Ghost Recon Advanced Warfighter 2 - recenze

Autor: Michal Synek | 18.04.2007
Žánr:  XBOX  | Recenze  | Akční
Multiplayer: NE
Pokračování velmi úspěšného startovního titulu pro X-BOX 360. Uvidíme, jak se povedl.
X-Box 360 je již nějakých pár měsíců v prodeji, her na ní je nespočitatelné množství, ale jen malá část se jakž takž dá označit za opravdový next-gen titul. Ku příkladu F.E.A.R., Just Cause, Lost Planet i dosti lidmi uznávaný Gears of War. Mají ovšem stejný mínus v podobně celkové krátkosti hrací doby, plus menší vady v grafice, jakým je třeba sekání. Navíc si všimněte, kolik jich vlastně je – málo. Popravdě daleko méně, než může být vůbec málo. Přidejte si dále k tomu, že Microsoft v České republice nepodporuje Live službu a asi se vám stane přesně to co mně – začnete brouzdat všemožnými weby, kde recenzují X-Box 360 hry, abyste se přesvědčili, zda-li nějaký ten mega next-gen titul vůbec do konce roku uvidíte ( ke konci tohoto roku vychází velké i nadějné pecky: Half-Life 2: Orange Box, nové Star Wars s podtitulem The Force Unleashed, GTA 4, Halo 3 atd.). Já zcela náhodou našel další Clancyovku, která měla nic moc dobrou pověst z dob PS1, přesto jsem si řekl, proč si nepřečíst článek? Jako většina těchto recenzí básnila o parádní nesekající se grafice, vynikající hratelnosti i mimo jiné návykovém multiplayeru – tahle hra je hlavně o hraní ve více hráčích (něco jako Battlefield 2). K mé smůle jsem ale stále nevěděl, že Live v naší zemi sabotují České radiokomunikace, tudíž hlavní těžiště si nikdy k mé smůle nevyzkouším. Inu hru jsem tedy zakoupil za nemalé peníze, hodil do konzole a doufal v dobrý úsudek autora článku. [b]Bez tréninku ani rána[/b] Kdo neměl přístup k prvnímu dílu jako já, doporučuji, aby si prvně prošel úvodní misí obsahující jednoduchý výcvik před jednotlivými bojovými úkoly. Ovládání není nijak těžké, každopádně je lepší znát dobře veškeré funkce ovladače pro přežití v husté vřavě na bojišti. Po úspěšném dokončení první mise, kde si ke konci i dost zastřílíte, na vás čeká hned jedna ze dvanácti dalších, rozdělené do takových menších částí. Nemusíte se tedy bát velmi krátké doby k dohraní, na druhou stranu není nikterak dlouhá jako například Gears of War či F.E.A.R. Osobně bych ji přiřadil k Lost Planet – kolem více jak deseti hodin, což je podle mě v dnešní době už smutná samozřejmost (třeba nejnovější Splinter Cell: Double Agent je ukrutně krátký, až to bolí). Všech dvanáct úkolů se odehrává ve velké míře v poušti nebo městě (sem tam střílíte z helikoptéry kulometem), takže příznivci filmu Black Hawk Down budou jako doma. Nejedná se jenom o prostředí, ale o hratelnost obecně. Máte možnost ovládat svůj tým, tvořený vždy ze třech vašich podřízených vojáků (možno: lékaře, odstřelovače, těžko oděnce, i klasiku v podobě pěšáka s automatickou zbraní), šipkami na ovladači určovat, kam mají jít, jestli se mají seskupit či zda-li by měli střílet nebo stále vyčkávat. Jediným zmáčknutím a následným podržením pravého horního tlačítka RB začnete vidět z pohledu jednoho z mariňáků, kam jste je poslali, co právě teď vidí. Pro ty nebezpečnější průzkumné části není nikdy problém použít průzkumnou družici, prozkoumat celé prostředí a dokonce můžete (bohužel v ojedinělých případech) zadat pokyn pro letectvo, aby svými stíhačkami prostříleli cestu. Za parádní věc bych označil to, že pokud je někdo z týmu zraněn, mohl jsem ho, i bez lékařské profese, žlutým čudlíkem Y snadno a rychle vyléčit, následně opět poslat do boje. Jinak také samozřejmě bez problémů můžete odstřelovat nepřátele z dálky odstřelovací puškou, krýt se za zdmi, zídkami, vykoukávat, přeskakovat je apod., abyste vůbec zůstali naživu delší dobu. Ovšem nedoporučuji se schovávat za