Každá ze zbraní má většinou dva módy střelby, z nichž pistole, či minigun vám naskýtá možnost držení dvou zbraní najednou. V praxi to pak vypadá tak, že můžete střílet jak z levé, tak i pravé zbraně najednou, nebo střílet jen z levé, či pravé. Tato možnost se vám tedy vyplácí především ve hře Bot match, kdy hrajete proti botům a když nastavíte jen pistole a seberete jednu protivníkovi, můžete střílet ze dvou zaráz. Celkem bych ale řekl, že zbraně jsou dobře zpracovány a je jich hodně. Uvědomme si ale, že 14 zbraní se nevidí každý den a navíc zanechávají i odlišné krátery na zdech. Střílet budete jak z kulometů pevně přibitých k zemi, tak i z tanku, vesmírné lodě a robota. Budete moci ovládat i ponorku, či robota, ale tank, či vesmírnou loď nikoliv, což je podle mě velká škoda. *reklama* [b]Co je to GeoMod a liší se nějak RF 2 od PS2, či Xbox verze?[/b] Druhý díl Red Faction využívá stejně jako první technologii GeoMod. Jelikož se osvědčila u prvního dílu, výrobci po ní sáhli i tentokrát a rozhodně neudělali špatně. GeoMod vlastně může za destrukci, kterou provádíte pomocí ničivých zbraní. Nemyslete si, že jde o pouhé krátery na zdi, GeoMod vám zajistí možnost proražení nějaké zdi k tomu, abyste se mohli dostat dál. V některých misích třeba budete muset zničit most nad sebou, když spadne pod úhlem 45 stupňů, vyjdete po něm až pěkně nahoru. Efekty ničení skla jsou taktéž výborné a v misích, kde střílíte z tanku, budete prorážet některé betonové zdi a ničit vozidla pomocí kulometu a raketometu přidělaným na střeše, nebo jen pouhým nabouráním se do nich. Graficky je hra celkem vydařená, ale nezapře pocit, že byla tvořena spíše pro konzole. Crosshair, neboli zaměřovač, není klasický křížek, ale podobá se spíše tomu z HALO, či jiných konzolových her. Rozhodně se ale nejedná o nějaké špatné ovládání, navíc se hra dá od začátku hrát na šipkách a to tak, že na levém tlačítku je opravdu úkrok doleva, nikoliv otočení. Škoda jen, že hra se sama ukládá. Naštěstí ale v rozumných, až možná příliš častých intervalech. [b]Hudba a charaktery[/b] Stejně jako u Serious Sama, či jiné akčně laděné hry, i zde budete poslouchat v průběhu hraní hudbu. Uslyšíte odlišné skladby, které vás právě budou nutit k větším masakrům a headshotům, nežli jste zatím udělali. Zvuky zbraní jsou taktéž dobré a obsazení hlasů do některých rolí je, jak už jsem se zmínil, skutečně výborné. Vaše protivníky budou tvořit jak živé jednotky, tak ke konci spíše roboti a mutanti. Ze začátku se budou druhy různit, ale ke konci budou všechny skoro stejné. Pokud dohrajete hru, otevře se vám i encyklopedie, kde naleznete všechny charaktery, na které jste během svého putování narazili. [b]Grafika a design levelů[/b] I když jsem se zmínil o grafice o jako celkem vydařené, nemyslel jsem tím nějaký nadprůměr. Vezmeme-li v potaz, že textury, i ostatní objekty se spíše podobají stylu Renegade (to samé některé lokace), tak by měla být grafika hodnocena jako průměrná. Naštěstí se hra odehrává na rozsáhlých a zajímavějších lokacích, nežli tomu bylo v Renegade, či Red Faction jedna. Některé lokace, zvláště pak ty, které se odehrávají na ulicích města, jsou velmi pěkně zpracovány. Hra je první polovinu do zrady v Rudé frakci velmi zábavná a i design levelů je víc jak dobrý. Po zradě je design i příběh velmi nepovedený, většina misí se odehrává skoro jen v uzavřených prostorách, kde není skoro vůbec využito GeoModu a tak hra upadá do stereotypu. Na konci střílíte samé silné bossy pomocí raketometu, či jiných vymožeností, nečekejte tedy žádnou logiku v jejich zničení. Byl jsem tedy velmi zklamán poslední polovinou hry, kdy řízení ponorky bylo skutečně úmorné a příběh taktéž nebyl skoro vůbec zajímavý. Délka hry se navíc pohybovala v rozmezí 3 až 4 hodin a tak vám tedy nezbyde, než si zahrát Bot match... [b]Bot match a 5 módů hry[/b] Pokud vás nebude bavit hra jednoho hráče, či už jste ji dohráli, nabídne se vám možnost zahrát si s boty Deadmatch, capture the flag, Bagman, Regime a Arena. Bagman a Regime by se daly shrnout, jako jeden a ten samý mód, v jednom se snažíte udržet co nejdéle kufr a ve druhém čepici, čímž se z vás stane diktátor. Některý ze jmenovaných módů se dá hrát i v týmové hře, jako Deadmatch, či Bagman. Paradoxem zůstává, že hra nabízí 60 map, přičemž jen pár z nich má dobrý design, ale to nejhorší je to, že ve hře není možnost hry více hráčů! Toto sráží hře alespoň jeden bod, protože hra, kterou dohrajete do 4 hodin (z nichž pouze 2 jsou zábavné) a nabídne vám jen Bot match v designérsky poněkud zaostalých arénách, kde střílíte tupé boty, je skutečně promarněný titul. [b]Horší než první díl[/b] Abych řekl pravdu, první půle hry mě skutečně dostala. Fajnová muzika, pěkná destrukce a hlavně dobrá zábava dělala z RF 2 to, co ve skutečnosti není. Po odehrání první půle totiž nebudete mít chuť dohrát tu zbylou, jelikož to vůbec nevypadá jako ta hra, která se vám jevila jako božská. Špatný design levelů a lokace, které se vám zdály stále stejné vás nakonec donutí k tomu, že sáhnete po Bot matchi. Zde zjistíte, že je to ještě horší a navíc hra neobsahuje ani multiplayer, proto nevidím důvod neříct, že první díl byl o kapánek lepší než druhý.

Detaily

Distributor: 
Platforma: PC
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: 800 mhz, 256 MB RAM, GF 2 Ti
Hratelnost:
0%
Grafika:
0%
Zvuk:
0%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
7%

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.