Joint Operations: Typhoon Rising - preview

Autor: Michael Davidík | 17.01.2004
Žánr:  PC  | Preview
Dne 14.1. jsme vás zde informovali o tom, že datum hry Joint Operations: Typhoon Rising se přesouvá až na druhé čtvrtletí tohoto roku, a že jejím distributorem v Česku nebude nikdo jiný, než Cenega. Nyní se můžete podívat, co všechno vám hra
Je asi jen málo hráčů, kterým nic neříká firma NovaLogic, která proslula zejména svojí sérií Delta Force. Ta naštěstí nebyla postavena na stejnojmenném filmu, kde jsme shlédli Chucka Norrise, ale těžila většinou ze skutečných událostí, které se odehrály. Nejednalo se o bitvy první ani druhé světové války, nýbrž o ty „moderní“. Ty se odehrávaly někdy v 80. až 90. letech, připomeňme třeba poslední díl Delta Force, jehož podtitul byl inspirován filmem Black Hawk Down. Film byl velmi dobrý, a tak ani hra celým názvem Delta Force: Black Hawk Down se jím nenechala zahanbit. První dvě třetiny hry těžily ze skutečných událostí, jenž se odehrály při operaci Pouštní bouře, avšak zbylá třetina byla inspirována filmem. Zažili jste výlet ze základny, střelbu z vrtulníku a samozřejmě i havarování Černého jestřába a následnou záchranu jeho posádky. Hra nadmíru zdařilá, která oproti svým předchůdcům trpěla trochu svou nerealističností, ale vše si vynahradila svou zábavností a pěknou grafikou. Právě po enginu, který byl u DF: BHD, sáhly NovaLogic i tentokrát, ovšem prošel řadou změn. Zatímco u datadisku, který stále není v dohledu (DF: BHD - Team Sabre), se změny v enginu budou dát spočítat na prstech jedné ruky, u připravovaného titulu Join Operations bude změn mnohem více. Hardwarové požadavky u DF: BHD nebyly nejmenší, a u nynějšího titulu by se měly o něco zvýšit, což můžete posoudit i vy sami z okolních obrázků. Je pravda, že co se týče vizuálního zpracování, má JO o mnohé napřed, proto by se požadavky skutečně měly zvednout. Textury vypadají znatelně lépe a stejně na tom jsou i různé efekty v podobě čeřící se vody, detailních výbuchů a v neposlední řadě i krásné zpracování všech úrovní či "fantastický" efekt slunce, kterým se tvůrci nejvíce chlubí. Asi nejvíce vás zaráží: kde se tato hra odehrává? Kolumbie? Vietnam? Nikoliv! Vyprahlou poušť tentokrát vystřídala Indonésie. Proč právě Indonésie, ve které se momentálně téměř nic závažného neděje? Hra se bude totiž odehrávat oproti minulým dílům, které byly situovány do minulosti, tentokrát v blízké budoucnosti. Právě v Indonésii začnou vládnout občanské nepokoje, při nichž se lidé budou bát vyjít z budov, a tak bude právě na vás, abyste urovnali tyto spory. Elitní tým je vyzbrojen tou nejmodernější technologií zahrnující samozřejmě zbraně, které budete tak urputně svírat ve svých rukou, i různými libůstkami v podobě noční vize či granátů. Inteligence vašich protivníků, ale samozřejmě i svěřenců, by měla být o hodně vylepšena, především proto, že u DF: BHD jsme byli nejednou svědky toho, kdy se jeden ze členů týmů zasekl při cestě na určené místo. Ve hře se budou střídat i denní cykly, a tak zažijete jak denní, tak noční mise, přičemž u nočních misích by právě měly vyniknout všelijaké vizuální efekty. Vy, jak už jsem zmínil, budete vybaveni tou nejmodernější technologií, a tak nebudete používat samozřejmě na noční mise olejovou lampičku, nýbrž noční vidění. Je škoda, že se tvůrci alespoň trochu neinspirovali povedenou taktickou hrou Rainbow six: Raven shield, neboli třetím dílem ze slavné série R6, ve které jsme měli možnost krom nočního vidění spatřit i hearth visor. Skrze něj jste totiž viděli tep srdce protivníka, i když byl několik metrů od vás. Nejlépe se to hodilo především v uzavřených částech budov, kdy jste museli přesně vědět, kdo číhá za rohem. Možná jsem teď někomu právě naznačil, že tím největším odlišujícím znakem JO od DF: BHD bude právě taktická část hry. Na začátku jsem se zmínil o tom, že čtvrtý díl z této série trpěl tak trochu nerealističností, která byla nahrazena zábavností a tudíž dostupná i méně náročným hráčům. Nyní tomu bude tak trochu naopak. Dalo by se říci, že v tomto ohledu se hra bude nejvíce podobat známé multiplayerové akci Counter Strike. Tentokrát do vás nebude muset protivník vystřílet celý zásobník, abyste zahynuli, ale jen pár ran, které by vás měly nadobro odrovnat. Celá hra je navíc zaměřena spíše na hru více hráčů než na samotný singleplayer. Nechci tím nějak zpochybnit kvalitu hry jednoho hráče, ale pokud se tvůrci zaměřili spíše na multiplayer, už dnes si můžeme udělat menší představu o tom, jaký důraz bude kladen právě na onen singleplayer. Netřeba zmiňovat napodobeninu Counter Strike od českých tvůrců, kde hra jednoho hráče a především chování protivníků bylo katastrofální. Ano, je to Team Factor... Těšit se