GTA: Liberty City Stories - recenze

Autor: Filip Vančura | 19.06.2006
Žánr:  PS2  | Recenze  | Akční
GTA se vrací na PlayStation 2. Jak dopadla konverze původně PSP titulu odehrávajícího se před GTA3? Liberty City Stories je tu!
Na světě snad není majitele konzole PS2, který by alespoň z doslechu neznal Grand Theft Auto. Fenomén, který je suverénně nejznámější hrou, tedy po NHL a FIFě, na téhle planetě. Kde jsou ty časy, kdy jsme proháněli gangstery ještě z ptačí perspektivy, zpívali si Hare Krišna a vůbec užívali si prvního GTA. Zlom však nastal až po příchodu konzole „nové generace“ PlayStation 2. Celá série se oblékla do 3D kabátu. Ještě si živě vzpomínám, jak jsem dychtivě očekával GTA3 s napětím, které by se dalo přirovnat leda tak sledování finále olympijského turnaje v Naganu. Ale je tomu tak u každého dílu GTA. Miliony lidí netrpělivě čekají na další a další pokračování, i když vlastně už dopředu vědí, jaké bude. Ale u GTA: Liberty City Stories je tomu jinak. Možná proto, že je to celkem brzy, co na svět zavítal další díl po San Andreas, možná proto, že LCS je vlastně konverze z PSP. Tím bych v žádném případě nechtěl tvrdit, že Liberty City Stories není očekávané, ale přiznejme si, není to „ono“. Pojďme ale rovnou k věci a podívejme se na „nový“ díl GTA zblízka. LCS nás zavede do doby před již zmiňovaným GTA3. Zahrajeme si za Toniho Ciprianiho. Myslím, že není třeba představovat. Ano, je to ten všivák, pro kterého jsme pracovali ve „trojce“. Setkáme se opět se starými známými jako Salvatore Leone (hlavní boss), Donald Love, 8-Ball plus spousta nových postav. A samozřejmě taky s Yaukuzou. Děj se odehrává, jaké to překvapení, na třech ostrovech, Portland, Staunton Island, a Shoreside Vale. Celá příběhová linie je velmi dobře zpracovaná a citlivě rozdělená na všechny tři ostrovy, díky tomu je hra opravdu plynulá ba přímo pekelně uhánějící, což je velice milé překvapení. Myslím si, že prozrazování děje by byla hloupost, vzhledem k tomu, že právě překvapení hrají v celém LCS první housle, takže jedem dál. Opět musím zmínit skutečnost, že LCS je přeci jenom konverze s PSP, takže v žádném případě nečekejte nějaké desetiminutové mise apod. Hra sice rozhodně nepatří k nejdelším, ale právě díky tomu je na pohodu a svěží, jak by řekl Pavel Pelán z Hrotovic. Obtížnost misí je diskutabilní. Některé projedete za pár desítek vteřin, jiné si naopak párkrát zopakujete, ale tak tomu bylo u každého dílu GTA. Náplň misí je všem dobře známá, protože to je také jedna z věcí, které se od GTA3 příliš nezměnila. Opět si vyzkoušíme, jaké to je být pilotem RC helikoptéry, které umí dokonce i pokládat bomby, vyhodíme pár věcí do vzduchu, odpráskneme několik vlivných gangsterů a nesmí chybět ani pořádné honičky městem. A třeba na pořádných motorkách. Ano, LCS na PS2, na rozdíl od PSP verze obsahuje také motocykly. Zařádit si můžete na PCJ-600, chopperovi Freewary, krosce Sanchez nebo třeba na skůtru Faggio. Ovládání je naprosto totožné se San Andreas (bohužel i frustrující zaměřování), takže je pouze na Vás, abyste posoudili, zda je to dobře či ne. Pro ty, co hráli GTA3, nebude žádným překvapením, že Toni v LCS prostě neumí přelézt či přeskočit zeď. To může činit menší obtíže, jelikož většina si na tuto vychytávku zvykla právě v SA. Naopak příjemným bonusem je možnost pravým analogem si volně nastavit úhel pohledu. A teď jedná velká a oprávněná kritika. Vizuální zpracování hry. Ano, grafika je pravděpodobně nejhorším aspektem hry. Nedalo by se říct, že se na LCS nedá koukat, ale na hře je opravdu znát, že byla určena hlavně pro PSP s menším displejem a rozlišením. Framerate je někdy opravdu nízký, takže se stane, že hra občas tak nějak „nestíhá“ plnit to, co se od ní očekává. Viditelnost je poměrně malá a troufám si tvrdit, že grafika je možná ještě na nižší úrovni než tomu bylo u GTA3. Ale s tímhle se potýká každý díl GTA, což by nemělo znamenat nějakou vážnou překážku ke koupi téhle hry a následnému jejímu vychutnání. A je to tu. Konečný verdikt. Grand Theft Auto: Liberty City Stories jednoznačně není plnohodnotné GTA, tak, jak ho známe, ale je to příjemné zpestření a vzhledem k nízké počáteční ceně, by si hru neměl nechat ujít žádný fanda městských akcí. Pro někoho bude možná LCS zklamání, ale jen blázen mohl očekávat nástupce San Andreas. Ti, co chtějí zase pořádné GTA, si budou muset počkat na říjen 2007, kdy nás Rockstar potěší čtvrtým a dalším „NextGen“ dílem. A my „skromnější“ se můžeme těšit na Vice City Stories:).

Detaily

Platforma: PS2

Chcete vidět další Recenze platformy PS2? Přejděte na stránku PS2 Recenze.