Gods & Heroes: Rome Rising - novinky

Autor: Ondřej Suchý | 10.03.2006
Žánr:  PC  | Novinky  | RPG
Bohové, veďte nás cestou slávy a hrdinství za větší slávu Říma, nedejte nám zhynout rukou podlých barbarů! Akční RPG s námětem antiky se klube na svět a náš čtenář může být při tom.
Když se římské impérium ocitá v nesnázích a pro svou velikost není s to udržet klid a mír, když zdánlivě pevné hranice jeví povážlivé trhliny a vpády barbarů hrozí na všech stranách, tehdy je ta pravá chvíle pro udatné reky v přízni bohů. Na nich pak bude záležet další vývoj a osud Říma. Takto by se asi ve zkratce dal shrnout námět hry Gods and Heroes: Rome Rising. Projekt má na svědomí firma Perpetual Entertainment ve spolupráci s Platform Publishing (což je – pro ty, kdo nevědí – divize Sony Online Entertainment). Jedná se tedy o akční online RPG, umístěné do kulis starého Říma někdy kolem roku 300 před letopočtem. Pravda, spíš bych měl říct, že je inspirována Římem kolem roku 300 před letopočtem. Už letmý pohled totiž naznačuje, že tvůrci udělali Římu totéž jako svého času němečtí filmaři „westernům“ Karla Maye – vzali si pár svých zamilovaných věcí, postav i zvířat a pustili je do vlastního světa, který s tím původním nemá mnoho společného. Už jen mapa světa, kde se mají ony římské dějiny odehrávat, připomíná mapu Itálie asi jako škodovka porsche. A nechtěl bych ani slyšet, co by po shlédnutí ukázek řekl fundovaný historik. Ne snad že by bylo něco špatného na tom, přizpůsobit si kulisy světa potřebám hry, má-li to svůj smysl. Ovšem když už se chce někdo něčím inspirovat a používá historické reálie, mohl by zachovat alespoň ty nejzjevnější atributy původní předlohy. Koneckonců nakreslit botu snad není zase takový problém ani pro Američany… Hráč si bude moci vybrat svého hrdinu z šestice různých povolání: gladiátor, voják, zvěd, zloděj, kněz a okultista. Každý z nich má své přednosti i nedostatky, má své bohy, kteří ho chrání a propůjčují mu heroické schopnosti. Tedy nic, co by se v „erpégéčku“ nedalo očekávat. Možnost spolupráce a najímání dalších postav do družiny zvyšuje nejen realističnost, ale také možnosti. Víc hlav víc ví a víc pěstí snadněji utluče kdejakou nestvůru. A že jich nebude málo. Znalci antických bájí narazí na mnohé známé obludy, včetně Kyklopů a Medúz. Totéž bych musel opakovat, kdybych měl mluvit o bozích – Jupiter, Apollo, Mars, Juno či Nemesis jsou jen ochutnávkou všech bohů, kteří se ve hře mají vyskytovat. Bude nepochybně zajímavé sledovat, jakým způsobem božské bytosti budou promlouvat do děje hry, zda jen zprostředkovaně v duchu, řekněme, racionálního světa, nebo přímo a osobně jako ve starých bájích. *reklama* Větší počet postav v družině znamená také to, že soubojový systém nemůže zůstat u prostoduchého mlácení jednoho proti jednomu. Skupinové souboje tím pádem budou zároveň tak trochu strategií. A dostupné ukázky z víceméně reklamní alfa verze napovídají, že pohyby hrdinů i nestvůr v boji se nebudou omezovat na dvě švihnutí mečem a jedno máchnutí pěstí. Naopak paleta možných pohybů, způsobů útoku i obrany se jeví poměrně široká, přičemž každý typ postavy bude mít vlastní specifické akce. A tak se hrdinové budou (místy doslova) protloukat světem, jehož podoba se v důsledku jejich činů bude měnit. Výsledná podoba už s Římem vskutku nemusí mít společného nic. Vždy však zůstane onen magický svět bohů a bájných stvoření. Tak se těšme na oficiální hratelné verze, které nám o hře odhalí mnohem víc.

Detaily

Platforma: PC

Chcete vidět další Novinky platformy PC? Přejděte na stránku PC Novinky.