můžeme na hodně lokací, ale především bych zmínil podporu 64 hráčů najednou, jako tomu bude i u datadisku k Vietcongu. Ne, že bych mezi těmito dvěma hrami hledal nějakou souvislost, protože krom džungle je téměř nic nespojuje. Vlastně ještě jedna maličkost – zaměřování. Opět budete mířit skrze mušku a nebude vám ani tentokrát odepřeno míření skrze crosshair, avšak pokud budete mířit pouze skrze něj, bude vaše střelba méně přesná. Co se týče zbraní, i protentokrát tvůrci použili ty samé jako v minulých dílech. Opět se setkáme s CAR – 15 nebo i M 16, kterou spatříme jak s vystřelovacím granátem, který obvykle obsahuje, tak s klasickým optickým zaměřovačem, který se nesmírně osvědčil u DF: BHD – jedna přesně mířená kulka a protivník zemřel. I nyní se setkáme třeba s velmi oblíbeným M60 nebo M240 kulometem. Tyto dva kulomety vystřílí asi nejvíce nábojů najednou, o čemž vypovídá i jejich obrovský pás ověšen náboji, ale bude velmi zanášet a při nepřerušované střelbě budou tyto zbraně velmi nepřesné. Je samozřejmostí, že nebudou chybět ani pistole, které tentokrát bude tvořit opět Beretta devítka spolu s Coltem. Ve hře se dočkáme i výbušnin v podobě oblíbené C 4 ale i min, především ale protitankových. Kdo ví, možná ve finální verzi přibudou nové věci, protože zbrojní arzenál není moc známý, až na některé předběžné testy z betaverzí, kde se vše ale pohybovalo pouze okolo méně než patnácti zbraní. Velkou výhodou hry bude i možnost použití libovolných jízdních prostředků. Je pravda, že v DF: BHD nám tato možnost byla slíbena, a také ji tvůrci tak nějak dodrželi, ale jen zčásti. Nemohli jste totiž nikdy řídit auto nebo pilotovat vrtulník, ale pouze sedět za kulometem, který byl na těchto dvou "prostředcích" přidělán, a tak některé z těchto "vložek" se staly pouhým tupým střílením a hře to bylo trochu na obtíž. Tvůrci si to ale uvědomili, a proto v nynějším dílku budeme mít možnost si volně zalétat, projet v autě nebo tanku, ba dokonce proplout se na některém z člunů. Protože je hra soustředěna více na multiplayer, bude moci být u většiny vozidel i více než jeden člověk. V praxi to tedy znamená, že jeden z vašeho týmu se zmocní pilotování helikoptéry, zatímco druhý bude kosit protivníkovy jednotky pomocí přidělaného kulometu. Poté, až postřílíte i zbylý odpor, bude následovat výsadek taktéž z vašeho vrtulníku. Hra samozřejmě bude nabízet více takovýchto taktických vychutnávek a možná i proto je design všech levelů udělán tak, že mapa bude obsahovat například pár téměř identických ostrůvků a vaším úkolem bude zničení nepřátelských jednotek. Krom klasického týmového deathmatche JO nabídne i jiné zajímavé módy, nevyjímaje samozřejmě ani klasický deathmatch. Přibudou jak nové tak staré v podobě: Capture the flag, Atack and defend, Search and defend, King of the hill nebo Flagball. Většina z nich jsou úplně nové módy, které jsme neměli zatím možnost nikde jinde spatřit. Nebojte se ale, že pod názvem takového Flagballu by se mělo skrývat něco v podobě toho, že vaším úkolem by bylo udržet určitou oblast pod ochranou, protože na to je tu již zmíněný mód Atack and defend. Něčeho podobného jsme byli svědky totiž u Red Faction 2, který obsahoval hodně módů, ale většinu z nich jsme již dávno znali a tak jediné, co tvůrci udělali, byla změna jejich názvů. Paradoxem taktéž bylo, že hra neobsahovala tolik potřebný multiplayer, který by vynahradil celkovou krátkost hry. Hra se nakonec jeví jakýmsi klonem hry Counter Strike a Battlefield 1942. Z těchto dvou her si ale bere jen to nejlepší, a tak to vypadá, že tentokrát by se mohlo jednat opět o kvalitní multiplayerovou akci, jenž by zahrnovala i singleplayer spolu s celkem zajímavým, avšak dnes poněkud omšelým příběhem. Ono vyslání speciálních jednotek do Indonésie, kde jsou občané sužováni terorem a vládne tu především distribuce drog, je dnes sice hodně obnošený, ale především teď, kdy končí různé spory všude na Zemi, je nadmíru vhodné vytvořit něco podobného. Vzpomeňme si jen na to, když dne 11. září 2001 zaútočili teroristé na World Trade Center, a Red Storm spolu s Ubi Soft vydali datadisk k Rainbow six, který dokonce ani nevyžadoval původní verzi hry a tak si ji mohl kdokoli pořídit bez nutnosti vlastnit normální R6. Důvod byl prostý: cílem hry je totiž zneškodnění teroristů v podobě zvláštního komanda nesoucí název R6. Osobně mám z této hry dobrý pocit, ale na vydáni si budeme muset počkat ještě téměř půl roku. Přesně v tuto dobu by měl podle všeho vyjít i datadisk k DF: BHD, který je už poněkolikáté přesouván, a ani se neví, zda-li bude dodržen termín 2. čtvrtletí roku 2004.

Detaily

Platforma: PC
Doporučená konfigurace: -

Chcete vidět další Preview platformy PC? Přejděte na stránku PC Preview.