Konec rozhraní DirectX

Autor: Michael Davidík | 09.09.2004
Konec rozhraní DirectX Nového aplikačního rozhraní DirectX 10 se již pravděpodobně nedočkáme. Po nejnovější verzi DirectX 9.3c se již asi neobjeví další nástupce DirectX, protože nová grafická nadstavba určena pro nastávající operační systém Longhorn bude užívat název Windows graphic foundation. O zobrazování plochy, se v Longhornu, který se v současné době plánuje na rok 2006, postará grafické jádro Avalon. Avalon bude využívat schopnosti současných 3D akcelerátorů. Windows graphic foundation se stane rozhraním, které bude definovat samotné 3D operace. Hlavní změny oproti současným DirectX je např. zmizení rozdílu mezi pixel a vertex shadery. Měly by také být zjednodušeny ovladače a zlepšená podpora monitorů. Vylepšení ovladačů by mělo být možné bez restartování počítače. Také se objeví podpora nové sběrnice PCI-expres. Operační systém longhorn, bude především sázet na 3D grafiku, která se v dnešní době stává čím dál více potřebná. Uvidíme, jak si operační systém windows poradí s takovou konkurencí. Tešme se na betaverzi longhornu, která je plánovaná na příští rok.