Legacy of Kain: Defiance - recenze

Autor: Michael Davidík | 29.10.2004
Žánr:  PC  | Recenze  | Sportovní
Kain a Raziel, nesmiřitelní rivalové z upířího světa Nosgothu jsou zpět v Legacy of Kain: Defiance.....naposled?
Když jsem si tuto hru přinesl domů, byl jsem pln očekávání. Dva stříbrné kotouče, na kterých je Defiance uložena, se vystřídaly při instalaci v mé mechanice a zábava mohla začít. Nad čím hned zaplesalo mé hráčské srdce? Bylo to grafické zpracování. Úchvatný svět Nosgothu rozevíral svou náruč, nepopsatelná hra světel a stínů zážitek jen umocňovala. Byl jsem ohromen. Bohužel mou radost a ohromení srazila na kolena neuvěřitelně tupá a deprimující kamera ... [b]Pád z výšin[/b] Než se pustím do opěvování tohoto rozporuplného titulu, je mou, dá se říci povinností informovat všechny potenciální hráče Defiance o zlomyslnosti vývojářů. Nejen že opomněli myš (i když slovo "opomněli" bych měl raději nahradit slovíčkem "ignorovali"), což je u předělávek konzolových titulů jev zcela běžný, ale neobtěžovali se ani jakkoliv kameru přizpůsobit dění ve hře. Je tedy na denním pořádku, že váš hrdina bojuje s hordou nepřátel, zatímco ona roztodivná kamera zabírá sloup před ním. Tohle je bohužel příklad nejméně závažný. Bít pěstí do stolu a spílat hře slovníkem dlaždiče začnete teprve ve chvíli, kdy narazíte na první hopsací pasáž. Není totiž nic depresivnějšího, než když se kamera při skoku otočí o devadesát stupňů a vás už čeká jen pád to temnot a následný load na nejbližším checkpointu. Vážně k vzteku, navíc když onen skok opakujete už po páté během minuty. No nic, to nejhorší už máme za sebou, pojďme se věnovat věcem příjemnějším. [b]Kabát šitý na míru[/b] Vraťme se ke grafice. To, co dnes nabízí Legacy of Kain: Defiance je opravdu velice působivé. Textury vypadají krásně, světla a stíny působí velice přesvědčivě a svět mrtvých, ve kterém se pohybuje jedna z hlavních postav Raziel, má opravdu skvělou atmosféru plnou duší mrtvých a křiku žen. Navíc, celá hra běhá i na dnes již podprůměrných strojích. Prostě báseň. Videosekvence jsou vytvořeny přímo v enginu hry, takže nepůsobí rušivým dojmem. Všiml jsem si v nich ale jedné chybky, a tou je skutečnost, že některé postavy mluví aniž by otevřely ústa. S tímto zádrhelem jsem se setkával ale jen u videí v první polovině hry. V menu se nachází položka s názvem Dark Chronicle, ve které se postupně zpřístupňují všechna videa, takže se můžete na příběh zpětně podívat jako na seriál. Po dohrání hry se vám také zpřístupní všechny položky v části Bonus Material, které skrývají mnoho zajímavého. [b]Příběh[/b] Příběh je v téhle hře na prvním místě a jelikož se jedná již o pátý titul série, vydalo by jeho hrubé popsání alespoň na další stranu textu. Z mých úst se tedy musíte spokojit s tím, že "triviální" záležitosti jako je láska, život či smrt, zde nehrají roli. Vše je daleko komplikovanější. Minulost, přítomnost, budoucnost, osud, náhoda, vše je spojeno do unikátního celku který je velice působivý, a ve spojení se základní myšlenkou předchozích dílu přímo impozantní. Ke všemu nebude vyprávěný příběh viděn pouze očima Kaina či Raziela, jak tomu bylo v minulých dílech, ale zahrajete si za obě postavy. [b]Bloudění, puzzle, akce[/b] Kdo by čekal přímočarou hru se silným příběhem, jak tomu dnes bývá zvykem, byl by poněkud zaskočen. V Defiance není přímočaré vskutku nic. Občas si užijete trochu toho bloudění, ať už vinou svou, nebo vinou kamery, která vám zakryje výhled na dveře, ale hlavně spousta běhání z bodu A do C a zpátky přes B do A. Natrefíte také na množství hádanek a puzzlů, nad kterými strávíte někdy více času než byste chtěli, ale většinou vlastní vinou, protože řešení bývá vždy na dosah ruky. Ale nelekejte se, není to nic strašného, naopak. Je to příjemná změna, svěží vítr do plachet osobních počítačů. Další věcí, která je více než zdařená, je boj. Po dobu hraní se na boj budete opravdu těšit. Nejenže si odpočinete od hopsání a řešení hádanek, ale protivníci jsou především zdrojem potravy (v Kainově případě krve, u Raziela se pak jedná o jejich duše - taková duševní strava :). Navíc po nabití meče životy nepřátel se vaše zbraň stane daleko účinnější než obyčejně a hrdina je stržen do víru smrtících úderů a komb. Co se zbraní týká, je zde několik druhů mečů za obě postavy. Raziel za svou cestu nasbírá celkem osm čepelí, základními jsou Spectral Reaver a Material Reaver, plus další reavery představující různé elementy a síly (Dark, Light, Fire, Air, Water, Earth). Kainova výbava je o dva meče chudší. Jeho první ostří, které máte k dispozici od začátku hry, nese název Balance Emblem, další pak Flame, Dimension, Lightning, Time a legendární Soul Reaver. Další zbraní je telekineze, kterou ovládají oba nemrtví. [b]Hodnocení[/b] Hodnotit tuto hru je úkol nadmíru nelehký. Strávil jsem hezkých pár chvil přemýšlením nad všemi klady a zápory. Legacy of Kain: Defiance je hrou se spoustou světlých stránek: Skvělý příběh, vynikající souboje, příjemné puzzle a v neposlední řadě nádherná grafika. Bohužel je zde ta druhá strana mince v podobě otřesné kamery. Nebýt jí, bylo by mé hodnocení o několik procent výše. Autor: LINK(mailto:Kadlec_Petr@seznam.cz;Petr Kadlec)

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: 700 MHz, 128 MB RAM, 32 3D

Chcete vidět další Recenze platformy PC? Přejděte na stránku PC Recenze.