náklaďáky či auty příliš dlouho, ty lze rozstřílet (a to do detailu), výbuch byste nemuseli přežít. Skutečně jsem v hratelnosti nenašel žádný mínus, který by stál za uveřejnění, kromě jednoho již zmíněného – multiplayerového hraní. [b]Na vzhledu záleží![/b] V dnešní době je pořádný důraz na grafiku, podle některých vydavatelů (klasika EA) záleží především na nehorázném bloomu přes celou obrazovku, aby nebylo vůbec nic vidět a člověk přišel o zrak tím, že oslepl. Navíc tím většinou zkrátí buď herní dobu nebo nedodělají hratelnost na solidní příčky, což jsem zaznamenal třeba u Gears of War, Splinter Cell: Double Agent či Just Cause. U GRAW 2 to naštěstí s přehnaným grafickým zpracováním stejně nedopadlo, každopádně to vůbec neznamená, že ji má nějak nedodělanou, popř. odfláknutou. Ba naopak, vše vypadá nádherně. Ať samotné postavy, prostředí s budovami, zříceninami, parádní výbuchy aut, vidění po tmě, helikoptéry ve vzduchu tak i ostatní věci tvoří kompletní celek, silně směřující k pojmu next-gen. To nejlepší na konec – během některých misí dochází k naprosto plynulému přechodu počasí. Tohle je snad možné vidět jen v sérii GTA, zkrátka fantazie. Jinak se určitě podívejte na přiložené obrázky přímo ze hry nebo na videa na webových portálech např. IGN i Gamespotu, poněvadž vidět akci na živo je to nejlepší, co dá udělat. [b]Tak trochu ze stejného soudku[/b] Pokud v tomto titulu hledáte bůh ví jak přelomovou zápletku, musím vás zklamat. Jde o klasický válečný příběh na motivy např. již zmíněného snímku Black Hawk Down, kde jde primárně (i sekundárně) o záchranu světa, jehož ohrožení spočívá v nebezpečné hrozbě ze strany nelítostné teroristické organizace. Hlavní hrdina, Michael, (britská výslovnost: Mičl) je tedy vyslán velitelem do nepřátelské zóny, aby pomohl tamním obyvatelům a povstalcům od nich. Pokaždé před každou z misích dostanete v helikoptéře, jenž vojáky odváží na místo kousek před cílem, od nadřízených podrobné informace ohledně dané situace – jestli je kritická či trochu poklidnější, co nebo koho mají eliminovat, v některých případech koho zase vysvobodit ze zajetí nepřátel. Někdo může říct, že je to klasický film z válečného prostředí, jiný, že je to klasický Tom Clancy. Já souhlasím s oběma příklady, poněvadž GRAW 2 je spojení obojího v parádní mix, nemající výraznější chybku. [b]Opravdová hra nové generace[/b] Delší dobu jsem míval takový podivný pocit, týkající se koupi konzole X-BOX 360. V podstatě mě oslovil jen F.E.A.R., jehož originál mi běžel na PC tak špatně, až mě děsivě mrazilo v zádech. V současné době bych si tedy vůbec z žádných nabízených titulů rozhodně nevybral, avšak vlastně jeden ano – GRAW 2. Obsahuje vše, co by měl kvalitní nástupce obsahovat, dokáže se bez sebemenšího problému prosadit mezi konkurencí (ona nějaká je?) a jedním mrknutím se vervat do top žebříčku prodejnosti, přímo do těch nejlepších příček. Tuhle hru doporučuji všem vlastníkům této konzole, pokud se vám líbil třeba Gears of War či Rainbow six: Vegas, pak vězte, že GRAW 2 vás zcela uchvátí během chvíle. Kdyby zde byl přístupný i milionkrát zmínění Live, pak bych své hodnocení metl do maximálních výšek, avšak bez něj dávám na dnešní dobu vynikajících 87 % z důvodu občasného, přesto velmi malého zaškobrtání v grafice při otočení do náročnějšího prostoru. Pokud vám tohle nevadí, klidně si přidejte tři bodíky k dobru, dále není již co řešit.

Detaily

Distributor: 8
Platforma: XBOX
Multiplayer: NE
Doporučená konfigurace: žádné
Hratelnost:
89%
Grafika:
90%
Zvuk:
70%
Výsledný dojem:
0%
Celkové hodnocení:
87%

Mohlo by vás zajímat - podobné hry a recenze

Call of Duty 3 »
Gears of War »

Chcete vidět další Recenze platformy XBOX? Přejděte na stránku XBOX Recenze.