CryENGINE2 se nám představuje

Autor: Michael Davidík | 25.03.2008
Letošní GDC, ostatně jak se předpokládalo, byla z hlediska nás běžných hráčů poněkud sušší. Je sice pravdou, že tu a tam došlo k oznámení nějaké té pecky, potvrzení internetových rumorů či strohá prezentační videjka, ale pořád né a né přijít to pravé ořechové. Možná právě díky tomu se německý Crytek tak vyblejsknul s předváděčkou svého nového enginu budoucnost - CryENGINE2.

Jistě vám v paměti utkvěl reklamní spot na televizory SONY BRAVIA. Všude přítomné barevné kuličky, jichž je tolik, že by je i přes ono proklamované HD rozlišení byl problém spočítat, se proletují nad kopcovitém terénu San Francisca. Možná vás při sledování napadlo, jak by se s podobnou scénou vypořádal současný HW.. přesně taková myšlenka pravděpodobně proběhla hlavou i lidem z tzv. továrny na bezkonkurenční grafiku - Crytek - jenž má na svědomí např. malebný FarCry, či k současným PCčkům nemilosrdný Crysis. V prvních sekundách videa si říkáte proč sakra prezentují reklamu cizí společnosti na stánku, který si za nemalý peníz pronajímají. Ovšem jakmile spatříte slepici z Crysis, namísto původního psa, teprve pak vám dojde s jakým že to vyspělým enginem to máte čest. Nasvícení San Franciské ulice je bez přehánění provedeno naprosto bravurně a opravdu zavání fotorealismem. Pro lepší představu doporučuji kliknout ZDE(http://www.n-joy.cz/video/cryengine2-gdc-08-predvadecka/i956ee3x4rgpg5ip/)

Je tedy zřejmé, že s postupem času se budeme setkávat s hrami, které čím dál tím častěji poběží na tomto enginu a to jak na PC, tak na Xboxu 360 a PS3. Na CryENGINU2 se v současnu připravují MMORPG The Day a Blue Mars, či variace již zmíněného Crysis.

Co se týče vizuální stránky her, budoucnost je rozhodně růžová, jelikož mimo CryENGINE2 se pár měsíců úspěšně zabíhá Unreal Engine 3 (GoW 2 poběží už na jeho upravené verzi), či připravovaný, na pomezí CGI balancující White Engine od Square Inx, na němž jsme mohli spatřit upoutávku na nové FF XIII spolu s mutací Versus, exkluzivně pro konzoli PS3.